[JavaScript] jQuery - Internet Explorer 7/8 focus probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgleeffers
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een probleem met mijn jQuery, maar ik kom er maar niet achter wat de fout kan zijn.

Op http://wonen.weevwebsites.nl staat onze demo. Alles werkt voorspoedig met FF en Chrome, maar IE laat me behoorlijk zweten.

Met de volgende stappen krijg je het probleem:

1. Open de website: http://wonen.weevwebsites.nl/ in IE
2. Gebruik niet meer dan 1 tabs
3. Open de site of klik op een link
4. Het scherm minimaliseert en verplaatst de focus op een ander scherm of programma.

Ik heb van alles geprobeerd met aan en uitzetten van code. Ik kwam erachter dat het uitzetten van de jQuery bibliotheek het probleem verhielp, maar dan kan ik geen gebruik maken van jQuery.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat heb je zelf al geprobeerd dan? Dit om uit te sluiten dat je geen tips krijgt die al geprobeerd zijn.

Haal je pagina ook even door de W3C Validator. Op zich zijn foutjes niet erg, maar als je pagina valideerd, zal je vaak ook zien dat je minder problemen hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgleeffers
Ik heb alles al uit en aangezet. Stuk voor stuk elke script uit/aan gezet. Ook de volledige body leeg gelaten. Het probleem blijft bij het importeren van de jQuery library.

De W3C validator is een goede tip! Ik zal die ook gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij treedt het probleem wel op in FF3.5 op de Mac en niet in IE8 en IE7 op Windows XP.
sgleeffers schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:01:
Het probleem blijft bij het importeren van de jQuery library.
Weet je zeker dat het puur jQuery is? En niet een script dat gebruik maakt van jQuery? Dit is (uiteraard) geen standaard gedrag van jQuery.

Er wordt kennelijk onload en onclick op een a een blur() uitgevoerd. Ik gok dat het je datepicker-script is, maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je zal toch iets meer moeten gaan debuggen. jQuery wordt wereldwijd door honderdduizenden gebruikt zonder dit probleem, dus het ligt aan een van de vele scripts die je gebruikt. Ongetwijfeld helpen de vele validatie errors niet mee. Overigens vind ik het niet gek dat zonder jQuery dit probleem niet voorkomt, de rest maakt er gebruik van dus krijg je een error waardoor er vervolgens geen JS meer wordt uitgevoerd. Dus, zorg dat je site valideert en ga dan echt debuggen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgleeffers
Ik ben een gelukkig man, door de volgende stappen:

1. Document type op XHTML zetten
2. Debuggen en alle errors verwijderen
3. Uitschakelen van de Datepicker scripts.

Bedankt en sluit de boel maar af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

We sluiten geen topics omdat ze opgelost zijn. Zie ook Het algemeen beleid #topiceinde. In ieder geval bedankt dat je de oplossing meld d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door MueR op 23-12-2009 13:14 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1