Toon posts:

Hebben julie nog steeds het 'game gevoel' van vroeger?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik ben nieuw op tweakers. Ik hoorde dat er op tweakers minder ongenuanceerde-bullshit-jochies op het forum zitten, daarom heb ik net even een accaunt aangemaakt.

de laatste jaren ben ik steeds meer de lol van het spelen van games kwijtgeraakt.. ik kan mij niet meer verbazen over prachtige grafics, een open wereld of een meeslepend verhaal ik ben benieuwd of julie dit ook ervaren..
maar eerst even mijn 'game leven':

Na het vaak spelen bij vrienden kreeg ik dan eindelijk Age of Empires van mijn oom.. Wat een top game was dat toen! geweldige muziek, mooie campaigns.. ik zat het met open mond te spelen. De ezel die rondjes liep om de molen aan te drijven.. verbazingwekend! gewoon weggeblazen door al die details en de prachtige gameplay.
een paar jaar later kocht ik AoE 3.. op alle vlaken zo veel beter dan deel 2 maar ik heb er nog geen 10% van de uren in gestopt die ik in 2 stopte..

dit symboliseert mijn game ervaring. Vaak boeit een 2e deel mij miner dan een het deel daar voor. zo ook GTA San andreas en GTA 4, Rome Total War en Medieval.. en ook FIFA 10, de ultime voetbal simulatie die ik toch minder fun vind dan mijn eerste, FIFA2003

mischien komt het wel omdat ik Ajax suporter ben.. Jaap van Praag zei ooit: 'Ajax suporters komen niet naar het stadion om hun club aan te moedigen maar om te controleren of ze wel goed spelen'
Toen ik laatst Assassin's creed 2 speelde betrapte ik mij daar ook op.. terwijl het grafisch een top game is (de rest is ook vet maar dat was ik al gewend van deel 1:( ) zat ik allen te letten op die paar pop-ups en randen die mijn full HD 100Hz niet goed afwerkte..

over een half jaar heb ik mijn diploma en ben ik van plan om een wereldreis te gaan maken.. met gamen zal ik waarschijnlijk stoppen.. de juweeltjes van begin 2010 (red dead redemption, Maffia II enz..) maak ik nog mee maar hoe goed ze ook worden, ze zullen mij een mindere ervaring geven dan GTA San Andreas en AoE2..
staks als ik mijn xdoos en tv heb verkocht en ik ergens in de Andes loop of chill in Tokio zal ik een hele nieuwe ervaring opdoen!

hier is dan eindelijk mijn vraag voor julie: raken julie ook minder entsousiast van alle HD pracht en praal van nu dan de classics van vroeger? of juist andersom? (wat logischer zou zijn)
en wat zijn de games waar julie nog wel eens aan terug denken? Of word je nu toch helemaal weggeblazen door de laatste games als Forza/MW2/AC2/FIFA10

laat je horen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 18:57
Ik heb inderdaad het zelfde, en daarom maar gebleven bij World of Warcraft niet de beste grafische engine maar goeie gameplay en verhaal.

De Games tegenwoordig zijn niet wat het geweest zijn.. heb daar een leuk filmpje op youtube over gevonden van pureownage
http://www.youtube.com/watch?v=n7VAhzPcZ-s
Verder ach ik speel regelmatig classic games, Rome Total War / Diablo / Starcraft.

Maar ook af en toe als een Zombie in Call of Duty mw2 headshots halen op public's

anyhow zelda 8bit <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:46

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het game-gevoel van vroeger....

Eventjes rëeel gezien is "vroeger" voor iedereen anders. De jeugd van tegenwoordig zal dit gevoel nu anders voelen dan wat wij bij dezelfde games hebben...

Ik heb mijzelf vroeger dagenlang vermaakt met spellen waar de jeugd niet eens meer naar omkijkt....

Mijn game-gevoel van vroeger : je urenlang kunnen vermaken omdat je een bepaald target moest en zou bereiken. Graphics waren niet je van het vergeleken met nu, maar voor ons was alles "brand-new" toenertijd....
Mijn game-gevoel bestaat niet meer, al kan ik mij nog prima vermaken met hedendaagse spellen en grijp ik zo af en toe mijn emulatoren weer aan om de oudere games nog te kunnen spelen...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
*knip*

Lees eens even goed wat er staat en doe normaal... :/

Om toch ontopic te blijven; ik ben zelf van hardcore gamer naar meer casual gamer gegroeid. Dit heeft te maken met mijn leeftijd/ fase van leven. Ik heb thuis een PS3 en een Wii staan maar ik betrap me erop dat ik vaker de Wii pak om even wat te gaan golfen. Even een half uurtje vermaak zonder dat ik mezelf moet "trainen" om een bepaalde move/actie/level/etc. te hoeven beheersen. Lekker ongecompliceerd vermaak zegmaar zoals je vroeger ook had met de NES :+

[ Voor 24% gewijzigd door TheZeroorez op 23-12-2009 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Age of Empires (II) was inderdaad geweldig, dat spel wil ik nog wel eens spelen.

Toch kan ik ook prima genieten van een heel mooi (nieuw) spel.

Wat ik van de nieuwere games wel erg jammer vind, is dat er niet zo vaak meer een echte uitdaging wordt geboden. De meeste spellen zijn vrij makkelijk en door iedereen snel uit te spelen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Lijkt mij gewoon een kwestie van ouder worden ?
Het is echt niet zo dat de spellen vroeger beter waren imo.

"Nostalgia clouds the mind" zeg ik altijd maar :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:06
Ik heb het zeker nog, maar alleen als ik Transport Tycoon (OpenTTD) opstart, dan heb ik nog steeds die ervaring dat ik voor mijn gevoel 10 minuten bezig ben en het ondertussen al weer 4 uur later is :P

Dit is overigens ook een van de weinige spellen waar ik dat nog bij heb. Bij de meeste nieuwe games heb ik een aandachtspanne van een goudvis en liggen de meeste spellen na een week alweer stof te happen.

Het enige spel wat er bij in de buurt komt is MW2, maar dat komt door de multiplayer wat ik soms even tussendoor speel in een verloren uurtje.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:40

-ET-

Phone Home

Miki schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:55:
[...]

pot + ketel :')

Om toch ontopic te blijven; ik ben zelf van hardcore gamer naar meer casual gamer gegroeid. Dit heeft te maken met mijn leeftijd/ fase van leven. Ik heb thuis een PS3 en een Wii staan maar ik betrap me erop dat ik vaker de Wii pak om even wat te gaan golfen. Even een half uurtje vermaak zonder dat ik mezelf moet "trainen" om een bepaalde move/actie/level/etc. te hoeven beheersen. Lekker ongecompliceerd vermaak zegmaar zoals je vroeger ook had met de NES :+
Heel herkenbaar. Ook een Wii en PS3. Hoewel de spellen zoals Uncharted op de PS3 ook nog wel mijn aandacht kunnen houden, Niet te moeilijk en goed verhaal, speel ik toch veel liever de nieuwe mario. Gewoon lekker 2d platformen. Gegarandeerd uren lang plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Miki schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:55:
Dit heeft te maken met mijn leeftijd/ fase van leven.
Ik denk dat dat precies is waar het hier om draait. Alles was vroeger anders, en dat is niet omdat de hele wereld zo anders was, maar ook je eigen belevingswereld was anders. Je hebt nu veel meer aan je hoofd, hebt minder tijd en bent vooral ook volwassener. Je leeft je nu op een andere manier in, en wellicht ook wat minder dan vroeger :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewest
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 11:11
Mijn gevoel is dubbel, Forza1 op de xbox was gaaf. Het reageerde compleet anders dan de andere race spellen. waar ik overigens ook onwijs slecht in ben. Forza2 was/is echt super, gave graphics en het reageert nog strakker.

Het zit hem denk ik meer in de originaliteit van het spel. Vaak is editie 2 hetzelfde als 1 maar is de gameplay beter etc. Als dit bij editie 1 al erg goed was dat is editie 2 een slap aftreksel en zul je het dus minder spelen.

Je kunt het volgens mij ook omdraaien en dan heb je het zelfde gevoel. Koop van een spel eerst versie 2 en dan versie 1. Volgens mij heb je dan hetzelfde gevoel.

Flickr
Canon 7D + Glas + Licht
Komt het rot over dan bedoel ik het anders en taalfouten zijn inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik ben zelf nog vrij jong (16) maar zelf hou ik ook meer van de "oude" generatie spellen. Zoals RT, Locomotion, Battlefield 1942 en Train Simulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zat ik mezelf ook laatst al af te vragen. Ik denk zelf dat het ook wel mee te maken heeft dat het lijkt alsof het tegenwoordig alleen nog maar om de Graphics draait. Leuk hoor van het beeld spetterende beelden, maar als de gameplay zuigt is het niet meer dan een mooie kut-game.

Vroeger kon ze qua Graphics gewoon minder waardoor ze automatisch veel meer tijd in verslavende gameplay konden steken.

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik vind het nog steed leuk,
maar het gezinsleven geeft je daar gewoon minder tijd en investeringsruimte ervoor.
Dus vaak pak ik spelletjes één of twee generaties ouder die het wel fatsoenlijk op de laptop van werk doen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 22-12-2009 17:06 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 14:48

PromoX

Flying solo

Dit past beter in HSA dan in SPV, dus ik verplaats 'm even daarnaartoe :).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:05:
Dit zat ik mezelf ook laatst al af te vragen. Ik denk zelf dat het ook wel mee te maken heeft dat het lijkt alsof het tegenwoordig alleen nog maar om de Graphics draait. Leuk hoor van het beeld spetterende beelden, maar als de gameplay zuigt is het niet meer dan een mooie kut-game.

Vroeger kon ze qua Graphics gewoon minder waardoor ze automatisch veel meer tijd in verslavende gameplay konden steken.

Just my 2 cents
Ik zie dit ook, ik had dit gevoel vooral bij RCT3, het zag er een stuk mooier uit. Maar het ging duidelijk te kosten van de gameplay en het RCT gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh. Komt door het ouder worden en ook andere verantwoordelijkheden hebben voornamelijk.

Ik ga binnenkort mijn huidige pc vervangen naar stil en zuinig met een onboard videokaart. Games speel ik vrijwel toch niet meer. De PC games zijn min of meer enorm slechte clones geworden van de consoles versies. Veel prestatie verlies en met de gameplay is rekening gehouden met een console, niks aan dus. Naast dat er alleen op graphics gefocust lijkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 15:54
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:55:
Age of Empires (II) was inderdaad geweldig, dat spel wil ik nog wel eens spelen.

Toch kan ik ook prima genieten van een heel mooi (nieuw) spel.

Wat ik van de nieuwere games wel erg jammer vind, is dat er niet zo vaak meer een echte uitdaging wordt geboden. De meeste spellen zijn vrij makkelijk en door iedereen snel uit te spelen.
Games vinden maar moeilijk te balans tussen uniek, verschillend en toch uitdagend.
Vroeger was de verhaallijn liniair, waardoor je als je bij een moeilijk punt aan kwam je dat steeds iets beter deed (of je was dom) nu is dat lineaire er zo uit gehaald dat spellen vaak te moeilijk worden. Je komt geen steek verder, terwijl je toch steeds iets nieuws probeert.

De balans tussen moeilijk zijn, en toch zo zijn dat je steeds iets verder komt wordt maar door weinig spellen behaald. Dragon age origins heeft me in positieve zin verrast.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
Bij mij is het zo dat ik meer een ervaringsgamer ben, in tegenstelling tot prestatiegamer. Hoewel ik graag een uitdaging wil, wil ik ook het gevoel hebben dat ik het meemaak en/of een ervaring rijker ben, dit kan onder andere door graphics, verhaal en het belangrijkste: gameplay. De 1e twee genoemden kunnen helpen bij de ervaring, is het slechts een ondersteuning voor de gameplay, en hierin schieten een boel moderne games tekort. De ervaring van de gameplay is tegenwoordig namelijk al enkele keren herhaald(zie de trend van zombies in iedere game te stoppen), en het is lastig iets compleet nieuws te bedenken
Hoewel ik pas 18 ben, merk ik dat ik sneller verveeld raak van een game doordat ik het al vaak genoeg heb gezien/meegemaakt in een game, ook als ik oudere games weer oppak die ik eerder heb gespeeld en erg leuk vondt, boeien me minder, doordat ik het al eens heb meegemaakt.

Het boeit je inderdaad minder, misschien omdat je het al hebt meegemaakt. Maar moderne game-devs richten zich op vernieuwingen zodat je een iets andere ervaring krijgt, en jammer genoeg is het makkelijkste om dit mee te doen betere graphics. Hierdoor schieten ze mankracht en/of tijd tekort voor de overige onderdelen, waardoor de algehele ervaring toch minder wordt, terwijl het er beter uitziet en meer features heeft dan zijn voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Je wordt gewoon oud :+

En er zijn veel nog wel wat meer topics die over hetzelfde onderwerp gaan zoals Word ik te oud voor games...?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 22:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Vroeger was alles beter, toen kon ik me vermaken met wat button bashen op een keyboard om een pixeltje rond een baan te loodsen, en dan was ik volgens het spel aan het hardlopen... En dit kon ik uren/dagen/weken volhouden.

Tegenwoordig ben ik sneller verveeld, heb minder tijd en ben ik verwender. En is het moeilijk om games te vinden die daar goed op aan sluiten, of me toch op een of andere manier opslokken. Vaak duur een spel te kort als het echt leuk is. Of weer te lang zodat het niet meer leuk is.

Af en toe heb ik toch weer hetzelfde gevoel als vroeger en kan ik uren/dagen/weken hetzelfde spelen zonder dat het me verveeld. En wat deze games dan zo speciaal maken? Ik zou het niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

Met een familie wordt gamen inderdaad wat moeilijker, wat niet wil zeggen dat ik er geen plezier meer aan beleef, maar helaas kan ik geen uren meer "verliezen" in World of Warcraft en probleer ik me te beperken tot games die ik kan pauzeren. De keuze is dus wat beperkter.

Ik vind de huidige games er dus zeker goed uitzien, maar ik wil geen geld meer uitgeven aan dingen die ik waarschijnlijk toch maar heel eventjes kan bekijken.

Mijn laatste aankoop is Team Fortress 2, waarbij ik het gevoel denk te hebben dat ik de pc op elk moment kan uitschakelen, alhoewel ik er soms toch veel tijd mee verlies. Daarnaast hoop ik op een goeie single player versie van Diablo 3 in de verre toekomst. Misschien dat ik ook nog eens ooit een sim (type civilization) aanschaf als er ergens een goeie op de markt komt, maar dat zal het zowat zijn.

Zoals eerder aangehaald in dit topic, ben ik ook eens op abandonware sites gaan kijken om te gamen op de laptop in de zetel, Transport tycoon deluxe, Panzer General en Jagged Alliance 2 nog gevonden in een doos in de kelder, fun fun fun.

Daarnaast heb ik ook nog allerlei consoles gehad, maar slechts weinige spelletjes kunnen mij boeien, met als gevolg dat mijn petekindje blij is met de cadeautjes die hij krijgt :) Een Wii kan leuk zijn voor een avondjee met vrienden, een paar uurtjes buzz of een race in gezelschap kan er ook nog wel af, maar PC blijft toch wel de norm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Wii, PS2, PS3, DS Lite en PSP, en moet zeggen dat ik me er wel erg in herken. Laatst Wolfenstein gekocht, hopend op wat gameplay zoals vroeger met Doom, Heretic, Hexen en Wolfenstein 3D, maar ook dat is nu volgestopt met de kennelijk broodnodige verhaallijn. De originele Doom en Wolfenstein 3D hadden niet echt een verhaal, en dat was prima. Ik zou het op zich niet erg vinden als er tussen de levels in wat (skipbare) videobeelden zaten, maar nu lijkt het wel meer te gaan om het verhaal dan om het spel.

Het toppunt hierin is toch wel Metal Gear Solid IV. Ben nu denk ik op 2/3 (heb net het vuurgevecht op de boten gehad) en ondanks dat de gamemomenten zelf best mooi kunnen zijn voelen ze extreem rechtlijnig aan. Ga je niet op de goeie manier ergens langs ben je meteen af. Doe je het wel goed dan ben je zo klaar en kan je direct door naar het volgende stukje film. Ik ga hem absoluut uitspelen want ik vind het opzich wel een mooie ervaring, maar de uren die ik destijds in de eerder genoemde spellen heb gestopt zullen hier niet in gaan.

Wie weet er nog een goeie Doom 1 achtige game met hedendaagse graphics? Zonder verhaallijn? Lijkt me geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Als de 91 in CRJ91 voor je geboortejaar staat is het vanuit het standpunt van iemand van 30 jaar nogal gek om je te horen klagen over het game gevoel van vroeger. De Tweakers die 10 jaar ouder zijn dan mij zullen dan weer hetzelfde over mij zeggen, etc. Wat jij 'vroeger' noemt valt voor mij al onder modern. Het verschil tussen die spelen en de huidige spelen vind ik - behalve de grafische pracht - miniem.

Ik ben opgegroeid met Arcade, Atari, Sega en Nintendo. Op geen enkel moment heb ik de 8-bit of 16-bit wereld al gemist. Er waren zeker leuke spelletjes waar ik leuke herinneringen aan heb, maar als ik ze nu herspeel erger ik me dood aan de grafische kwaliteit.

Waar denk ik vaak aan terug? Wonder Boy, Double Dragon, Mortal Kombat, Zillion, Ninja Gaiden, Super Mario Bros III, Sonic the Hedgehog, Out Run (alle voorgaande gelukkig geëmuleerd aanwezig), Road Rash (oh kwam er maar een moderne remake op PC), Settlers (leve Settlers II 10th anniversary edition), Spy vs. Spy en m god weet welke reden zelfs aan Alex Kidd in Mircale World (waarschijnlijk omdat die in de ROM van de Sega 8-bit ingebouwd zat).

Vond ik het vroeger dus beter? Neen. Als je Half Life 2, Fallout 3, Left 4 Dead en Portal hebt is er geen enkele reden om Doom of Wolfenstein ooit nog te herspelen. Populous was vroeger geweldig, maar de huidige strategiespelen (Sim City, Age of Empires, Civilization,...) gaan me nooit terug doen grijpen naar hun verre voorganger. Platform games heb ik al lang niet meer gespeeld, dus hoe het voor de geestelijke nazaten van Sonic en Mario zit weet ik niet. De laatste die ik in dat genre speelde was de N64 versie van Mario, en na die te spelen heb ik heus geen zin meer om nog pakweg Commander Keen ter hand te nemen. Sport games zijn nu ook veel beter geworden. NHL '92, FIFA '94,... geweldig geamuseerd. Maar terug naar die tijd? No way.

Het grote verschil met vroeger is dat je nu kan saven en vroeger niet. Daardoor was je vroeger veel, véél, vééééél langer zoet met hetzelfde spelletje omdat je telkens opnieuw moest beginnen. De moderne gamer zou hopeloos gefrustreerd worden als men dit afschaft - vraag maar aan de spelers van de originele Operation Flashpoint: één save per ronde was een frustrerende bezigheid (nog los van crashes door bugs).

Nee - welkom 2010!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Kan me wel vinden in het verhaal van de TS.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de gevoeligheid voor verslaving. Vroeger speelde ik echt dagen/weken/maanden Streets of Rage 2 op de Sega Genesis. Natuurlijk is dat ook een topgame, maar het gevoel dat ik totally hooked ben aan een game is minder geworden.

MW2 is ontzettend goed en speel ik ook wel praktisch dagelijks, maar nooit langer dan 2 uur achter elkaar. Op een gegeven moment raak je verzadigd lijkt het wel.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
@Yellowonline, ik ben het grotendeels met je eens. Helaas ken ik niet alle spellen gezien sommige voor mijn tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Een van de leukste dingen in het leven is het booten van een geweldige game op een nieuw gekocht systeem ;). Ik koop eens in de 4 jaar een nieuw systeem om op te gamen. Toen ik Fear en Bioshock speelde was ik echt wel lekker aan het gamen en straks met de nieuwe Bioshock en Maffia weer hetzelfde, ik kan niet wachten.

Gamen is vrij persoonlijk, toen Knights of the Old Replubic uitkwam werd ik er helemaal in gezogen, heb de game ook meerdere keren uitgespeeld, hetzelfde voor Zelda Ocarina of Time en Majora's Mask. Maar de afgelopen ~2 jaar zijn er weinig originele titels uitgekomen die de moeite waard waren.

Kings Bounty (old school turn base strat game) was erg gaaf en de standalone uitbreiding is ook erg leuk (net uit). Maar bijvoorbeeld Fear 2 en de uitbreidingen waren imo veel saaier dan Fear 1, denk omdat het spektakel weg was.

Maar we gaan een mooie lente/zomer tegemoet als Pc gamers met een nieuw jaar dat mij achter mijn nieuwe pc wegblaast!

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Toch speel ik nog steeds graag potje pong (tennis heten dat geloof ik op de artari 2600), heb helaas geen Atari 2600 meer maar daar hebben we een emulator voor.

Of een handheld van nintendo, en dan niet de gameboy's maar de oude Game & Watch handhelds, Donkey Kong was mijn favoriete. Heb nu Game & Watch op de NDS en speel het nog steeds graag, lekker simpel en erg leuk.

Waar zou het NDS ontwerp toch vandaan komen? :P
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/55/Gw_donkeykong_trans.png/100px-Gw_donkeykong_trans.png

En als ik alleen al een plaatje van een amiga 500 zie dan beginnen de kriebels al om potje speedball te spelen, ook dat doe ik tegenwoordig op de pc met een emulator, helaas is mijn amiga 500 al hele tijd overleden.

Dus ja ik verlang zo nu en dan wel terug naar de oude tijd, maar dat is natuurlijk meer omdat ik daar leuke herinneringen aan heb, want zonder die herinneringen zou het wellicht niet zo trekken.

Al hoewel speedball erg succesvol is als port op de xbox (of andere console weet het niet meer), dus er zijn meer mensen die oude goede games kunnen waarderen zonder er speciale gevoelens erbij te hebben.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

mad_max234 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:09:
Waar zou het NDS ontwerp toch vandaan komen? :P
[afbeelding]
Ik heb 'm ook :Y) Doet het nogsteeds trouwens, na bijna 25 jaar ofzo :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Ik sluit me aan bij YellowOnline. Ik ben nu 29 jaar en game al sinds mijn vader thuiskwam met een C64 toen ik 10 jaar oud was. Of was het 8 of 9? Hoe dan ook. Een lange tijd. Daarna was het heel veel PC, zelf een Megadrive en SNES bij vriendjes, PS1 van mijn broertje, PS2 van mijzelf, PC gamen, toen 8 maanden gereisd en even zonder gezeten en nu dus vooral PS3.

Nog steeds kan ik enorm enthousiast worden van een nieuwe game. Ik kijk er naar uit, ga naar de winkel en als ik thuis kom stop ik snel wat eten weg terwijl de intro afspeelt om vervolgens de rest van de avond te gamen.

Assassins Creed 2 vond ik een supergame. Ik was volledig ondergedompeld in het verhaal en de soepele gameplay. Ja, het is te makkelijk en er is wat op aan te merken, maar dat doet er voor mij niet veel aan af. Het is nu alweer te laat en dat komt omdat ik God of War 1 van de GOW collection aan het spelen was.

Voor AC2 was het Borderlands, welke ik nog steeds geregeld opstart. En ik speel ook nog genoeg games met mijn vrienden. PES, BlazBlue, Street Fighter IV en ik zit te wachten tot Castle Crashers op PSN komt.

Op de PC heb ik Torchlight aangeschaft en afgelopen weekend wat uurtjes in gestopt. Heel vermakelijk. Als de huidige golf van nieuwe games weer voorbij is ga ik terug om Red Faction, R&C, Uncharted 2, Demon Souls en Dragon Age te spelen.

Dus ja. Ik heb dat gevoel absoluut nog en ik zal blijven gamen. Natuurlijk niet altijd even veel. Ik laat andere dingen voor gaan en ik heb een passie voor snowboarden en reizen. Maar ik zie de games alleen maar mooier, uitgebreiden en beter worden. Het enige wat ik jammer vind is dat de games wel erg makkelijk worden allemaal.

Als ik in het bejaardentehuis kom kan het klaverjassen mij gestolen worden. Gamen en poker! Zo zal ik mijn oude dag doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 15:05
Ik merk ook dat ik hoe langer hoe minder game, althans, dat was zo tot eind vorige week..
Nu dat mijn blok begonnen is en ik eigenlijk zou moeten beginnen studeren, game ik net veel meer dan ervoor.. Elke examenperiode merk ik hetzelfde fenomeen, best wel vreemd vind ik.. Vooral omdat ik net na de examens meestal ga feesten, en dan een week geen game meer aanraak..

Ik verschuif ook wel in de soort van games, vroeger was arcade het leukste wat er was, gewoon schieten of racen zonder ergens bij te denken, nu kan ik echt genieten van een game met een goed verhaal, of een leuke racesim op zijn tijd.. Of gewoon met brute actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 19:15
Vroeger was gewoon alles beter, dat lijkt me een vrij simpel feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
Vroeger waren de games moeilijk(er) en langer, nu doe je over een spel gemiddeld een dag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scaper
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 12:38

scaper

the leGend

ik heb altijd al shooters interessant gevonden. toch sinds een tijdje begin ik mij daar toch wel goed op te verkijken, FPS games worden veel te realistisch en kan me dan ook niet meer echt vinden in de game wereld. vandaag dat ik nog steeds cod2 speel.

i9 9900K @ 5.0 Ghz @ NZXT x72 | ASUS ROG MAXIMUS XI HERO | 32 GB DDR4 G.Skill Trident-z @ 3200 Mhz | ASUS RTX 2080 8GB OC | Samsung Evo 840 | Crucial MX300 | Corsair Crystal 460X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Heeft het niet te maken dat er nu in vergelijking met vroeger vele malen meer keus is? Zowel wat er voor je budget aanwezig is als hoeveelheid games die wekelijks uitkomen. Ik kan me herinneren dat ik een jaar of 12 geleden ontzettend blij was om een nieuwe game te kopen voor mijn PSX. Daar had ik dan een maand of 2 voor gespaard en dat hield me dan ook behoorlijk lange tijd zoet.

Tegenwoordig is mijn budget wat groter en koop ik dan ook behoorlijk vaker wat games (Steam-aanbiedingen helpen ook behoorlijk), maar als ik kijk wat er wekelijks uitkomt dan zie ik een gigantische hoop spellen die uitkomen. Tuurlijk is niet elke game even interessant, maar de keuze is zowat exponentieel uitgebreid.

Ik heb ondertussen maar voor mezelf besloten om de eerste maanden van 2010 geen enkele game meer te kopen, de laatste tijd zijn er zoveel aanbiedingen geweest op Steam dat ik nu nog een gigantische backlog aan 'nieuwe' games heb om uit te spelen. Dat wil zeggen, als ik niet de PSX ff afstof en THPS2 ga spelen. ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:04:
Ik ben zelf nog vrij jong (16) maar zelf hou ik ook meer van de "oude" generatie spellen. Zoals RT, Locomotion, Battlefield 1942 en Train Simulator.
Dat noem je oud? :P De laatste goeie games die ik gespeeld heb op de pc* zijn Dune 2, Command & Conquer (deel 1 uiteraard), Red Alert (ook deel 1), Starcraft, Warcraft 1, 2 & 3, Diablo, Dungeon Keeper 1, Theme Park/Hospital, Abe's Oddyssee/Exodus, Monkey Island 1-3 (en eventueel 4 :P), Grim Fandango, Jedi Knight 2, Age of Empires 1 & 2, Age of Mythology, Transport Tycoon/Rollercoaster Tycoon, Quake 3 en diens mods/total conversions (met name Bid for Power), etc. Ik geloof niet dat er ook maar één spel is dat ik écht goed vind dat is uitgekomen na 2005. :P Momenteel hang ik maar wat rond in World of Warcraft omdat het "veilig" is en ik me daar wel in vermaak zonder potentieel tijd te hoeven verspillen in het vinden van goeie games. Ik lees nog steeds reviews en dergelijke maar er is echt maar bar weinig dat me aanspreekt tegenwoordig.

* Ik heb ook een Commodore64/Amiga-tijd gehad maar ik zou van het grootste deel van die games de namen niet meer weten. :P Weet wel dat ik me goed vermaakt heb met games als Klax en BlockOut, later ook met Golden Axe en dergelijke... Maar dat gaat alweer heel ver terug. :+

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 23-12-2009 02:48 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
In mijn geval ligt het denk ik vooral aan de leeftijd, daarbij komen andere interesses, serieuze relatie, opleiding, etc. Ik betrap me er tegenwoordig steeds vaker op dat ik liever een goede film of serie op zet, dan een icoontje van een game aanklik.
messi schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:56:
Ik heb het zeker nog, maar alleen als ik Transport Tycoon (OpenTTD) opstart, dan heb ik nog steeds die ervaring dat ik voor mijn gevoel 10 minuten bezig ben en het ondertussen al weer 4 uur later is :P
_/-\o_ enough said! :D
Het enige spel wat er bij in de buurt komt is MW2, maar dat komt door de multiplayer wat ik soms even tussendoor speel in een verloren uurtje.
Zelfs dit spel heeft mij niet lang geïnteresseerd, voorheen speelde ik een game van deze klasse (eigen mening uiteraard) wel uit, maar nu ook niet meer.

Het enigste nieuwe spel wat ik nu nog geregeld speel (1 keer in de paar dagen) is Dirt 2. Erg goede game, mooie geluiden, mooie omgeving en je wordt echt in de race gezogen! Ik moest ook snel terug denken aan Colin Mcrae rally 2 op de PS one. :9~ (komt misschien ook wel door persoonlijke interesse voor race en de Subaru Impreza :P)

Edit* oh ja, Age of Empires 2 speel ik nog geregeld op LAN party's. Evenals Flat Out 2. 6 man, verstand op 0 en beuken maar! >:) Zeer vermakelijk!

[ Voor 5% gewijzigd door bullitnl op 23-12-2009 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

Ik denk dat het vooral met de vooruitgang van de technologie te maken heeft. Ik was vroeger juist geboeid met de vraag hoe het allemaal mogelijk was! Als ik nu een spel zou spelen op de PSX dan vind ik er echt helemaal niks aan, terwijl dat vroeger wel anders was. Ik heb ook veeeel te veel tijd op mijn Gameboy Classic gespeeld terwijl de spellen echt niet zo 'speciaal' waren.
Gamen vond ik toen ook echt een sensatie!

Ik ben ook altijd op zoek naar een spel die mij gaat boeien, waar ik echt een kick gevoel van krijg of waar ik echt van kan genieten. Laatste spel waarbij ik dit had was Counter Strike Source. Op school wilde ik gewoon zo snel mogelijk naar huis om online even de spelers alle hoeken van de map te laten zien.

Ik ben misschien niet zo heel oud, maar ik denk toch dat iedereen dit gevoel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
matthew_o schreef op woensdag 23 december 2009 @ 02:49:
Ik denk dat het vooral met de vooruitgang van de technologie te maken heeft. Ik was vroeger juist geboeid met de vraag hoe het allemaal mogelijk was! Als ik nu een spel zou spelen op de PSX dan vind ik er echt helemaal niks aan, terwijl dat vroeger wel anders was.
Mijn PS staat nog altijd aangesloten op mijn tv en wordt nog regelmatig aangezet. Crash Bandicoot blijft erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:09
NMe schreef op woensdag 23 december 2009 @ 02:45:
[...]

Dat noem je oud? :P De laatste goeie games die ik gespeeld heb op de pc* zijn Dune 2, Command & Conquer (deel 1 uiteraard), Red Alert (ook deel 1), Starcraft, Warcraft 1, 2 & 3, Diablo, Dungeon Keeper 1, Theme Park/Hospital, Abe's Oddyssee/Exodus, Monkey Island 1-3 (en eventueel 4 :P), Grim Fandango, Jedi Knight 2, Age of Empires 1 & 2, Age of Mythology, Transport Tycoon/Rollercoaster Tycoon, Quake 3 en diens mods/total conversions (met name Bid for Power), etc. Ik geloof niet dat er ook maar één spel is dat ik écht goed vind dat is uitgekomen na 2005. :P Momenteel hang ik maar wat rond in World of Warcraft omdat het "veilig" is en ik me daar wel in vermaak zonder potentieel tijd te hoeven verspillen in het vinden van goeie games. Ik lees nog steeds reviews en dergelijke maar er is echt maar bar weinig dat me aanspreekt tegenwoordig.

* Ik heb ook een Commodore64/Amiga-tijd gehad maar ik zou van het grootste deel van die games de namen niet meer weten. :P Weet wel dat ik me goed vermaakt heb met games als Klax en BlockOut, later ook met Golden Axe en dergelijke... Maar dat gaat alweer heel ver terug. :+
:D allemaal geweldige titels, vooral dungeon keeper (moet gewoon een vervolg op komen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Gewoon allemaal retro gaan :D Komen er vast wel weer een paar ontwikkelaars met 2d / sidescrollers op de markt

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 23-12-2009 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heb ik net het omgekeerde. Vroeger nooit echt gegamed totdat ik multiplayer games ontdekte. Eerst Age of Empires 1 over een 56k modem en met vrienden over lan, en nu speel ik nog af en toe Battlefield 2.
Ik heb BF2 al vanaf het begin en ik speel misschien 2 uurtjes per week, maar totaal heb ik er toch al meer dan 200 uur in zitten en het verveelt nog steeds niet. Leuk dat een spel zo uitgebreid, nooit hetzelfde, en met zoveel mogelijkheden kan zijn :)

Het mag van mij nog wel veel verder gaan qua open spelwerelden, massive multiplayer games waar het sociale/teamwork aspect centraal staat. En dat er vroeger dan ook 'games' waren die je alleen tegen de computer als opponent met een lineaire verhaallijn kon spelen vergeten we dan hopelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:10
ScrooLoose schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:56:
Lijkt mij gewoon een kwestie van ouder worden ?
Het is echt niet zo dat de spellen vroeger beter waren imo.

"Nostalgia clouds the mind" zeg ik altijd maar :)
Dat kan ik volledig beamen, soms denk je laat ik dat oude spel weer eens spelen, want in je gedachte was het een super spel. Speel je het een kwartier en je hele droom valt in duigen, in je gedachte lijkt alles rooskleuriger wat het was.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:38:
Gewoon allemaal retro gaan :D Komen er vast wel weer een paar ontwikkelaars met 2d / sidescrollers op de markt
New Super Mario Bros Wii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sargan
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10 17:02

Sargan

Filmfreak...

Bij mij begon het gamen zo'n 22 jaar geleden. Op mijn 8e kocht ik van mijn communiegeld een msx computer zo een met datarecorder, je moest dan een code typen (iets in de trant van load:cas:"'r) dan stopte je een cassettebandje in de datarecorder en moest het spel geladen worden, wat een feest was dat. Jaren later nog computers waar de games op floppy's stonden.
Vele jaren later volgde de playstation en begon ik weer met veel gamen.
In 2002 kon ik via het werk een pc samenstellen en ik liet me dan een gamepc in elkaar zetten en kocht Medal of Honor Allied Assault. Ik speelde MoH al op de psx en nu dus op de pc. Geweldig was het en ik heb de game met de uitbreidingen echt heel lang gespeeld en dan vooral online de rifle only servers.

Ik kan nog altijd genieten van gamen hoor en beschouw het nog steeds als een hobby van me, het is echter wel minder geworden sinds ik vader ben geworden zo'n 14 maanden geleden. Meestal heb ik op maandagavond mijn gameavondje en speel dan met vrienden online Cod Mw2.

" All we have to decide is what to do with the time that is given to us"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:25
Ik ga het ook op leeftijd gooien.

Heb laatst met WinUAE weer een zooi oude amiga 500 spellen gespeeld (Moonstone!). En daar vermaakt eik me meer mee dan met Dragon Age. Ik ben nu voor 80% door dragon age heen, maar kan me er maar niet toe zetten het laatste stuk te doen. Begin er dan mods tegenaan te gooien om het nog wat boeiender te maken, maar uiteindelijk is dat uitstel.

Ga nu zelfs vaak vroeger naar bed, zodat ik de dag erna goed uitgeslapen op het werk zit. Vroegah dan zat ik tot laat te gamen en kon het college van de volgende dag wel overgeslagen worden.

Waar was die bejaardensoos ook alweer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:33
Hier heb ik ook wel last van, al moet ik zeggen dat Uncharted: Drake's Fortune en Uncharted 2: Among Thieves mij wel weer nieuwe inzichten gaven.

Psychologisch is deze case simpel te verklaren: vroeg in je leven lijken jaren 'langer' te duren, later denk je is het nu alweer Oud & Nieuw en 'rusht' je leven voorbij. Dit komt omdat alle ervaringen die je meemaakt door jezelf (hersenen) verwerkt moeten worden dit kost tijd. Is iets in het ene jaar helemaal nieuw voor je, dan maak je dit bewust 'langer' meer, het volgende jaar is het al bekend en trekt het als een 'rush' aan je voorbij. Hoe ouder je wordt hoe meer bekendheid (ervaring) met iets je al hebt. Bij games begin je op een gegeven moment en is het helemaal nieuw, het Wow effect, in de jaren daarna gaat de ontwikkeling niet zo snel (als in de grote stap die je maakt met beginnen te gamen, of een totaal nieuw concept) maar zie je telkens toch verbeteringen (gameplay, graphics, techniek en mogelijkheden), maar deze stap zal nooit meer zo groot zijn als van het 'niets' dat je opeens een game of nieuw concept speelt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Nostalgie is al genoemd. Dit kan ik beamen. Metal Gear Solid op de PS1 was in mijn beleving echt een supermooie game met heerlijke gameplay. Toen ik in MGS4 een stuk van dat eerste level opnieuw moest doen (Wordt als flashback gepresenteerd.) was ik aangenaam verrast. Maar ik had er al snel geen zin meer in. Graphics zwaar matig, heel simplistisch en lichtelijk frustrerend. Terwijl ik die game oorspronkelijk zeker 5 keer heb doorgespeeld.

Nostalgie is een raar iets. Het maakt zaken waar je waarde aan hecht mooier dan het werkelijk was.

Ten tweede, en hier post ik even voor: Je zegt geen plezier meer te beleven in gamen en je vooral op het negatieve te focussen. Ik hoop voor je dat dit alleen bij gamen is. Zo ja, laat het gamen lekker gaan en ga iets doen waar je wel plezier uit haalt. Zo niet, dan ligt het probleem niet in het gamen. De manier waar je ergens tegen aan kijkt verandert je beleving nu eenmaal. Of misschien is het wel een kleine winterdepressie. Lusteloosheid is een symptoom daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:49:
Hier heb ik ook wel last van, al moet ik zeggen dat Uncharted: Drake's Fortune en Uncharted 2: Among Thieves mij wel weer nieuwe inzichten gaven.

Psychologisch is deze case simpel te verklaren: vroeg in je leven lijken jaren 'langer' te duren, later denk je is het nu alweer Oud & Nieuw en 'rusht' je leven voorbij. Dit komt omdat alle ervaringen die je meemaakt door jezelf (hersenen) verwerkt moeten worden dit kost tijd. Is iets in het ene jaar helemaal nieuw voor je, dan maak je dit bewust 'langer' meer, het volgende jaar is het al bekend en trekt het als een 'rush' aan je voorbij. Hoe ouder je wordt hoe meer bekendheid (ervaring) met iets je al hebt. Bij games begin je op een gegeven moment en is het helemaal nieuw, het Wow effect, in de jaren daarna gaat de ontwikkeling niet zo snel (als in de grote stap die je maakt met beginnen te gamen, of een totaal nieuw concept) maar zie je telkens toch verbeteringen (gameplay, graphics, techniek en mogelijkheden), maar deze stap zal nooit meer zo groot zijn als van het 'niets' dat je opeens een game of nieuw concept speelt.
Al zou ik het niet psychologisch noemen, gezien je dit zelf verzint. Feit is gewoon dat mensen veranderen door de jaren heen, allemaal. Dit geldt dus ook voor je interesses en hobby's, voor mij is gamen ook minder geworden, maar ik denk dat ik het altijd wel tot op zekere hoogte leuk zal blijven vinden. Speel gewoon veel minder dan vroeger, maar das redelijk normaal -> minder tijd, meer verplichtingen enz. Ik zou het dus niet bij de games zelf zoeken, dan lijk je net zo'n oude lambal die vroegah alles beter vond, terwijl het meestal bij jezelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 22:56
je wordt een ouwe lul! :D

ik heb 't zelf ook. vroeger speelde ik met een buurjongetje en -meisje wekenlang Leisure Suit Larry. Het zag er echt niet uit, maar we stopten alleen als pa de stekker uit het contact trok.

Afbeeldingslocatie: http://www.thebostonbachelor.com/wp-content/uploads/2008/04/leisure_suit_larry.jpg

Tegenwoordig is het allemaal veel realistischer en ziet het er beter uit. Maar juist daarom ga ik me misschien ook wel sneller ergeren aan de dode look die een character in zijn ogen heeft. Vroeger moest je je fantasie gebruiken, tegenwoordig wordt alles voorgekauwd. Die prostituee hierboven is natuurlijk hardstikke pixelig, maar met de tekst die erbij staat maak je er in je hoofd een vieze hoer van. Precies wat de maker van de game wil.

Ik speel tegenwoordig minder spellen, koop alleen echt goede games omdat ik een stuk minder tijd heb. Maar nu speel ik dus Uncharted, Dead Space, Metal Gear solid, GT5 etc. En dan wordt het toch wel een stuk beter. Ik kies nu alleen games uit waarvan ik weet dat ik het genre leuk vind, en die een goede score krijgen. Ik speel nu dus misschien wat minder vaak, maar de ervaring wordt er wel beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Spellen van tegenwoordig zijn te ingewikkeld. Er zijn teveel doelen te behalen, je kan teveel dingen tegelijk doen en als er iets niet lukt, ga je gewoon iets anders proberen in de game. De uitdaging gaat ervanaf en na verloop van tijd denk je: tja, wat zal ik nou eens doen.

Voorbeeld: GTA games. In het begin (top down) erg vet. Nu veel te uitgebreid. Ik heb vanaf deel 3 geen enkel deel meer uitgespeeld.

Mario in 2D is veel en veel leuker dan in 3D, vind ik. New Super Mario Bros is een typisch voorbeeld van een goede old school game in een nieuw jasje. Kleine simpele levels, 3 munten per level, soms een geheime uitgang, that's it.
Pixeljunk Shooter is ook zo'n voorbeeld. Geniaal in zijn eenvoud.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:58
mwah, ik denk dat games qua storytelling wel steeds wat sterker worden. Gameplay is ook prima. Ik vermaak me goed met games als dragon age en mass effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwah, waarschijnlijk is het verlangen naar de onbezorgde jeugd waardoor je het verleden idealiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:13:
Mwah, waarschijnlijk is het verlangen naar de onbezorgde jeugd waardoor je het verleden idealiseert.
Ik denk dat de manier waarop je hersenen werken en gedurende je leven veranderen ook wel hier mee te maken hebben.

Zo kan mijn zoontje van drie keer op keer dezelfde teletubbies / dora / spongebob aflevering kijken en deze nog steeds zo hilarisch vinden als de eerste keer. Dat komt echt niet omdat hij zich de aflevering niet meer herinnert, want vaak begint hij al te lachen voordat er een bepaalde grap komt. Sommige afleveringen heeft hij echt tientallen keren gezien en wilt ze steeds weer zien.

Tegen de tijd dat je in de pubertijd komt (of iig geen kleuter meer bent) wil je niet meer één dezelfde aflevering keer op keer bekijken omdat je je dan gaat vervelen. Wat je wel kan is een hoop tijd en energie in een bepaald spel stoppen. Geheel gefocussed kan het uren in beslag nemen.

Rond de tijd dat je volwassen wordt / bent kan je je ook niet meer vermaken met 1 spel omdat het al snel saai is. Een beetje "been there, done that" gevoel, zeg maar. Ook heb je andere prioriteiten. Vaak heb je niet meer de tijd om uren achter hetzelfde spel te zitten omdat je altijd wel andere dingen te doen hebt (stofzuigen, de was, rekeningen betalen, werken, etc).

Uiteraard gaat dit niet voor alle mensen op en is het slechts een "theorie" van deze pseudo-psycholoog. Maar ik denk dat hier best een kern van waarheid in kan zittne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik game lang niet zoveel meer, maar kan er zeker nog wel lol aan beleven. Behalve als ik ooit op gamefora/sites kijk naar de reacties. Wat heeft de huidige generatie gamers een hoop azijnzeikerds zeg. Ze vallen over elke texture die niet 100% scherp is, ze vinden een game verouderd als hij 'graphics uit 2007 heeft' en vinden dat een game daardoor niets waard is enz.

Ik ben net begonnen aan fallout 3 op de 360. Vroeger met veel plezier deel 1 en 2 gespeeld, maar volgens mij beide niet uitgespeeld (nooit zo mijn sterke punt geweest in games :X). Ik ben dan echt blown away als je ziet hoe groot het terrein is als je de vault uitloopt. Ik zit echt te genieten van de omgeving, de sfeer, de vrijheid. En dan lees je iets over de game op een forum, en dan is dit blijkbaar een lelijk spel :?

Het zal allemaal wel, ik kan nog best van een goed spel genieten als de sfeer en gameplay goed zijn. Maar speel zelf niet zo veel games, ik zal wel niet kritisch genoeg zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DarkX op 23-12-2009 15:05 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

DarkX schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:02:
Ik game lang niet zoveel meer, maar kan er zeker nog wel lol aan beleven. Behalve als ik ooit op gamefora/sites kijk naar de reacties. Wat heeft de huidige generatie gamers een hoop azijnzeikerds zeg. Ze vallen over elke texture die niet 100% scherp is, ze vinden een game verouderd als hij 'graphics uit 2007 heeft' en vinden dat een game daardoor niets waard is enz.

Ik ben net begonnen aan fallout 3 op de 360. Vroeger met veel plezier deel 1 en 2 gespeeld, maar volgens mij beide niet uitgespeeld (nooit zo mijn sterke punt geweest in games :X). Ik ben dan echt blown away als je ziet hoe groot het terrein is als je de vault uitloopt. Ik zit echt te genieten van de omgeving, de sfeer, de vrijheid. En dan lees je iets over de game op een forum, en dan is dit blijkbaar een lelijk spel :?

Het zal allemaal wel, ik kan nog best van een goed spel genieten als de sfeer en gameplay goed zijn.
Ik koop zelf eigenlijk alleen nog maar games uit de "knaken-bak". De voordelen zijn dat ze lopen op (inmiddels) goedkope hardware, ze goedkoop zijn (5 tot 10 euro), de meeste bugs eruit zijn en er een hoop info over te vinden is.
Zo heb ik laatst nog Never Winter Nights DVD van Sinterklaas gehad. Weer uren game plezier voor een paar centen.
Graphics interesseren me eigenlijk niet zo veel. Alle games met een resolutie >= 800x600 vind ik er meestal al super uit zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 23-12-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Standeman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:06:
[...]

Ik koop zelf eigenlijk alleen nog maar games uit de "knaken-bak". De voordelen zijn dat ze lopen op (inmiddels) goedkope hardware, ze goedkoop zijn (5 tot 10 euro), de meeste bugs eruit zijn en er een hoop info over te vinden is.
Zo heb ik laatst nog Never Winter Nights DVD van Sinterklaas gehad. Weer uren game plezier voor een paar centen.
Graphics interesseren me eigenlijk niet zo veel. Alle games met een resolutie >= 800x600 vind ik er meestal al super uit zien.
Ja dat heb ik dus ook. Heb sinds kort dan wel een 360 aangeschaft voor de wat nieuwere games, maar voor mij zijn release games van de 360 nog 'nieuwe' games. Terwijl andere gamers boze petities tekenen als een game 2 maanden uitgesteld wordt. En dat snap ik niet echt, een goeie game uit 2005 is anno bijna 2010 toch nogsteeds een goeie game?

Maarja, vroeger speelde je urenlang een spelletje wat nu terugkomt als minigame in GTA bij wijze van :)

Enige nieuwe game die ik afgelopen jaar heb aangeschaft was Brutal Legend (via een bekende budgetstore in azie) omdat Tim Schafer de bom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-10 11:57

glashio

C64 > AMIGA > PC

Ik moet zeggen dat ik in Left 4 Dead hetzelfde voelde als bij Encounter...
Encounter Commodore 64
Left 4 Dead PC
i.p.v. een kristal die zenuwachtig op je afkomt moet je nu zombie's op juiste moment afknallen... ach wat zijn 24 jaar nou in gameplay :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:24
vroeger /me kwijnt weg bij de gedachte aan red alert, red alert 2, quake II en unreal tournament goty, vroeger was alles anders :p Heb met plezier uren doorgebracht achter mijn 386 met red alert en later red alert 2 op mijn pIII 500 mhz. Dat waren voor mij spellen die ik uren kon spelen.

Nadat de game-industry zo'n grote ontwikkelingen gemaakt heeft dat je alles nauwelijks kunt volgen zijn er weinig spellen meer die me kunnen boeien. Ik hou van fps en soms strategy spellen. Anno heb ik bijvoorbeeld compleet links laten liggen, omdat het gewoon settlers maar dan anders was in mijn opzicht. Nu met anno1404 ben ik compleet verslaafd en vliegen de uren weer in een paar minuutjes voorbij. Tegen de tijd dat ik 4 keer gehoord heb van het spel of het niet tijd is voor een kop koffie, is al een complete werkdag voorbij (niet dat ik game op mijn werk :+ )

Van sommige spellen verwacht je meer diepgang dan het gemakkelijke hack&slash, spellen die me de afgelopen decennia hebben weten te boeien kan ik op 2 handen tellen denk ik.

Bioshock, FEAR, HL1&2+EP1,2, Mafia, CoD1,2,4, GTA III/SA, NFS3 en Goldenye op de N64 en dan wordt het al moelijker dan moet ik al flink gaan nadenken. Splinter Cell reeks is leuk maar de replay-value is laag en dan ben ik echt op met suggesties.

Maargoed voor mij is een spel net als een film een beetje diepgang hebben. Er zijn zoveel films in de bios die ik de moeite niet waard vindt om te gaan kijken omdat ze zo gemakkelijk of cliche zijn. En zo is het ook met games, en dan vooral de film-rip-off games. met uitzondering van batman aa.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vroeger was voor mijn gevoel ook elke game een nieuwe, unieke beleving.

Tegenwoordig herken je in elke game een hoop elementen van andere games, en die paar dingetjes die nog uniek zijn aan de game zijn niet voldoende om nog een echt speciaal gevoel te krijgen.

De eerste platformer die ik speelde, de eerste FPS, de eerste RTS, de eerste adventures, de eerste racegames, die staan me voor eeuwig bij. Daarna is het allemaal vergelijkingsmateriaal geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

ik heb sinds een maand voor het eerst weer zo'n gevoel en wel bij fifa 10 op de playstation 3. Op de een of andere manier kan ik niet een dag niet spelen, ben helemaal hooked. Is lang geleden dat ik dat zo had.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Thrackan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:25:
Vroeger was voor mijn gevoel ook elke game een nieuwe, unieke beleving.

Tegenwoordig herken je in elke game een hoop elementen van andere games, en die paar dingetjes die nog uniek zijn aan de game zijn niet voldoende om nog een echt speciaal gevoel te krijgen.

De eerste platformer die ik speelde, de eerste FPS, de eerste RTS, de eerste adventures, de eerste racegames, die staan me voor eeuwig bij. Daarna is het allemaal vergelijkingsmateriaal geworden.
Hmmja. Maar dat is het nadeel van 'ons' oude rotten die dus de ontwikkeling van de industrie hebben meegemaakt. De genres zijn doorontwikkeld, en zo vaak zal er niet iets echt nieuws bijkomen. Bij films zie je datzelfde hoor, in elke film herken je weer dingen van andere films. Net als in elk liedje je andere liedjes hoort. Kijk voor de gein eens op tv tropes, waar ze voor alle films en games en series verzamelen wat daar aan standaard thema's terugkomen. Als je het zo gaat ontleden is originaliteit ineens heeeeel lastig nog te ontdekken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 07:24
wat wel vet zou zijn als je je zoontje dochtertje elk jaar wat games gaat laten spelen uit je eigen leeftijd destijds. dan hebben ze nog "a hell of a ride" voor ze liggen met allemaal iconen. want als je nu instapt met cod6, of anno1404 als 12 jarige ben je ook al snel verveeld :P

zeg maar beetje game-huiswerk, uitgespeeld of 20 uur erop zitten dan door naar het volgende grandioze spel dat erop volgde/revolutie in gang zette

[ Voor 20% gewijzigd door loewie1984 op 23-12-2009 15:40 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even te zwijmelen over "vroegah"......

Ik ben nu 45 en wordt regelmatig afgeslacht door mijn kids..... enough said.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was ik naar mijn idee veel geduldiger met 'slechte' games, en kon ik zelfs van de minste games genieten. Ik wist totaal niet dat er betere games waren en ik kocht spellen om wat er op de hoesjes stond. Ik denk dat op dit moment door bijvoorbeeld fora de gamesmaak wordt beinvloed, waardoor hij helemaal niet meer persoonlijk is. Als IGN een game een 10 geeft betekent het niet meteen dat ik het een goede game vind. Ik geniet tegenwoordig steeds minder van games omdat ze te groot worden, de hardcore gamer van 10 jaar geleden kan tegenwoordig de casual gamers niet eens meer bijhouden.
Ik heb vandaag weer over lan Age of Empires II met mijn broer gespeeld, en de uren vlogen voorbij, ik moet eerlijk zeggen dat een simpele game-formule beter werkt dat alles wat wij tegenwoordig hebben. Hoewel in sommige spellen het wel erg goed werkt hoor (CoD 4, Crysis, Titan Quest, Torchlicht, Bioshock etc.)

Ohja, Trackmania!!! echt een van de games die dat oldschool gamegevoel terugbrengt maar in een modern jasje!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:41:
Om nog even te zwijmelen over "vroegah"......

Ik ben nu 45 en wordt regelmatig afgeslacht door mijn kids..... enough said.....
Mijn zoontje (3 jaar) is nu druk bezig met Mario kart op de NDS. Inmiddels lukt het hem aardig om races uit te rijden en zelfs om niet als laatste aan te komen. Ben benieuwd hoe lang het nog duur totdat mijn high scores "ge-pwned" worden :/ ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Fallout 3 (GOTY edition) is toch wel het voornaamste spel wat mij het 'vroegah' gevoel geeft. Je laat je helemaal de wereld in zuigen en bent zo 100 uur verder voor je er erg in hebt.

This space is occupied

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 19:35
Als ik het game gevoel van vroegah terug wil krijgen, wil ik Super Mario World op zo'n demo kast spelen. Met die controllers in die geribbelde stangen en een mooi plastic plaatje voor de SNES :)

PSN: Sluuz

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ach, het effect is er een beetje af.
Vroeger was gamen iets underground, ik raakte helemaal in de ban van red alert.
Nu kan het me ook niet meer boeien, hoe mooier hoe duurder, dat is het enige waar ik nog aan denk.
Koop ook geen dure hardware meer, zit nu in het budget-klasse maar dat is niet zo erg want nieuwe budget is toch sneller dan mid-end van 3/4 jaar geleden.
Verder vervelen die games me gewoon, ik kan met niet voorstellen dat sommige mensen world of warcraft maanden kunnen spelen, het moet toch een keer ophouden met die zelfde constante beelden en bewegingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Soldaatje op 24-12-2009 08:41 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Collaborator schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:56:
Fallout 3 (GOTY edition) is toch wel het voornaamste spel wat mij het 'vroegah' gevoel geeft. Je laat je helemaal de wereld in zuigen en bent zo 100 uur verder voor je er erg in hebt.
Fallout 3 is bij mij juist een game die het gevoel van dit topic oproept... Fallout 1 heb ik helemaal grijs gespeeld, Fallout 2 ook zeker wel een paar keer uitgespeeld, maar 3... Kan me echt niet trekken.

Overigens even een paar games waar ik ontzettend veel tijd in gestoken heb:
- Fallout 1&2
- Final Fantasy 8 (PC)
- Dark Forces en Dark Forces 2: Jedi Knight
- X-Wing Alliance (Ik heb eigenlijk net X-Wing vs. TIE-Fighter gemist, anders had ik die vast ook grijs gespeeld)
- SubSpace :D

Final Fantasy 8 speel ik zo nu en dan gewoon nog steeds...

Verwijderd

Ik denk ook een kwestie van nostalgie, en ook dat je je als jongere meer kan inleven in een game. Ik wissel nu veel sneller af van game dan vroeger, waar ik me makkelijk 6 maanden zoet kon houden met 1 game. Nu is er een zoveel groter gamma aan games maar geenenkele die me echt nog lang kan bezighouden. (enkel WOW kon dat een tijd)

Zoals Standeman zegt, het wordt allemaal gewoon veel sneller saai.

Ik heb games als Warcraft 2 en 3, Age Of Empires 1&2, Red Alert... ook grijs gespeeld vroeger.

Warcraft 3 speel ik zelfs nog af en toe, gewoon omdat het nog steeds leuk is, en er natuurlijk nog veel player-created content bij komt (custom maps).

GTA is ook een prima voorbeeld, Vice City was gewoon de sh*t! San Andreas was ook schitterend, maar GTA 4 ... tjah. Op zich een goede game, maar de sfeer van de andere games ontbrak.

Maar toch liever heden dan vroeger, ik kan me niet inbeelden dat ik nog op mijn Gameboy een spel als USA '94 zou spelen :X Lopen met die keeper tot aan de helft, en dan uittrappen.... goal! _/-\o_

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:14
Nog zo'n 'ouwe' zeikerd hier. Ik game ook al sinds de C64 en heb met name tussen 1990-2006 zo'n beetje alle PC games gespeeld die er een beetje toe deden. Toen een paar jaar niet, met name door gebrek aan goede titels (en een degelijk pc :P ). Vorig jaar wel een flink aantal uren in Fallout 3 gestoken (maar nog niet een fractie van de MAANDEN die ik zoet was met deel 1 & 2), maar met name Left 4 Dead heeft me echt weer de oude lol teruggegeven.

Echt een half jaar enorm mee vermaakt... maar mijn game-smile is niet meer zo groot geweest sinds afgelopen weekend, toen ik m'n eerste uurtjes Left 4 Dead 2 meemaakte. Mijn god wat een GOOD OLD FUN knallen die Valve jongens de huiskamer weer in. Wat een helden zijn het. Na 20 uur gameplay (op zich al de 35 euro waard) heb ik nog maar een fractie van het spel gezien/gehaald. L4D deel in heb in totaal een 400 uur in rondgekuierd, ik vrees dat ik daar met deel 2 wel dik overheen zal gaan. Wonderschoon spelleke echt.

Zo mag het van mij zijn. Engine weer een beetje opgepoetst en het kan weer een jaar mee. Veel mooier hoeft het van mij niet te worden. Online top gameplay willen we zien, en dat is bij Valve nog altijd ongeëvenaard.

(In de top 10 van beste spellen aller tijden komt L4D2 momenteel op plaats 2, net na het nog altijd onovertroffen Star Wars Galaxies. Voordat Sony het verziekte, of course)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-10 19:01
Same here... ik ben van de DOTT, doom en de wolfenstein generatie en heb tot 2000 actief games gespeeld. En dan begin je aan een HBO studie en zijn er ook andere verantwoordelijkheden waardoor er minder tijd is voor games. Dus ik ben nu voornamelijk selectief op zoek naar goede games en Half Life 2 met de episodes is de laatste die m.i. erg de moeite waard was.

Het verslaafde gevoel van vroeger heb ik in ieder geval niet meer. Denk dat leeftijd hier sterk mee te maken heeft.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Star Wars Galaxies old-school, die was ik al bijna vergeten!

• Sm0k3r
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:21:
Wie weet er nog een goeie Doom 1 achtige game met hedendaagse graphics? Zonder verhaallijn? Lijkt me geweldig!
Painkiller + Painkiller: Battle out of Hell

Ben je wel tijdje zoet mee.

Verhaal: hij en vriendin dood, vriendin gaat naar de hell, hij moet iedereen kapot maken.

Kort maar super krachtig.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:16
Niks tipt aan mijn Unreal tournament ( instagib ) verleden. Geen enkele game komt in de buurt in de hoeveelheid uren die ik daar aan heb besteed :)
Pagina: 1