HP (Compaq) of Toshiba

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

• tinus94
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:43
Ik heb 2 (qua specs identieke) laptops op het oog.
De een van HP (Compaq) de ander van Toshiba.

Nu las ik op nu.nl het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/...trouwbaarste-laptops.html

Nu vraag ik mij af, is HP echt zo slecht? of valt het allemaal wel mee.
De verkoper van de winkel waar ik waarschijnlijk 1 van deze 2 laptops zal halen zij daarover, beknopt, het volgende:
Wij kunnen vooralsnog de bevindingen uit het onderzoek niet bevestigen. De HP systemen vertonen in de praktijk minder problemen dan uit de test blijkt. Wel is het zo dat Toshiba iets minder retour komt. Maar het is ook zo dat het per product/model verschillend is.

Nu aan jullie de vraag: wat zijn jullie bevindingen/adviezen?!

Verwijderd

HP Is echt prut
Koop die Toshiba, het mobo van mijn HP ging al dood na 3 maanden toen ik hem kocht, slechtste aankoop ooit
Mijn zus heeft een Toshiba, paar keer laten vallen en hij doet het nog steeds zonder fouten [Nja, 2 usb dood, meer niet]

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb zelf een HP, ik heb regelmatig nieuwe hp's in mijn handen, van laptop's tot desktops.
Daarnet nog een nieuwe touchsmart bekeken.
Deze zie ik allemaal door mijn buur die zelfstandig pc dealer is.
Hij zelf staat volledig achter HP.

Als HP zo slecht was denk ik niet dat hij deze keuze zou maken aangezien hij volledig zelf voor zijn inkomen moet zorgen. Dus dat ga je niet doen door prut te verkopen waar je achteraf veel opstuur, garantie,... tijd moet insteken.

Dus zou absoluut niet durven zeggen dat HP prut is, integendeel.
Uiteraard kan je al eens een pech geval hebben.

Voor de rest ben ik ook te vinden voor toshiba en denk ik dat ze mekaar waard zijn.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:22:
HP Is echt prut
Koop die Toshiba, het mobo van mijn HP ging al dood na 3 maanden toen ik hem kocht, slechtste aankoop ooit
Mijn zus heeft een Toshiba, paar keer laten vallen en hij doet het nog steeds zonder fouten [Nja, 2 usb dood, meer niet]
Ja, en het moederbord van een Toshiba houdt het altijd gegarandeerd meer dan 3 maanden vol. Wat een ontzettend gelul zeg

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:22:
HP Is echt prut
Dit zijn dus zinloze bijdragen, op het niveau van "roken is niet ongezond, mijn opa werd 110 en rookte als een ketter". Jouw N=1 ervaringen zeggen niets over de algemene kwaliteit van een merk of type.

@TS: je zult zelf op zoek moeten gaan naar ervaringen. Dat een merk als iets "beter" uit de test komt (wat een momentopname is), zegt niet dat je nooit problemen zult hebben, etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nog een 'wat-is-beter-en-welke-neem-ik' topic.

Ik denk dat deze losse topics niet toegestaan is ivm regels en moet je even in bestaande NBBG topics kijken. Daar worden ervaringen en adviezen bijeen gevoegd.

Je kunt zoeken op "NBBG" en je kan dan in de recente topics gaan lezen.
[NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht is al eentje!

BTW: HP en Compaq werken inderdaad samen, hebben zelfde website. Daarom zie je identieke laptops. Toch wil niet zeggen dat HP brak is vanwege Comprak... Ik heb hier HP laptop en dat doet tot nu toe nog goed. De ene heeft meer geluk dan andere, dat is alles.

[ Voor 38% gewijzigd door MrDummy op 23-12-2009 10:21 ]

Verwijderd

Mijn HP Pavillion DV6000 moest na een maand of 2/3 al retour naar de fabrikant. Moederbord defect en de wireless kaart werkte niet meer.

Ook heb ik nu (niet zo'n heel erg groot en storend probleem) dat het lampje om aan te geven of de touchpad aan of uit staat maar 1 kleur weergeeft. Eerst waren dat er 2 (blauw en oranje)

Maar het is inderdaad even uitzoeken wat je zelf liever heb

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica