Correct me if im wrong .....

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Hey klopt het volgende:
-
ALLE nieuwe proc. die op dit moment worden gemaakt (Athlon,celleron,PIII/Coppermin) allemaal Muliplier locked zijn ? en dat daar niks aan te doen is ?
-
En over de FSB:
Alle:
PIII: 133 OF 100mhz
Athlons: 100mhz
Cellys: 66mhz
-
Dit inverband met een MOGELIJKE nieuwe aanschaf van een processor...

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat je zegt is bijna waar: de multiplier van de Athlon valt wel degelijk aan te passen. Ben je goed met de soldeerbout dan kun je wat weerstandjes verwijderen waardoor de multiplier vervalt (ik weet niet welke weerstandjes daar voor zijn) en als je het liever op de veilige manier doet, kun je een klein printje kopen die je op de hoek van je Athlon schuift en daar kun je de fsb en multiplier dan ook mee regelen.
Verder kun je de fsb met iedere processor natuurlijk ook op je mobo veranderen. De multiplier bij Intel processors zit al vanaf augustus 98 muurvast.

Suc6 met je keuze!

Verwijderd

Athlon: 200MHz (100MHz DDR)

De Athlon is in principe ook multiplier locked, maar door een GFD of soldeerbout te gebruiken kan je hem omhoog krijgen, je moet dan wel je processor openbreken (ik weet niet of dat een probleem is voor je...) als je "veiliger" wil overclocken moet je voor een Celeron of nieuwe Coppermine gaan, maar die zijn weer niet zo snel als de Athlon.

• Wild pigeon
OK iedereen bedankt !

• Wild pigeon
Nog ff een vraagje over die print plaatjes voor je athlon... Ik ben namelijk niet zo thuis in solderen :) dus mijn vraag waar zou ik eventueel een print plaatje kunnen kopen ?