Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op 14 augustus 2008 heb ik een compleet nieuwe computer aangeschaft met daarin de videokaart MSI Geforce 9800 GX2 1 GB.

Een half uur geleden, 22 december 2009, is deze videokaart (waarschijnlijk) gecrasht:
Ik was Call of Duty Modern Warfare 2 aan het spelen op internet. De computer liep vast en hij begon een raar aanhoudend geluid te maken (zonder tussenposes). Ik heb geen rare dingen met de computer gedaan: geen schoppen tegen gegeven, etc., het spel liep gewoon opeens vast.

Wat is er gebeurd?

Op de factuur stond een garantie vermeld van één jaar. De videokaart valt dus iets meer dan vier maanden buiten de garantieperiode. Ik ben echter van mening dat de videokaart niet door mijn schuld kapot is gegaan, hij is gewoon gebruikt, gemiddeld wordt er drie uur per dag op gegamed en wordt hij daarnaast nog gebruikt voor internet, e-mail, tekstverwerken, foto's, etc.

Wat zijn mijn rechten? Heb ik recht op een gratis nieuwe videokaart of mijn geld terug?
Het liefst schaf ik natuurlijk nu weer de allernieuwste videokaart aan (maar ik heb geen zin om er de volle prijs voor te betalen).

Alvast bedankt!
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:31
Je hebt afhankelijk van het product een bepaalde termijn waarin je mag verwachten dat een apparaat naar behoren functioneert. Volgens mij is dat voor pc's 3 jaar, dat zou dus ook voor de afzonderlijke onderdelen erin moeten gelden.

Volgens de europese wetgeving is de garantie 2 jaar, dan val je er dus nog binnen... Niet alle bedrijven gaan hier echter even goed mee om. Check onderstaande site even voor je je garantie gaat claimen:

http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

edit: volgens mij moet de verkoper in ieder geval het deel van een reparatie of vervanging buiten de garantie, maar binnen de te verwachten levensduur betalen dat het apparaat tekort is geschoten. Dus bij een apparaat dat 4 jaar zou moeten werken, maar maar 2 jaar en een dag ;) heeft gewerkt en dus buiiten de garantie zou vallen moet de verkoper 50% van de kosten op zich nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Masterlans op 22-12-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
U moet de leverancier de gelegenheid geven om het defect te repareren.
Is dit niet mogelijk, dan heeft u recht op een nieuw (gelijkwaardig) product of uw geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:02:
Een half uur geleden, 22 december 2009, is deze videokaart (waarschijnlijk) gecrasht:
Ik was Call of Duty Modern Warfare 2 aan het spelen op internet. De computer liep vast en hij begon een raar aanhoudend geluid te maken (zonder tussenposes).
Wat voor geluid? Een fan die geblokkeerd is of een ratelende harde schijf? Of weet je echt zeker dat het je graka is (en hoe dan)?
Wat is er gebeurd?
Weet ik nu niet meteen :) en onwaarschijnlijk dat iemand anders het wel weet zo.
Op de factuur stond een garantie vermeld van één jaar. De videokaart valt dus iets meer dan vier maanden buiten de garantieperiode. Ik ben echter van mening dat de videokaart niet door mijn schuld kapot is gegaan, hij is gewoon gebruikt, gemiddeld wordt er drie uur per dag op gegamed en wordt hij daarnaast nog gebruikt voor internet, e-mail, tekstverwerken, foto's, etc.

Wat zijn mijn rechten? Heb ik recht op een gratis nieuwe videokaart of mijn geld terug?
Geeft MSI niet ook garantie? Volgens mij hebben alle videokaart-fabrikanten garantie en vaak ook meer dan één jaar dus dan is het probleem snel opgelost. Van een videokaart mag je inderdaad verwachten dat 'ie wel langer dan een jaar meegaat, maar volgens de vele juristen op GoT zijn "recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen" (om maar even na te papegaaien :P), maar een beetje coulante winkel zou je kaart wel omruilen dus neem eerst met de winkel contact op.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik weet even genoeg, bedankt. Ik ga morgen naar de winkel. Ik laat het dan ook nog even weten hier :)

@ bwerg: Naja, ik weet wel zo goed als zeker dat het de videokaart was... Maar ik laat het dan morgen even controleren door het mannetje in de winkel :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 22:24 ]