Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Goedendag,

Ik heb 2 banen bij de ene verdien ik 500 bruto dus 6000 bruto per jaar
Bij de ander verdien ik zown 13000 bruto per jaar.

Op de tweede heb ik loonheffingskorting toegpast.

Bij elkaar opgeteld zit ik dus wel opde 19000. Valt dit dan onder schijf 2 met 41% of kijken ze per baan en val ik nog onder schijf 1? En van welk loon gaat dan de 33/41 procent belasting af? Snap er neits meer van :|

Dit met betrekking tot volgend jaar.... de 2e baan heb ik sinds kort dus dit jaar zit ik sowieso nog in schijf 1

[ Voor 12% gewijzigd door Reticulum op 22-12-2009 18:19 ]

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:31
op google is veel te vinden hierover

http://www.google.nl/#hl=...ffing&fp=51711868826908ab

kijk ook eens op www.belastingdienst.nl

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
In principe komt het er op neer dat je -ongeacht de hoeveelheid banen- je belasting betaald over je inkomen.

In jouw geval komt dat op 19K, minus je heffingskorting kom je op zo'n 17K aan bruto inkomen. En dat valt allemaal nog binnen de eerste schijf, dus 33,45% van dat draag je af aan belasting.

Zou je bijvoorbeeld bijvoorbeeld 25K per jaar verdienen betaal je slechts over het inkomen boven de 18K die hogere belasting (van 41,95%). Zie ook:http://financieel.infonu.nl/belasting/43086-belastingplan-2010-dit-wil-het-kabinet-gaan-veranderen.html

Soms houden werkgevers niet voldoende in, of juist te veel. Maar dat boeit allemaal niet zo, want daar krijg je tegenwoordig aan het einde van het jaar volautomatisch een aanslag over (geld terug of juist bijbetalen).

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
ebia schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:23:

In jouw geval komt dat op 19K, minus je heffingskorting kom je op zo'n 17K aan bruto inkomen.
De heffingskorting à ca. 2k€ is een korting op de te betalen belasting, geen aftrekpost.

Dus:
Te betalen belasting = ((19k * tarief) -/- heffingskorting)
Nettoloon = (19k -/- te betalen belasting)

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 22-12-2009 20:27 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Soms houden werkgevers niet voldoende in, of juist te veel. Maar dat boeit allemaal niet zo, want daar krijg je tegenwoordig aan het einde van het jaar volautomatisch een aanslag over (geld terug of juist bijbetalen).
Ik ben benieuwd hoe lang dit topic open blijft met een verwijzing naar Google. Maar inderdaad, het maakt in per saldo niet uit omdat bedragen aan het einde van het jaar verrekend worden.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Daarbij is het ook een progressief stelsel. Je betaald dus alleen over het gedeelte wat in een schijf valt dat percentage. Het is dus niet zo dat je opeens veel meer belasting betaald als je net over de grens gaat

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
argro schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:27:
[...]
De heffingskorting à ca. 2k€ is een korting op de te betalen belasting, geen aftrekpost.
Dat wist ik! :X

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Woy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:01:
Daarbij is het ook een progressief stelsel. Je betaald dus alleen over het gedeelte wat in een schijf valt dat percentage. Het is dus niet zo dat je opeens veel meer belasting betaald als je net over de grens gaat
In principe komt het er op neer dat je -ongeacht de hoeveelheid banen- je belasting betaald over je inkomen.
Heren, het is "je betaalt" volgens de simpele regel: stam+t. Is niet lullig bedoeld ofzo, maar als meerdere mensen in 1 topic deze fout maken doet het echt pijn aan je ogen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-11 23:49
De loonbelasting die je werkgevers inhouden is officieel een "voorbelasting" op de inkomstenbelasting. Als je aan het einde van het jaar aangifte doet voor de inkomstenbelasting worden al je inkomens bij elkaar opgeteld en belast en worden de heffingskortingen verrekend (1 keer!). Het totaal aan belasting dat je werkgevers hebben ingehouden wordt daarvan afgetrokken. Het verschil moet je bijbetalen of krijg je terug.

Makkelijker wordt het niet, leuker alleen als je geld terug krijgt >:)
Pagina: 1