Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd wat een junior test engineer zo ongeveer verdient. Het gaat om testen niveau op 1, een functie die relatief populair is bij mensen met autisme (in het bijzonder Asperger). Ik heb er zelf een keer op gesolliciteerd vanwege het specifieke functieprofiel, maar heb in tussentijds iets anders gevonden.

Een Belgische site (Passwerk, speciaal gericht op autisten) noemde 1950 euro per maand als bruto startsalaris, en dat is volgens die website iets meer iets dan wat de gemiddelde Belg verdient. Dat laatste betwijfel ik overigens.

Even afgezien van de verschillen tussen Nederland en België, lijkt me dit salaris op zich aan de lage kant; misschien komt dat omdat het op detacheringsbasis is en de werknemers geen officieel diploma hebben. Wel is er een interne opleiding tot softwaretester dat qua zwaarte vergelijkbaar is met het bachelor-niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 20:31 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) voor dit soort en vergelijkbare posities en het daarbij horende salaris :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50
In dit geval denk ik dat het antwoord wel te vinden is in het hierboven genoemde topic of een van haar 8 voorgangers :)

Aangezien er al een aantal salaristopics is geopend de laatste tijd met min of meer dezelfde strekking en dit topic geen unieke invalshoek biedt sluit ik dit topic.

Dit topic is gesloten.