Hoi Tweakers,
Volgens mij staat dit topic goed, maar weet dit niet zeker. Ook heb ik verschillende topics op GoT doorgekeken, maar alles wat er in die topics stond had ik al getest, dus helaas kon mij dat ook niet verder helpen.
Ik heb nu enkele jaren ervaring in de ICT en met het bouwen van computers, echter heb ik nu een probleem waar ikzelf en verschillende andere IT'ers niet meer uitkomen. Heb laatst 2 systemen in elkaar gezet, beide moeten gaan dienen als server.
De gebruikte hardware:
- p5k & p5nsli
- Hynix 1GB 667MHz & Corsair DHX 800MHz
- Corsair 520watt & Antec 450watt
- 8800GT 512MB & 8800GTS 640MB
- Intel Q6600 & Intel e4300
Bij beide systemen heb ik dus geen beeld, heb inmiddels vrijwel alles getest, maar vermoed dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Dit heb ik al getest:
- Videokaarten.
- Processoren omwisselen.
- Ram geheugen wisselen + nieuwe dimmetjes getest, ook geen effect.
- Verschillende voedingen getest + een Coolermaster 550Watt.
- BIOS ge-reset.
- Alle aansluitingen na gelopen.
- Alles opnieuw ge-assembleerd.
- Andere monitoren, zowel VGA als DVI monitoren.
- Zonder hardware opstarten behalve; Mobo's, CPU's, RAM en de GPU's.
- Verschillende componenten afgekoppeld.
Volgens mij is dit ongeveer alles wat ik getest heb, maar kan iets vergeten zijn dit zal ik dan later aanvullen. Het probleem is dat er bij geen van beide systemen beeld tevoorschijn komt, voorheen hebben ze beide gewerkt. Sinds ze in de behuizingen zitten ( CM Ammo 533 & CM 334) verschijnt er geen beeld, ook niet wanneer ik de moederborden eruit haal. Als ik opstart zonder videokaart gaat ze piepen, en dit geldt ook voor de andere onderdelen.
Heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien, of gewoon simpelweg vergeten ben?
Bij voorbaat dank,
Hskf
Volgens mij staat dit topic goed, maar weet dit niet zeker. Ook heb ik verschillende topics op GoT doorgekeken, maar alles wat er in die topics stond had ik al getest, dus helaas kon mij dat ook niet verder helpen.
Ik heb nu enkele jaren ervaring in de ICT en met het bouwen van computers, echter heb ik nu een probleem waar ikzelf en verschillende andere IT'ers niet meer uitkomen. Heb laatst 2 systemen in elkaar gezet, beide moeten gaan dienen als server.
De gebruikte hardware:
- p5k & p5nsli
- Hynix 1GB 667MHz & Corsair DHX 800MHz
- Corsair 520watt & Antec 450watt
- 8800GT 512MB & 8800GTS 640MB
- Intel Q6600 & Intel e4300
Bij beide systemen heb ik dus geen beeld, heb inmiddels vrijwel alles getest, maar vermoed dat ik iets over het hoofd gezien heb.
Dit heb ik al getest:
- Videokaarten.
- Processoren omwisselen.
- Ram geheugen wisselen + nieuwe dimmetjes getest, ook geen effect.
- Verschillende voedingen getest + een Coolermaster 550Watt.
- BIOS ge-reset.
- Alle aansluitingen na gelopen.
- Alles opnieuw ge-assembleerd.
- Andere monitoren, zowel VGA als DVI monitoren.
- Zonder hardware opstarten behalve; Mobo's, CPU's, RAM en de GPU's.
- Verschillende componenten afgekoppeld.
Volgens mij is dit ongeveer alles wat ik getest heb, maar kan iets vergeten zijn dit zal ik dan later aanvullen. Het probleem is dat er bij geen van beide systemen beeld tevoorschijn komt, voorheen hebben ze beide gewerkt. Sinds ze in de behuizingen zitten ( CM Ammo 533 & CM 334) verschijnt er geen beeld, ook niet wanneer ik de moederborden eruit haal. Als ik opstart zonder videokaart gaat ze piepen, en dit geldt ook voor de andere onderdelen.
Heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien, of gewoon simpelweg vergeten ben?
Bij voorbaat dank,
Hskf