Toon posts:

aansluiten pc op tv en surround advies welkom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al veel geleerd via tweakers maar heb voor mezelf nu toch wat vragen wellicht wil iemand me hier mee helpen?

Het volgende;

Tot voor kort had ik mijn pc aangesloten op mijn Sony 40W4000 dmv een DVI-HDMI kabel (grafische kaart 8800GTX) geluid had ik aangesloten op mijn Philps receiver dmv een optische kabel zodat ik tevens surround had via mijn huiskamer speakers.
Recent heb ik mijn receiver de deur uit gedaan en hiervoor in de plaats homecinema set Sony DAV F200 aangekocht.

http://www.sony.nl/produc...0#pageType=TechnicalSpecs

Deze surround heeft ook een optische ingang echter op de een of andere manier krijg ik hier geen geluid door.
Ik heb het geluid nu via rood/wit aangesloten echter nu heb ik natuurlijk geen 5.1 geluid maar stereo. Dit wil ik niet ik wil natuurlijk gewoon minimaal 5.1 (ok mijn set zelf is 2.1 maar geeft wel DTS, Dolby enz door)

Binnenkort wil ik een nieuwe pc kopen met de ATI 5870 voorzien van HDMI aansluiting.
Op mijn nieuwe Sony DAV F200 sit 1 HDMI uit en voorts (behoudens de optische audio ingang ook nog een
coaxiaal audio ingang.

Mijn idee nu is straks dmv een HDMI kabel deze aan te sluiten op mijn tv kan ik deze dan doorlussen naar mijn surround?
Mijn surround heeft dus alleen HDMI uit mijn gevoel zegt dat dit dan dus niet kan of zijn hier wel mogelijkheden voor ? Mijn tv zelf heeft twee HDMI in en 1 uit.
Is het mogelijk om een optische kabel te leggen vanuit mijn tv naar mijn surround? Dus PC dmv HDMI naar TV en TV dmv HDMI of via optische kabel naar surround? Of eventueel iets doen met de coaxiaal ingang?

Kortom hoe krijg ik nu surround het mooist en makkelijkst via mijn Sony DAV F200 aan de praat of zou mijn optische ingang defect zijn?

Alvast bedankt voor julllie meedenken dat stel ik zeer op prijs.
Oja nog even 1 ding ik kan natuurlijk gaan proberen alleen dat is nogal lastig aangezien mijn tv aan de muur hangt en hij er elke keer af moet om testen niet echt handig dus en nogal omslachtig....

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zelf eruit gekomen.

HDMI (vanuit Ati 5870) naar TV
TV via optische kabel naar Surround.

:*)