Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nissan Almera DIN radio

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een Nissan Almera te kopen met onderstaande radio/climate control unit in het dashboard. Nu leest de CD speler daarvan geen MP3 en ik wil graag mijn iPod aansluiten.

In mijn huidige Almera (2000 model) heb ik hier een ander frontje voor gekocht en klaar was ik. Bij dit model schijnt het een stuk lastiger te zijn. Onder de CD speler is wel ruimte (dat vakje) maar dat is geen DIN formaat. Misschien dat hier toch frontjes voor zijn, maar ik ben ze nergens tegengekomen.

Is er iemand die een zelfde model heeft en hier een oplossing voor weet?

Het gaat om dit dashboard:
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/dpzs52.jpg

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je hebt een verloopfrontje nodig, in het Engels heet dat een "din fascia" of "audio fascia". Dynamic Sounds verloopt die dingen voor zo ongeveer elke auto. Zie bijvoorbeeld deze pagina van hun Ebay shop. Eventueel kan je dealer je hier ook wel mee helpen, maar dan betaal je de hoofdprijs.

[edit]
Een nieuw frontje is het mooiste, want anders zit je met een enorme voorraad dode knoppen op je dashboard. Wel moet je even uitzoeken hoe die displayaansturing dan blijft werken. Daarnaast is het handig als je climate control het dan ook nog doet. :+

[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 22-12-2009 21:06 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• ViNyL
  • Niet online
Daar ben ik van op de hoogte inderdaad. Dat heb ik in mijn huidige Almera ook gedaan alleen die heeft geen boord computer en climate control. Het is bij deze dus een stukje lastiger, er zijn ook geen verloopjes voor. Ik heb ze iig nergens kunnen vinden.

Ik hoop eigenlijk of iemand al eens de dremel erin heeft gezet oid en een goede oplossing heeft :) Anders wordt het zelf weer creatief aan de gang want CD's wisselen in de auto dat doe ik niet meer :)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
http://link.marktplaats.nl/305872496 dit niks? misschien goedkoper via ebay of wat dan ook.. maar doet zijn werk volgens mij toch?

• ViNyL
  • Niet online
Dat is perfect! Wist niet eens dat die bestonden. Heb me toentertijd rot gezocht naar een nette oplossing.. Thanks voor de link, ga eens even kijken of deze ook voor mijn auto geschikt is!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Dat is best een prima oplossing, werkt geloof ik via de cd-wisselaar stekker :) voordeel is dat je je muziek via je radio en stuur kunt bedienen en dat je een extra aux ingang krijgt voor non-iPods. Mocht je dat ooit nodig hebben :) Zou zonde zijn om die unit weg te doen en te vervangen door een raar passend DIN-frontje.

Best een mooie bak zo'n almera met die opties trouwens, misschien een goede vervanger voor mijn beestje.

Succes ermee! en we horen het wel (h)

[ Voor 10% gewijzigd door flashin op 24-12-2009 14:24 ]

• ViNyL
  • Niet online
Yep, ik zal hier even posten wat mijn ervaringen ermee zijn!

• ViNyL
  • Niet online
Heb even informatie opgevraagd voor de adapter van NavInc. Het systeem lijkt erg mooi maar het vervelende is dat MP3 tags niet ondersteund worden..

MAW: Als je playlist 1 nummer 12 hebt geselecteerd staat er in het display iets van: EX1:12. Niet heel erg handig dus..

edit:

DE oplossing voor het probleem is een Parrot MKi9200 kopen. Dat heb ik zojuist ook gedaan dan!
Dan heb ik EN een carkit EN deze ondersteund de ipod (tevens aux in en USB). Hij laat keurig alle titels etc zien en zelfs de hoesjes van de CD's als je die in iTunes hebt gezet..

[ Voor 35% gewijzigd door ViNyL op 31-12-2009 11:52 ]

Pagina: 1