Hallo heren,
ik heb thuis een oude home cinema set staan, de Philips LX 3600 D set. Dit ding ondersteunt DTS, maar heeft geen optische ingang of iets dergelijks. 5.1 wordt dus enkel ondersteund vanaf gespeelde dvd's.
Sinds enige tijd heb ik ook een popcorn hour thuis staan. Dit ding heeft een optische uitgang waarmee ik 5.1 geluid zou kunnen uitzenden.
Nu kan dit dus niet op de 5.1 set worden aangesloten, wat natuurlijk wel erg jammer is...
Mogelijkheden om dit op te lossen, zijn volgens mij het kopen van een nieuwe audio set, wat mij verder onzinnig lijkt aangezien de bestaande prima werkt, op het genoemde punt na, en de audioset verder prima bevalt. Nu zat ik me af te vragen, is het niet mogelijk om een versterker aan te schaffen, met daarop een optische ingang, zodat ik de bestaande audioset kan doorlinken naar deze versterker, en de speakers aansluit op de versterker? Dan kan ik de mediaspeler middels een optische kabel ook aansluiten op de versterker. Mijn klinkt het iig als een zinniger optie om een versterker aan te schaffen. Een versterker kun je eventueel ook aansluiten op een setje dat eventueel later wordt aangeschaft.
Vragen die ik hierbij heb zijn oa:
- op de philips set zitten nogal vage connectors aan de speakers. (geen tulp) Kan ik deze zonder meer vervangen zonder verlies van geluidskwaliteit?
- Is dit een goede oplossing? Is het verstandiger om gelijk een nieuwe audioset te halen, ipv een versterker, of is er een andere, betere oplossing?
ik heb thuis een oude home cinema set staan, de Philips LX 3600 D set. Dit ding ondersteunt DTS, maar heeft geen optische ingang of iets dergelijks. 5.1 wordt dus enkel ondersteund vanaf gespeelde dvd's.
Sinds enige tijd heb ik ook een popcorn hour thuis staan. Dit ding heeft een optische uitgang waarmee ik 5.1 geluid zou kunnen uitzenden.
Nu kan dit dus niet op de 5.1 set worden aangesloten, wat natuurlijk wel erg jammer is...
Vragen die ik hierbij heb zijn oa:
- op de philips set zitten nogal vage connectors aan de speakers. (geen tulp) Kan ik deze zonder meer vervangen zonder verlies van geluidskwaliteit?
- Is dit een goede oplossing? Is het verstandiger om gelijk een nieuwe audioset te halen, ipv een versterker, of is er een andere, betere oplossing?