Hallo,
Ik ben bezig om een Ventrilo server op te zetten binnen VMware Server.
De host draait op Ubuntu 8.04LTS en de VM waar Ventrilo op draait ook.
Ventrilo heeft altijd perfect gewerkt op Linux en Windows server 2008.
Maar in mijn nieuwe VM wil hij niet werken.
Met de VM kan ik pingen naar www.google.nl of elk andere website.
In mijn LAN krijg ik wel verbinding naar mijn Ventrilo server.
Het probleem is dat mensen van buitenaf niet kunnen verbinden. Ze krijgen alleen "contacting server" te zien en verder gebeurt er niets.
Online Port Check websites geven aan dat de poorten goed geforwarded zijn (ik krijg in men log ook mooi een melding dat IP x.x.x.x heeft gekeken of Ventrilo draaide)
In mijn Speedtouch heb ik TCP en UDP naar 192.168.1.6 (IP van de Ventrilo server) geforwarded zoals ik altijd deed. Forwarding klopt en er zitten geen typefouten in.
In Ventrilo hoef ik geen rare aanpassingen te doen en werkt met de default instellingen.
Gr TimskieJ
Ik ben bezig om een Ventrilo server op te zetten binnen VMware Server.
De host draait op Ubuntu 8.04LTS en de VM waar Ventrilo op draait ook.
Ventrilo heeft altijd perfect gewerkt op Linux en Windows server 2008.
Maar in mijn nieuwe VM wil hij niet werken.
Met de VM kan ik pingen naar www.google.nl of elk andere website.
In mijn LAN krijg ik wel verbinding naar mijn Ventrilo server.
Het probleem is dat mensen van buitenaf niet kunnen verbinden. Ze krijgen alleen "contacting server" te zien en verder gebeurt er niets.
Online Port Check websites geven aan dat de poorten goed geforwarded zijn (ik krijg in men log ook mooi een melding dat IP x.x.x.x heeft gekeken of Ventrilo draaide)
In mijn Speedtouch heb ik TCP en UDP naar 192.168.1.6 (IP van de Ventrilo server) geforwarded zoals ik altijd deed. Forwarding klopt en er zitten geen typefouten in.
In Ventrilo hoef ik geen rare aanpassingen te doen en werkt met de default instellingen.
Gr TimskieJ