WLAN uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 13:02
Ik heb een Fujitsu Siemens Esprimo V5505 laptop. Ik draai hierop Win7 ultimate x64. Hierin zit een Intel 3945ABG mini-PCI-e wlan kaart. Dit heeft allemaal prima gewerkt, tot 3 dagen geleden; De netwerkaart is gewoon ingeschakeld in apparaatbeheer, maar vindt geen draaadloze netwerken meer.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/1z70igy.png

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/k47e4o.png

Nu lijkt het erop dat het draadloos gedeelte van de laptop is uitgeschakeld: het controle lampje voor WLAN brandt niet. Logische oplossing: Schakelaartje op de laptop omzetten. Echter lijkt de schakelaar niet te werken. Ook sneltoetscombinaties als Fn+F1 werken niet. Ook in het Windows Mobiliteitscentrum is het draadloos netwerk niet in te schakelen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/16kulo5.png

Ik heb geprobeerd draadloze verbinding werkend te krijgen onder Mandriva. Ook heb ik een andere netwerkkaart (op basis van een broadcom chipset) aan de praat proberen te krijgen. Tot op heden no luck.

Verder lijkt de kaart gewoon ingeschakeld in de BIOS.

Op basis van het bovenstaande, denk ik dat het probleem van hardwarematige aard is. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of dat ik mogelijk de WLAN-kill-switch disable of passeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Schakelaartje op de laptop omzetten. Echter lijkt de schakelaar niet te werken
Lijkt het niet te werken of werkt het niet?

verder mss eens een driverupdate doen? of je systeem naar een vorig herstelpunt zetten, misschien dat je een corrupte update hebt gedaan?

Hier kan je misschien iets vinden:
http://en.kioskea.net/s/I...e%20wlan%20kaart%20driver

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
Spaiker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:38:
[...]

Lijkt het niet te werken of werkt het niet?

verder mss eens een driverupdate doen? of je systeem naar een vorig herstelpunt zetten, misschien dat je een corrupte update hebt gedaan?

Hier kan je misschien iets vinden:
http://en.kioskea.net/s/I...e%20wlan%20kaart%20driver
De schakelaar omzetten heeft niet tot gevolg dat het lampje aangaat; dus schakelaar werkt niet. Net als toesencombinatie Fn+F1

Driver-update of herstelpunt lijkt me niet van toepassing, aangezien hetzelfde probleem zich onder Linux ook voordoet. Verder lijkt jouw link te leiden naar een spamsite, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Tiens, had verkeerde link geplakt, mja, heb je het geprobeerd als de schakelaar anders stond? Want het lampje kan ook gewoon kapot zijn ipv je schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
Spaiker schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:16:
Tiens, had verkeerde link geplakt, mja, heb je het geprobeerd als de schakelaar anders stond? Want het lampje kan ook gewoon kapot zijn ipv je schakelaar.
Helaas. Schakelaar lijkt het niet te doen. Het is niet het lampje iig. Want ook met geduld na het omschakelen komt de netwerk kaart niet tot leven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Een draadje rond die schakelaar solderen? :D
Maar voor de rest zou ik het niet weten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
Helaas, het is een push on/push off switch, dus die kanik niet doorsolderen... Helaas. Daarom overweeg ik nu een tijdelijke wireless expresscard te kopen. Weet iemand toevaallig of een expresscard ook uitgeschakeld kan worden door een wlan kill-switch op een laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Knop ervanaf slopen en zo kabeltjes verbinden? Waar ga je dat insteken? ik denk dat usb misschien wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Laatst online: 14:09
Zet je je laptop toevallig altijd in Slaapstand?

Sluit hem eens helemaal af en start hem eens opnieuw op als hij inderdaad altijd in Slaapstand gaat. Grote kans dat die dan wel weer netwerken ziet.

Laatste zelfde gehad bij een Toshiba laptop van een vriend. Schakelaar aan/uit of toetsencombinatie maakte allemaal niet uit, ding zag gewoon geen netwerken en Windows zei dat die uitgeschakeld stond. Bleek aan een vinkje te liggen in de eigenschappen van de kaart in Apparaatbeheer. Iets met dat het toegestaan is voor dit apparaat om het systeem uit slaapstand te halen. Kan het zelf niet checken, heb geen wifi kaart in de PC. Vinkje uit en laptop een keer echt uit zetten en weer aan was de oplossing.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Kaartje los? Heb je de laptop vaak op sleeptouw?
Als hij af fabriek net wel zit zou het kunnen, mits het pinnetje net niet goed in het kaartje valt, dat hij t.z.t los komt.

Hm nee, dan zie je hem ook niet in device manager. Ik ga weer verder slapen :z

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 28-12-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zip McOccup
Allereerst: De externe wirelesskaart wordt waarschijnlijk een expresscard 34. Een USB kaart heeft niet mijn voorkeur; dat voelt altijd een beetje flimsy aan. Ik ben bang dat ik dan een keertje mijn nieuwe wireless kaart en usb-poort mol.

De laptop gaat geregeld in slaapstand, maar een reboot verhelpt het probleem niet. Ook met een linux live CD werkt het niet. (Zowel intel 3945ABG als een broadcom kaartje). Als ik probleemoplosser doe, zegt win7 ook letterlijk dat ik de netwerkkaart moet inschakelen door gebruikl te maken van de schakelaar op de laptop of van een toetsencombinatie... Dit werkt dus niet :)

Overigens heb ik vandaag geprobeerd de netwerk kaart in een andere mini PCI-e poort te stoppen; geen succes. In de hoop dat de schakelaar slechts één kaart bedient, heb ik zelfs een keertje met twee wirelesskaarten tegelijk de laptop opgestart. Beide kaarten werden herkend en "Werkten correct" volgens apparaatbeheer, maar toch leken ze beide uitgeschakeld.

Ik gebruik overigens biosversie A1D. Met deze versie heeft het geheel overigens meerdere maanden goed gewerkt.
Pagina: 1