Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Wireless Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik heb sinds het aanschaffen van een aspire 7735G voor een familielid volgend probleem :

- Wanneer hij de laptop opstart en IE opent om vervolgens te surfen heeft de laptop geen connectie met het internet. Wanneer ik op het icoontje ga staan zegt hij " Enkel lokaal " en "Verbinding met berperkte mogelijkheden" . Wanneer ik vervolgens de verbinding verbreek en terug verbind dan heeft hij wel connectie met het internet en loopt hij zoals het hoort.

Een andere oplossing is de functie " Herstel " laten lopen en dan is het probleem ook van de baan.

Wanneer ik dan de laptop herstart heeft hij 2/10 kans dat de verbinding nog werkt. Anders moet ik bovenstaand process nogmaals opnieuw doorlopen. Als ik een tijdje bezig ben wordt de verbinding ook verbroken en dan nogmaals bovenstaand process doorlopen en dan is het weer ok.

De opzet van het netwerk is als volgt:

- Ip-adres toekenning via DHCP van 192.168.1.10 - 192.168.1.20
- WEP beveiliging
- Philips router

Het volgende heb ik al ondernomen :

- De laptop proberen een vast IP te geven maar dit bleef hetzelfde.
- Het TCP/IP protocol hersteld via een fix van microsoft.
- Virusscanneer uitgeschakeld

Ik weet dus echt niet wat het probleem kan zijn, volgens mij ligt het aan de DHCP instellingen maar 3 andere laptops op het netwerk draaien zoals het hoort, eentje op XP en eentje op VISTA. Hiermee heb ik nooit problemen.

Groetjes,
Dries