beste mediaspeler voor photo viewing + h264 & avchd ?

Pagina: 1
Acties:

• Voidth
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb me de laatste tijd (proberen) te verdiepen in mediaplayers. Ik weet daardoor nu wat meer over de WD TV Live en Popcorn, maar heb nog niet helemaal scherp welke player het beste past bij mijn wensen. Ik sta in die zin nog open voor andere players.

Mijn belangerijkste wensen zijn photo viewing en h264 & ACVHD video streaming, dit vanwege het bezit van dSLR en (toekomstige bezit) HD camcorder.

Requirements photo viewing:
- Snel kunnen afspelen van grote JPEGS.
Met grote JPEGS bedoel ik dus bv 3888x 2592 (met daadwerkelijke frequentie van < 4 sec) die dan gescaled worden naar 1920x1080. Ik hoor graag ook ervaringen of dit er net zo mooi uit ziet als van te voren op de PC gedownscalede JPEGs.
- Mogelijkheden tot kiezen uitsnede/resize full screen/zooming
- Kunnen aanleggen van albums met thumbnails

Voor zover ik weet heeft de WD TV live een beperking van 2048x2048 voor JPEGs en is deze erg traag als het om grotere JPEGS gaat.

Requirements video streaming:
- Moet AVCHD content van een HD camcorder kunnen streamen, ik ga uit van 24Mbit/s (H264 High-Profile, Level 4.1)
- Moet Quicktime .MOV files (H.264 video, 38.6 Mbits/sec), kunnen spelen (Canon 5d Mark II filmpjes)
- Kunnen aanleggen van albums die met thumbnails te browsen zijn.

Verder heb ik een sterke voorkeur voor het wired aansluiten op ethernet + HDMI richting de TV.

Vooralsnog zijn voor mijn _niet_ belangerijk:
- DVDs / Blueray / ISOs bekijken
- Muziek
- Torrent downloading
- Tuner capabilities
- pheripheral connecties zoals USB (zal zowat alles via ethernet doen).

PS3 valt af (geen .mov zonder transcoding) + echte HTPC valt ook af.

Ik hoor graag jullie ervaringen.
Als je tegelijk ervaring hebt met een NAS combinatie die prima samenwerkt, hoor ik het ook graag ..

[ Voor 8% gewijzigd door Voidth op 23-12-2009 00:57 ]

• skoopmans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb ongeveer dezelfde vraag. Vandaag maar eens een xtreamer gehaald om te kijken wat die kan. In de winkel kunnen ze ook niets meer zeggen dan dat je op de doos kunt lezen.

Ik post mijn bevindingen.

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:12
waarom valt de HTPC af?
Dan kan je immers altijd alles afspelen door de laatste codec download..

• Voidth
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Omdat ik het niet zelf in elkaar wil knutselen + onderhouden.
Ik heb hier helaas geen tijd meer voor, dus wil een kant en klare oplossing hebben.