Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 22:06
Goedendag,

Ben nu al tijdje aan het zoeken naar de gepaste oplossing en/of verklaring. Helaas niet kunnen vinden dus schakel ik in een laatste poging dit forum in.

Tijdje terug nieuwe draadloze router gekocht met een USB ingang voor dataopslag. In de veronderstelling dat ik samen met me mediaplayer alles lekker bij de TV kon thuisbrengen en niet elke keer met de laptop hoef te zeulen.

Nu wil ik data via de router overzetten naar de externe harde schijf die ik heb aangesloten. Voorlopig is dit nog een externe harde schijf maar wordt over tijdje wel een NAS.

Nu komt hij bij het overzetten niet boven de 900 KB/S uit. Ook met downloaden direct naar de externe schijf toe komt hij niet boven de 800 KB/S. Als ik de harde schijf aan me pc koppel is er geen enkel probleem. Dit lijkt zich dus op de router voor te doen.

Ik heb al geprobeerd te achterhalen wat voor USB erop zit. Ik weet dat sommige vrij traag zin. Op geen enkele manier kunnen vinden. Niet op de doos, handleiding niet, nergens op het internet staat het.

Dus wellicht kunnen jullie mij van dienst zijn :)

Het gaat overigens om een Belkin Wireless N+ Router met usb opslag. Type F5D8235nv4

Dank in ieder geval voor de genome moeite deze lap tekst te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Tsja.. NASsen in routers zijn nou niet bepaald de snelste. Het kan best zijn dat die snelheid gewoon het maximum is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Hoe kom je daarachter? Zolang ik het niet zeker weet blijf ik het me namelijk afvragen. De standaard netwerkverbinden van de router zijn wel lekker snel. Dus een NAS met netwerkverbinding (zal er toch wel zijn) en het probleem is weg denk ik.

Toch vraag ik het me enorm af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 08:31
In een router zit nou niet bepaald een processor die megaveel data kan voortstuwen. Daarnaast moet het apparaat en de verbinding met je pc tot stand brengen en de data van/naar de schijf wegschrijven. Weet niet hoe snel de routers tegenwoordig zijn maar in mijn linksys zit een 240mhz, zou me niet voor kunnen stellen dat dit soort snelheden genoeg zijn voor volledige NAS functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Netwerk 300Mbps. Hoewel hij dit nooit zal halen is het toch meer als wat de USB nu haalt.

Ik heb overigens de Firewall even uitgezet van de router, toen haalde ik 1.2 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-09 07:47

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Ik heb ook een belkin N+ router en een docking station eraan gekoppelt, maar ook hier zwaar slecht performance!!
Misschien dat de netwerk verbinding op handmatig 100 mbit moet staan? Nieuwste firmware staat er al op, kan me haast niet voorstellen dat dit zo traag moet zijn 0,45 % netwerk... op 1gbps
Anders heeft de hele functie toch helemaal geen zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Ik heb dezelfde router Belkin N+ wireless. De router functioneert prima. Vandaag een USB van 1,5 TB eraan gehangen en als ik data naar de USB kopieer, doet hij dit met 1,5 MB per seconde. Dit is natuurlijk beretraag en zo heeft die usbaansluiting totaal geen zin (wel voor kleine bestanden). Dacht eerst dat ik iets verkeerd deed, maar blijkbaar is dit dus normaal. Jammer.

edit: 1,5 MB/s is niet wireless. Heb niet wireless geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door DarkTemple op 12-02-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:40

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan het niet terug vinden in de specificaties: http://www.belkin.com/IWC...process?Product_Id=459640 , maar het is heel goed mogelijk dat de USB poort van de router een USB1.1 uitvoering is. Dit is bij de Fritzbox die ik van XS4ALL heb ook het geval. Daarom heb ik zelf dan ook een Dlink NAS gekocht. Als het inderdaad USB1.1 is dan is het niet vreemd dat het zo traag is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1