Ik ben nu al een paar uur bezig met iets dat eigenlijk vrij eenvoudig zou moeten zijn.
Wat ik uiteindelijk wil is iets maken dat de inhoud van Excel bestanden kan parsen en in een database zetten. Maar bij het schrijven van wat testcode om een Excel bestand in te lezen loop ik al vast.
Er is zat voorbeeld-code te vinden hoe dat moet, maar bij mij lukt het niet
Nu heb ik na heel wat zoekwerk ontdekt dat er geen 64-bits Odbc driver is en dat het daarom niet werkt. Maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden die voor mij werkt. Op verschillende fora zie ik dat in de build configuration het platform op x86 zetten helpt, maar niet bij mij helaas.
Ik heb twee verschillende connectionstrings, voor xsl en voor xslx:
Bij gebruik van de Odbc connectie krijg ik: ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified.
Bij gebruik van de Oledb connectie krijg ik: Cannot update. Database or object is read-only.
Maar die zelfde tekst krijg je ook als je een niet-bestaand path opgeeft.
Ook met de Office Excel Interop dll wil het niet lukken:
COMException:
Old format or invalid type library. (Exception from HRESULT: 0x80028018 (TYPE_E_INVDATAREAD))
Is er hier toevallig iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen en het wel heeft weten op te lossen?
Wat ik uiteindelijk wil is iets maken dat de inhoud van Excel bestanden kan parsen en in een database zetten. Maar bij het schrijven van wat testcode om een Excel bestand in te lezen loop ik al vast.
Er is zat voorbeeld-code te vinden hoe dat moet, maar bij mij lukt het niet
Ik heb twee verschillende connectionstrings, voor xsl en voor xslx:
code:
1
2
| <add name="xsl" connectionString="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=|filepath|;Extended Properties=Excel 8.0"/> <add name="xslx" connectionString="Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=|filepath|;Extended Properties=Excel 12.0"/> |
Bij gebruik van de Odbc connectie krijg ik: ERROR [IM002] [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified.
Bij gebruik van de Oledb connectie krijg ik: Cannot update. Database or object is read-only.
Maar die zelfde tekst krijg je ook als je een niet-bestaand path opgeeft.
Ook met de Office Excel Interop dll wil het niet lukken:
COMException:
Old format or invalid type library. (Exception from HRESULT: 0x80028018 (TYPE_E_INVDATAREAD))
Is er hier toevallig iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen en het wel heeft weten op te lossen?
Kater? Eerst water, de rest komt later