Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen Thomson TG787v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een dag of 3 het pakket van KPN bellen/internet/ITV....
Nu werkt de router prima met uitzondering van de verbinding met ons bedrijfsnetwerk (thuiswerk).
Ik krijg het niet voor elkaar om verbinding te krijgen met ons bedrijfsnetwerk.

Kan iemand mij helpen. Voorheen hadden we UPC en hierbij heb ik nul, nul problemen gehad...?

Bert

Verwijderd

Ik neem aan dat het om een VPN verbinding gaat, indien dit het geval is, gewoon KPN bellen en aangeven dat er problemen zijn met de VPN-verbinding. Er zijn bekende problemen met bepaalde versies van de 787 icm met VPN-verbindingen, en hier zijn ook oplossing voor bij de helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist contact gehad met de helpdesk...
Nog niet echt een eenduidige oplossing. Wanneer het bedrijfsnetwerk met IP: 192.168.2xxx heeft dan is het modem niet geschikt.
Het vreemde is dat ik vanavond wel verbinding gehad heb. Expres weer uitgelogd om vervolgens weer in te loggen met als gevolg dat ik er weer niet inkom.

Zal straks de modem wel eens opnieuw opstarten.. dan zou de nieuwste fw geinstalleerd moeten worden.
Zijn er nog andere moegelijkheden?

Bert

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Welkom op GoT :)

Lees even de regels door, we doen niet aan hoi, groetjes en namen onder berichten. Het is geen email conversatie met je baas hier.

Je UPC verbinding direct aan je PC aangesloten zonder tussen liggende router misschien? Of heb je nu je UPC router weer aan je KPN modem aangesloten?

Wat was de situatie van je thuis netwerk en wat is het nu? Want de router/modem/firewall situatie is wel belangrijk als factor hier om uit te vinden waarom 't niet werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Helpdesk gaat een dezer dagen nieuwe fw installeren.
Wacht dat even af.

• Omega_Shiva
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 21:09

Omega_Shiva

Word tijd voor vakantie

Mocht je inderdaad VPN gebruiken dan eerst even met de systeembeheerder van het bedrijf spreken over mogelijke oplossingen. Bewaar telefoonnummer / email adres van deze man en bel daarna KPN. Zij zullen deze gegevens namelijk nodig hebben. Die software waar je het over hebt kunnen ze ook handmatig flashen voor je (individueel per klant). volgens my heeft de thompson nu versie 8.2.2 van de software en die handmatige versie is 8.2.4

Zo en dan nu de knop verzenden nog ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb al met onze systeembeheerder gesproken en hij geeft aan dat het bij KPN ligt. KPN geeft aan dat het nooit kan werken.
Ik verwacht eigenlijk dat aankomende maandag de nieuwe firmware 8.2.t.4-ca geïnstalleerd gaat worden.
We wachten nog even af.

Verwijderd

Topicstarter
Andere vraag..
Ik heb nog een Linksys wrt54g. Kan ik deze draadloos verbinden met de experiabox, om bijvoorbeeld op zolder bedraad via de Linksys te internetten?

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ik heb diezelfde thompson gehad, en kon ook niet bij het VPN (en dat werkte wel bij mn ouders op hun linksys/x4all). Ik kwam er sporadisch even in maar werd er vaak weer uitgegooid. Ik heb toen de helpdesk gebeld, en gevraagd naar een specifiek script voor VPN toegang. Het bestaan van het script werd bevestigd, maar eerst kreeg ik een firmware upgrade (modem gekregen in september, maar een veel oudere firmware op de router) toen werkte het wel. Als ik jou was zou ik nog een keer terug bellen en specifiek vragen naar het script/firmware versie.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nieuwe firmware ontvangen 8.2.T.4. Zoals het er nu naar uit ziet werkt het prima.
Pagina: 1