Geen beeld met 2 computers

Pagina: 1
Acties:

• Babiloot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-11 18:41
Hoi Tweakers,

Volgens mij staat dit topic goed, maar weet dit niet zeker. Ook heb ik verschillende topics op GoT doorgekeken, maar alles wat er in die topics stond had ik al getest, dus helaas kon mij dat ook niet verder helpen.

Ik heb nu enkele jaren ervaring in de ICT en met het bouwen van computers, echter heb ik nu een probleem waar ikzelf en verschillende andere IT'ers niet meer uitkomen. Heb laatst 2 systemen in elkaar gezet, beide moeten gaan dienen als server.

De gebruikte hardware:

- p5k & p5nsli
- Hynix 1GB 667MHz & Corsair DHX 800MHz
- Corsair 520watt & Antec 450watt
- 8800GT 512MB & 8800GTS 640MB
- Intel Q6600 & Intel e4300

Bij beide systemen heb ik dus geen beeld, heb inmiddels vrijwel alles getest, maar vermoed dat ik iets over het hoofd gezien heb.

Dit heb ik al getest:

- Videokaarten.
- Processoren omwisselen.
- Ram geheugen wisselen + nieuwe dimmetjes getest, ook geen effect.
- Verschillende voedingen getest + een Coolermaster 550Watt.
- BIOS ge-reset.
- Alle aansluitingen na gelopen.
- Alles opnieuw ge-assembleerd.
- Andere monitoren, zowel VGA als DVI monitoren.
- Zonder hardware opstarten behalve; Mobo's, CPU's, RAM en de GPU's.
- Verschillende componenten afgekoppeld.

Volgens mij is dit ongeveer alles wat ik getest heb, maar kan iets vergeten zijn dit zal ik dan later aanvullen. Het probleem is dat er bij geen van beide systemen beeld tevoorschijn komt, voorheen hebben ze beide gewerkt. Sinds ze in de behuizingen zitten ( CM Ammo 533 & CM 334) verschijnt er geen beeld, ook niet wanneer ik de moederborden eruit haal. Als ik opstart zonder videokaart gaat ze piepen, en dit geldt ook voor de andere onderdelen.

Heeft er iemand enig idee wat ik over het hoofd heb gezien, of gewoon simpelweg vergeten ben?

Bij voorbaat dank,

Hskf

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Heb je de voeding op je 8800jes aangesloten? O-)

Edit: zo ja, heb je de juiste connector aangesloten (!). Je hebt een 6-pin voor je MoBo en een 6-in voor je PCI-Express als alles goed is.

[ Voor 60% gewijzigd door YellowOnline op 22-12-2009 21:49 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wat YellowOnline zegt.

Ik weet niet of er op de moederbordjes ook VGA/DVI/HDMI onboard zit dit kan eventueel ook een boosdoener zijn dat daar alleen signaal op zit.

• Babiloot
Bedankt voor de snelle reacties.

Er zit niks onboard, dus helaas kan het daar niet aanliggen. Ik heb inderdaad de voeding (6-pins) aangesloten op de kaarten, en heb het ook zonder geprobeerd. Als het zonder is gaat hij piepen, dus dat klopt.

Heb overigens ook beide Pci-e sloten getest, maar het zelfde resultaat.

• bobsquad
  • Niet online
Betreft het piepen gebeurt dit ook als de videokaart erin zit en zo ja hoe vaak.

550 watt moet op zich meer als genoeg zijn voor dit systeem dus de voedingen zou ik uitsluiten. Heb je toevallig nog een andere videokaart als een 8800 serie liggen om daar eens mee te gaan testen?

• Babiloot
Ben er inmiddels achter. De voeding gaf geen Power_good signaal, dus heb een kapotte voeding. Inmiddels een andere erin gezet, 550 watt Coolermaster en dat werkt als een zonnetje.

Heb ook andere kaarten getest, 6800GT en had nog een HD5870 tot mijn beschikking, gelukkig toch eerst de voeding getest.

Bedankt voor de antwoorden allemaal!

[ Voor 22% gewijzigd door Babiloot op 23-12-2009 23:15 ]

• bobsquad
  • Niet online
Mooi te horen dat het werkt. Nog veel plezier met de servers en behandel ze goed ;)

• Babiloot
@Yellow, een Mobo gebruikt 4 of 8 pins, en die had ik aangelosten.
Pagina: 1