6 pins en 4 pins firewire probleem

Pagina: 1
Acties:

• laserfreak
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02 12:56
Beste, ik heb het volgende probleem,

ik heb een Samsung VP-D381 die ik vroeger op mijn acer 1710 (XP pro SP2) aansloot met een firewire kabel van 6 pins naar 4 pins. De 4 pins zit op de camera en de 6 pins op de PC, dit werkt perfect.

Nu heb ik echter een nieuwe laptop gekregen, de HP pavilion dv9058ae, daar zit geen 6 pins firewire op, maar enkel een 4 pins aansluiting. Ik heb dus een kabel gekocht van 4 pins naar 4 pins. De HP (met windows 7 ultimate) doet helemaal niets. Ik heb de kabel doorgemeten en die blijkt OK.

ik heb de camera dan eens op de 4 pins firewire proberen aan te sluiten op de acer 1710 en dit werkt ook niet. Ik weet totaal niet hoe het komt, en wat ik er aan kan doen.

Mvg

Liefhebber van embedded hardware en software

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je camera dan een powered firewire aansluiting nodig heeft. En dat heb je met de 4 pins niet.

• laserfreak
Maar kan dat, als de camera een 4 pins aansluiting heeft, ik dacht dat er dan per definitie geen power doorgegeven kon worden, omdat de 2 extra pinnen bij de 6 pins dit doen.

Mvg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat zou je logischerwijs wel verwachten ja. Maar dat was eigenlijk het enige dat ik me zou kunnen bedenken.
4 pins is normaliter alleen data, 6 pins heeft power erbij.

• laserfreak
ik merk juist dat als de pc's uit staan, dat de camera wel zegt dat hij verbonden is, hij doet dit niet als de pc's aanstaan. Is het een softwareprobleem?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Misschien lost dit je probleem op?
http://www.samenkopen.net/action_product/410845/227815

voor 1.5 euro + wat verzendkosten kun je het natuurlijk best proberen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• laserfreak
Dat zal ik misschien wel eens proberen, ik zou het wel raar vinden moest dit de oplossing zijn, dat zou betekenen dat er meer verschillen zijn tussen 6 en 4 pins dan enkel de power pinnen.

• laserfreak
het is opgelost,

ik ben vanmorgen naar een pc winkel geweest en ik heb daar hun 4 pins naar 4 pins kabeltje direct in de winkel getest en het werkt perfect.

blijkbaarh had de Hubo een slechte serie firewire kabels

Pagina: 1