Mijn notebook maakt een akelig lawaai.

Pagina: 1
Acties:

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-12 22:49
Mijn notebook:

HP Pavilion 9055ea (ongeveer 3 jaar oud) maakt een verschrikkelijk lawaai. Ik denk dat het geluid bij een koeler bij de cpu vandaan komt. De notebook werkt verder wel maar als ik bij taakbeheer kijk dan zie ik 1 core 90-100% draaien en de ander core draait normaal.
Edit: Op dit moment lijkt de cpu normaal te draaien, echter nog altijd lawaai.

Mijn vraag is of dit eventueel zelf is op te lossen en is het aan te raden om zelf de notebook open te maken. Het zou namelijk stof kunnen zijn. Daarbij moet ik wel eerlijk toegeven dat ik niet veel verstand heb van notebooks, ik zag nogal wat schroeven aan de onderkant zitten :P

Mocht ik het probleem niet zelf kunnen verhelpen, wat zijn dan de goedkoopste opties?
HP zelf is nogal duur, aangezien ik geen garantie meer heb, dus ben ik afhankelijk van een winkel. Hoe duur is een koeler bij de processor vervangen bijvoorbeeld? Mijn excuses als ik dit niet in het juiste topic heb geplaatst maar ik word nogal gek van dat geluid 8)7

Overigens gaat dat geluid af en toe even weg en daarna komt het weer terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Nostordici op 22-12-2009 16:40 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als je ziet dat een processor 100 procent benut wordt is dat softwarematig. En als dat altijd is dan zal je fan inderdaad flink blazen. Probeer een reinstall of controleer je laptop op spyware en virussen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
en bij een laptop van 3 jaar oud zal er wel lekker veel stof in zitten. Dus waardoor de koeler harder moet blazen om alles "koel" te krijgen. Perslucht doet wonderen.

En dat je cpu continu 100% benut wordt is niet normaal. Moet één of andere software zijn.

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-12 22:49
Bedankt voor jullie reacties.
De cpu-belasting lijkt verdwenen te zijn, geen idee wat hiervan de oorzaak was. Verder zijn er geen virusen, spyware enz. aanwezig op mijn notebook.
Helaas maakt de cpu fan nog altijd lawaai, ik heb contact gezocht met een lokale pc-boer en zij kunnen de laptop open maken en stof verwijderen, eventueel fan vervangen. Ze vragen hier ongeveer 40 tot 70 euro voor, is dat een schappelijke prijs?
Aanstaande maandag, dinsdag zal ik mijn notebook langsbrengen :)