Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Uit frustratie door elke keer een smartphone te nemen die net niet aan mijn eisen voldoet heb ik besloten om dit keer te gaan voor een simpel toestel, met basic opties maar wel bv met FM-transmitter. de iPhone staat dus ondertussen ook weer te koop.

Waarom een FM-transmitter zeg je??
Ik heb bij een kameraad dit gezien in de auto (fm transmitter van action), en eerlijk gezegd vond ik kwaliteit ervan best redelijk!
PLUS
Helaas heeft het fabrieksaf radio (alfagt) geen AUX-IN, en ben ik het beu om elke keer mp3 cdtjes te branden.

Enige toestellen waar ik op uit ben gekomen zijn de N900 (te duur), N97 (brrr..) en N78 van Nokia. Enig idee of er meer toestellen zijn met een ingebouwde FM transmitter?? Heb al meerdere gsmsites geraadpleegd waaronder natuurlijk ook google maar het lijst lijkt erg kort te zijn

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
Ik denk dat je de hoop op een ingebouwde FM-transmitter moet laten varen. Zoek liever een los kastje met jackplug, welke je in je telefoon kunt prikken, dan wel niet met adaptortje.
Het aantal toestellen met dit aan boord is inderdaad ontzettend beperkt.

Ik zoek zelf overigens nog naar een betaalbaar product dat een A2DP (Bluetooth audio) uitzend op de FM-band, om precies diezelfde redenen. Wellicht ook wast voor jou.

• SYQ
  • Niet online
dat is nieuw voor me, heb wat zitten zoeken.. bedoel je zoiets?
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22342

en dit zal vast niet mogelijk zijn met een iPhone neem ik aan, waarvan de bleutooth gebeuren erg beperkt is.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

SYQ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:56:

en dit zal vast niet mogelijk zijn met een iPhone neem ik aan, waarvan de bleutooth gebeuren erg beperkt is.
een iPhone heeft zeker wel AD2P, sinds 1 van de laatste updates

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 14:08
SYQ schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:56:
Inderdaad, precies zoiets.
Je hebt dan alleen een toestel met A2DP nodig (wat de iphone blijkbaar heeft). Die laat je pairen met dit apparaatje, welke de audio vervolgens over FM uitzend, zodat je je radio hier op af kunt stemmen.
Als het apparaatje zelf een microfoon heeft zou je er ook handsfree mee moeten kunnen bellen.

//Edit
Sterker nog.. A2DP heb je alleen nodig voor Stereo-geluid. Voor telefoongesprekken is het Headset-profiel voldoende. Tenzij je dus ook muziek vanaf je telefoon over Bluetooth wilt afspelen is A2DP overkill.

[ Voor 16% gewijzigd door frickY op 22-12-2009 22:22 ]

• SYQ
  • Niet online
ok, enige voordeel hiervan is dat het geheel dus draadloos (bleutooth) verstuurd kan worden naar de fm-transmitter. carkit heb ik in de auto al, van parrot dus daarvoor doe ik het niet.

bovenstaande lijkt me toch te omslachtig, en al helemaal vanwege het accu vebruik van de iphone die dan nog harder leeg loopt als normaal. Ik denk toch dat ik opzoek ga naar een degelijk toestel met fmtransmitter :)
Pagina: 1