Nederlandse spellingscontrole met Brits Toetsenbord (Visio)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 13:09
Al een aantal weken loop ik tegen het probleem aan dat de Nederlandse spellingscontrole niet werkt op een besturingssysteem met Brits toetsenbord.
Zodra ik de taal van het toetsenbord wijzig, vernield hij de gehele lay out van het toetsenbord.

Ik heb dus de lay out weer terug gezet naar Engels, maar nu wil hij geen auto correctie doen in Visio.
Zodra ik handmatig de spellingscontrole opstart, moet ik bij ieder woord de taal wijzigen naar Nederlands en daarna geeft hij de correctie wel goed weer.

Tot nu toe vindt ik het geen groot probleem, maar ik zoek mij de blubbers naar een oplossing. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ligt het niet aan de taleninstellingen in het configuratiescherm? Ik weet dat het in Powerpoint vrijwel onmogelijk is om op eenvoudige wijze de gehele presentatie in het Engels te laten nakijken als je standaardinstellingen op Nederlands staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
via de faq:

Nederlandse spellingschecker in Engelse versie Office

Ook als je een Engelse Office versie hebt gekocht, zul je waarschijnlijk Nederlandstalige teksten typen en derhalve de spelling hiervan willen kunnen controleren. Er zijn een aantal opties om de NL spellcheck in de Engelse Office te krijgen.

Als je ook een Nederlandse Office hebt, kan je eenvoudigweg na de Engelse installatie, de NL installatie starten en alles uitvinken behalve de NL taalmodules. Na deze installatie zou ook de NL spellcheck beschikbaar moeten zijn.

Het kan ook handmatig als je nog een CD met een oudere Office versie (en licentie) hebt: vanaf de Nederlandse Office 97 of 2000 CD ga je naar de volgende directory: \PFILES\COMMON\MSSHARED\PROOF. Alle files in die directory kopieer je naar: C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Proof. Als je Office XP gebruikt kan je de bestanden van de Office 2000 CD gebruiken.

In Word moet je dan nog even opgeven dat je gebruik wilt maken van de Nederlandse spellingscontrole. Als je dat hebt gedaan zou het gewoon moeten werken.
Mocht het dan nog niet werkt moet je nog even naar Start -> Programs -> Microsoft Office Tools -> Office XP Language Settings en hem daar op Nederlands zetten.
Dit geldt als het goed is ook voor andere talen. Als je nog meer nodig hebt zal je de Proofing Tools kunnen kopen, welk ook vele andere talen bevat.
Hier kan je de Proofing Tools voor Office 2000, Office XP en Office 2003 kopen.

Als je al een eerdere versie van Proofing Tools heb gekocht, zou je deze tip kunnen proberen.

Ik moet helaas de conclusie trekken dat dit ook niet werkt.

De taal instellingen slopen het complete toetsenbord. Ofwel; de tekens zitten niet meer op de juiste plaats enzo.

[ Voor 95% gewijzigd door who op 23-12-2009 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het toetsenbord niet meer klopt, moet je even bij het tabblad "geavanceerd" of "advanced" kijken. Dit is op de Engelstalige Windows XP Pro:
Language settings

Bij advanced kan je terug je toetsenbord naar wat je wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
Admiral Freebee schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:03:
Als het toetsenbord niet meer klopt, moet je even bij het tabblad "geavanceerd" of "advanced" kijken. Dit is op de Engelstalige Windows XP Pro:

Bij advanced kan je terug je toetsenbord naar wat je wil veranderen.
Klopt helemaal wat je zegt.
De taal is ingesteld op Nederlands en het toetsenbord op Engels (British). Nu wil het geval dat het nu wel werkt in Word.

Ik ben bang dat ik tot de conclusie moet komen dat dit niet gaat werken in Visio 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ctrl-A, format->text-> Language: Dutch? En voor de default is er Microsoft Office XP Language Settings.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Je moet gewoon de Nederlandse toetsenborden wegflikkeren, en alleen de britse laten staan.

In dit menuutje:

Afbeeldingslocatie: http://techsalsa.com/wp-content/uploads/2009/03/keyboard_language_setting.jpg
Hoe kom ik hier?

Daar staan de talen. Dan moet je onder elke taal die je geinstalleerd hebt de toetsenbordindelingen verwijderen die je niet gebruikt.
Dan even een rebootje en dan moet het werken.

[ Voor 10% gewijzigd door mace op 23-12-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who
Joehoe hij doet het nog niet helemaal zoals het behoort, maar voor mij nu voldoende!

Hartelijk dank
Pagina: 1