Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Programma om meerdere pc's via netwerk te beheren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik in mijn andere computers kan kijken zonder er heen te hoeven gaan. Ik heb VNC al geprobeerd maar dat is allemaal veel te lastig en dat lukt niet, omdat ik het niet snap. Ik wil gewoon een simpel programma'tje waarmee ik pc's kan zien en betsuren in mijn netwerk. Mijn netwerk heet "TDAB HQ" dus de computers daarin zoals mijn server en download computer wil ik kunnen besturen vanuit mijn gaming systeem zonder te veel poespas zoals poorten openzetten en servers instellen.

Is dit er en weet iemand een oplossing.

bedankt

mvg,
Dave }:O

Verwijderd

Welke alternatieven heb je nog meer gevonden op bijvoorbeeld google dit ivm de eigen inbreng want ik zie dat je alleen naar VNC gekeken hebt. Tevens is het ook belangrijk te weten met welk besturingssystemen je te maken hebt, dit ivm eventuele software want vanaf xp pro heb je ook de mogelijkheid van Remote Desktop Connection (rdp)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

RDP gebruik ik daarvoor, zit standaard in Windows (niet alle edities).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 23:39
Misschien moet je logmein.com eens proberen. Geen poespas en makkelijke installatie.
Was eerder gratis voor thuisgebruik, weet niet of dat nog zo is.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:15
Pascal.A schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:59:
Misschien moet je logmein.com eens proberen. Geen poespas en makkelijke installatie.
Was eerder gratis voor thuisgebruik, weet niet of dat nog zo is.
Ja dat is nog steeds zo. Je krijgt eerst een periode een gratis proefversie voor Pro, waarna deze overgaat in Free.
Reuze handig.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

No offence, maar als ie vnc al niet snapt komt ie uit de rest ook niet lijkt me.
Is al een tijdje geleden, maar was toen niet meer dan op doelpc instaleren en even 1 gebruiker aanmaken .........

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 22:02
Lijkt me ook, als VNC te ingewikkeld lijkt, dan is RDP de beste optie.
Misschien handig dat TS'er vermeld waar die niet uitkomt.
Het is installeren, eventueel een wachtwoord instellen (niet verplicht) en eventueel bij de instellingen aangeven dat die als service geladen moet worden. Desnoods gooi je het in de Startup folder.

Let op dat je op de pc's waar je naartoe wilt connecten, de VNC server draait, je connect dan met de Viewer ernaar toe op IP of DNS.

Van de VNC varianten vind ik persoonlijk PushVNC nog wel het makkelijkst.
Enige voorwaard is dat je rechten hebt op de clients waar je naar toe wilt connecten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb overigens WIndows 7 Ultimate 64 bit en mijn anders pc's draaien op XP. En als ik via vnc wil connecten kan dat niet omdat al mijn pc hetzelfde ip adress hebben.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dat mag je toch eens uitleggen, hoe al je PC's hetzelfde IP hebben. Het lijkt me sterk dat als ze allemaal aanstaan allemaal reageren op een adres als 192.168.0.1. Verder kan je gewoon met een client zoals RealVNC afaik gewoon de computernaam invoeren ipv het IP-adres. Dus zodra je weet welke PC je wilt bekijken is het gewoon een kwestie van de computernaam invoeren icm wachtwoord en je kunt vooruit.

offtopic:
Ik pas je topictitel nog even iets aan, ik wilde je eerst naar een programma verwijzen dat "Uitzendinggemist.nl" kon streamen. ;)

Verder zijn groeten op GoT niet nodig, wij Tweakers doen elkaar continue de groeten.

Signature

Verwijderd

Met realVNC moet je de IP nummer gebruiken die je van je router krijgt, zoals hierboven al aangeven, is dat vaak een 192.168.x.x nummer.

Doel computer: Je draait de VNC server als service of via startup. Voor elke computer waar je het op installeert dien je een aparte port nummer te hebben, standaard is deze 5900, maar voor de 2e computer zou dit 5950 kunnen zijn, iniedergeval niet 5900, want die is al gebuikt door de 1e computer. Je stelt het wachtwoord in en you are good to go.

Bron computer: Je draait de VNC viewer, tik het IPnummer in + port nummer (192.168.1.100:5950), ff wachten, wachtwoord intikken en je bent binnen.

Waarschijnlijk moet je op de router aangeven waar een bepaalde port nummer naar toe moet gaan. In het voorbeeld hierboven zou je dus in de router moeten instellen dat port 5950 doorgelust moet worden naar IP nummer 192.168.1.100.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 02:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ParaNoiMia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:04:
[...]

Ja dat is nog steeds zo. Je krijgt eerst een periode een gratis proefversie voor Pro, waarna deze overgaat in Free.
Reuze handig.
Ik gebruik dat nu inderdaad. Maar is dat wel zo veilig, want hackers kunnen zo in je pc als ze het password weten. Ik ben er nog niet zo over te spreken dus leg even uit waarom het wel veilig zou zijn.

En bedankt voor deze gouden tip

Groetjes!

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik dat nu inderdaad. Maar is dat wel zo veilig, want hackers kunnen zo in je pc als ze het password weten. Ik ben er nog niet zo over te spreken dus leg even uit waarom het wel veilig zou zijn.

En bedankt voor deze gouden tip

Groetjes!
Waarom het wel veilig zou zijn kan je prima op de pagina van logmein en andere aanbieders vinden. Ze praten allemaal over beveiligde verbindingen en al dat soort termen.

Ik heb ook het idee dat je nog niet lang genoeg gezocht hebt, want als je in google de zoekterm : "remote" "login" "connection" dan kom je echt een heel end.
Dat IP verhaal zul je toch even moeten uitleggen. Elke PC krijgt een uniek IP adres binnen hetzelfde netwerk.

Ik denk dat VNC voor jou het beste en snelste werkt voor jouw lokale netwerk.

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Een hacker die toegang tot je pc heeft als hij de password heeft, is dat niet het hele idee achter passwords dat alleen jij t weet?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:27

M2M

medicijnman

jayvol09 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:29:
Een hacker die toegang tot je pc heeft als hij de password heeft, is dat niet het hele idee achter passwords dat alleen jij t weet?
desnoods knal je er op de RDP poort een IPfilter overheen. (in je router instellen dat binnenkomende data op de RDP poort richting een niet bestaand IP adres geroutered wordt. )

-_-

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

M2M schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:33:
[...]

desnoods knal je er op de RDP poort een IPfilter overheen. (in je router instellen dat binnenkomende data op de RDP poort richting een niet bestaand IP adres geroutered wordt. )
Als ik zijn posts lees, is dat wat hoog gegrepen. No offence.

@ TS.

Verdiep je 's een avondje in RDP, in jouw geval het handigst denk ik. Voorwaarde is dat op iedere PC waar je op wilt inloggen een gebruikersnaam + ww bekend moet zijn om in te loggen met die credentials.

Met het commando ipconfig /all (in XP start menu - uitvoeren - cmd (enter) ) kun je zien welke IP adressen je machines hebben. En nee, dat moeten verschillende zijn. Enige IP adres dat gelijk is, voor zover je daarvan kunt spreken, is je WAN adres (jouw adres voor de buitenwereld) die intern wordt doorgelust naar al je PC's.
Pagina: 1