router draadloos aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:

• robb.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:22
Onderstaande bericht is verplaatst van '[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point' naar dit topic:

Ik heb een Asus WL520G draadloze router waaraan via een utp kabel een pc hangt en via draadloos een laptop. Nu wil ik mijn lcd tv (philips 37PFL8404H) via de ethernet-UTP5 poort draadloos aansluiten op de Asus router.

Wat is de goedkoopste maar vooral ook de eenvoudigste oplossing (zonder veel te hoeven instellen) om de tv met router te verbinden. Ik heb in het topic [HOWTO]Draadloze Router... al veel gelezen maar zie door de bomen het bos niet meer.. :'(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:05

krietjur

Where am I?

(jarig!)
Je wilt dus eigenlijk je tv omtoveren in een draadloze-apparaat (qua netwerk) als ik het goed begrijp. Dan zou je bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van een apparaatje als dit:

http://www.linksysbycisco.com/US/en/products/WET54G

Die koppel je dan met een kort kabeltje aan je tv, en werkt als een brug tussen de UTP aansluiting op de tv en je WLAN. Ik gebruik deze dingen op het werk om bepaalde apparaten die geen WLAN hebben toch te kunnen voorzien van WLAN. Het is voor het het apparaat zelf volkomen transparant, dus je hebt geen drivers etc nodig.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Je zou een Powerline adapter kunnen gebruiken waarmee je ethernet via de stroomvoorziening gaat gebruiken. Maar zelf heb ik niet zo'n hele goede ervaringen met die dingen.

Wat je ook kunt doen is met een WLAN-to-LAN bridge werken zoals de D-Link DWL-G810

[edit]moet ik wel op de send knop drukken :X

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 23-12-2009 12:06 ]

Pvouput live

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat je zoekt is je WL520G als client bridge gebruiken. Ik weet niet of dat met de standaard firmware kan maar volgens mij kun je anders ook DD-WRT op dat ding zetten en daarmee kan het zeker.

Voor de duidelijkheid dit is iets heel anders dan je router als accespoint gebruiken dus dat topic is in jouw situatie niet van toepassing.

[ Voor 27% gewijzigd door ik222 op 23-12-2009 12:42 ]