• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik zit op het moment met een redelijk bijzonder probleem al zeg ik het zelf. Als ik mijn geheugen in slot 1 en 3 van mijn moederbord steek, wil de computer niet opstarten. Als ik alleen in 1 een stuk ram steek start de computer wel op. Als ik in slot 2 en 4 beide reepjes steek start de computer ook gewoon op. Is het zo dat op 1 of andere magische manier slot 3 van mn computer kapot is gegaan ( deed hij van de 1 op de andere dag ).

Configuratie:
Gigabyte GA-EP35-DS3
2x 2 GB Kingston value ram
Antec Designer 500 kast + voeding
rest is niet zo belangrijk geloof ik.

Deze configuratie draai ik al ongeveer anderhalf jaar.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
En de module alleen in slot 3?

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Dan start de computer nogsteeds niet op... zal het voor de zekerheid nog even een keer proberen.

Edit: Het verhaaltje word nog een stukje vager. Ik druk net alleen 1 reepje slot 3, start niet op. Druk het andere reepje in 3, start wel op, Druk het reepje wat ik er uit gehaald heb weer in slot 3, start wel op. Heb ze nu beide weer in 1 en 3 zitten en hij draait weer. Ik laat vanacht memtest wel even draaien, misschien dat er iets niet helemaal 100 is met 1 van mn reepjes..

[ Voor 66% gewijzigd door Zjosh op 22-12-2009 19:16 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelfixje, banken != sloten.

Memtest draaien is verstandig. Het kan altijd zijn dat er iets mis gaat met het bordje (misschien ESD?). Mocht je nou geen garantie meer hebben op het ding kun je natuurlijk in 2 en 4 gaan draaien, dat maakt voor de performance niets uit.