Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] wil niet van usb opstarten, 0x0000007B*

Pagina: 1
Acties:

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
ik probeer een computer vanaf een 8gb crosair geheugenstick op te starten, maar voordat xp volledig is opgestart krijg ik een BSOD met de volgende tekst:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten bla bla bla

Tenchnische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x000000B (0xf789E524, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)

Mijn systeem bestaat uit de volgende compontenten:
- 2 ide schijven van 300 gb (verschillende merken)
- intel celeron
- asrock G31M-GS R2.0
- 2 gb ram

Ik heb het volgende gedaan:
in de bios ingesteld dat het eerste boot device de usb stick is, daarna xp cd erin gestopt en bij het kiezen van het medium waarop je xp wilt installeren de usb stick gekozen, ik kreeg toen te zien dat ik ook een van de harde schijven nodig had om bepaalde opstart bestanden op te zetten en dat ik daar een partitie voor moest aanmaken, dit heb ik gedaan. Daarna weer de usb stick gekozen om het op te installeren en dit ging goed, gewoon de standaard procedure. Dan hoort de rest van de settup te beginnen (het kiezen van de tijd, toetstenboord instellingen etc), maar dit lukte dus niet omdat ik nu deze BSOD krijg.

Ik heb een tijd lang dingen zitten veranderen in de bios, maar dit lukt ook niet. Op google kon ik hier ook niets over vinden, wel wat het probleem was maar niet in combinatie mett het opstarten vanaf usb, iemand enig idee?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat wil je eigenlijk? XP installeren vanaf USB of XP installeren op USB? Voor beiden zijn er uitgebreide handleidingen op het web, en zo simpel als dat je het nu probeert gaat het zeker niet lukken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• huub8
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-06-2021
xp booten vanaf een usb stick, en daarvoor heb ik het dus geinstalleerd op een usb stick, maar dit laatste lijkt wel te zijn gelukt. Het opstarten echter niet.

het doel is namelijk dat de harde schijven niet hoeven te worden gebruikt voor het draaien van XP, maar dat heel xp dus op de usb stick geinstalleerd staat.

[ Voor 33% gewijzigd door huub8 op 23-12-2009 00:10 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=XP boot from usb]
[search=XP boot van USB]
XP doet niet aan support op removable media als bootdevice - iig niet out of the box, daarvoor moet je de USB Storage drivers @ boottime laten laden en dat betekent hak-en breekwerk.

[google=0x0000007B] (en die 7B is belangrijk, als je de foutmelding niet goed overneemt kom je ook nooit achter de oorzaak.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2009 20:12 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device