Toon posts:

PC -> Home Cinema Set *geen SUB* Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens,

Ik heb ff een probleem en dat wordt nu jullie probleem.
Ik heb een pc met 7.1 Creative SB X-Fi geluidskaart. Tevens heb ik een JVC Home Cinema Set RX-E100R (versterker) + RX-E100 (dvdspeler), en nu wil ik graag dat het geluid van mijn pc via de HCS te luisteren is.

Het is mij gelukt om door middel van een mini jack met daaraan een rood en wit tulpje geluid te krijgen. Ik krijg nu via de 5 satelietspeakers geluid, alleen werkt nu mijn actieve sub niet.

De achterkant van de versterker:
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4776/img5010ak.jpg

De achterkant de geluidskaart:
Afbeeldingslocatie: http://vorming.minatica.be/HwConfigs/2009/februari/High-end/Creative_sb_xfi_Titanium.jpg

Kan iemand mij helpen welke kabels ik nodig heb, en hoe ik de kabels moet laten lopen.

Alvast bedankt :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:56:
Ik heb ff een probleem en dat wordt nu jullie probleem.
Nee hoor, het blijft gewoon jouw probleem. :)
Het is mij gelukt om door middel van een mini jack met daaraan een rood en wit tulpje geluid te krijgen. Ik krijg nu via de 5 satelietspeakers geluid, alleen werkt nu mijn actieve sub niet.
En hoe zijn de instellingen van je geluidskaart? Want op de manier waarop je hem nu aan hebt gesloten, zou die gewoon op 2 channel (stereo dus) moeten staan, waardoor alles (ook het laag) uit je line-out zou moeten komen.
Als je geluidskaart in staat gesteld op multichannel, dan heb je kans dat het laag niet uit de line-out komt die je nu gebruikt maar uit een van de andere connectoren.

Edit: Het kan trouwens ook een instelling in je receiver zijn, dat hij bij de line-ingang (tape?) de sub niet gebruikt. Zie handleiding. Zou je wel aan moeten kunnen zetten. Maar feit is, dat je met zo'n minijack naar 2x tulp kabeltje alleen geen multichannel doet maar slechts stereo.

Als je echt multichannel vanaf je computer wilt doen, moet je een optical S/PDIF kabeltje tussen je computer en versterker leggen.
Zo op het oog heeft je receiver een optical in (Digital 2).

[ Voor 15% gewijzigd door remco_k op 22-12-2009 16:09 ]

Alles kan stuk.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, digitaal aansluiten dus :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja het is nog steeds mijn probleem alleen ik ben nu al wel wat meer de juiste kant opgestuurd dus daar ben ik blij mee.

Verder heb ik op mijn reciever pro logic zitten, waardoor hij het geluid van stereo omvormd naar surround.
Zoals je zei over dat tape, zo heb ik het nu ook aangesloten. Hierdoor kan ik dus niet mijn sub aansturen.

Hoe kan ik het digitaal aansluiten?

Welke kabels moet ik kopen? -> optical S/PDIF kabeltje ?

Ik moet dat kabeltje in mijn optical in (digi 2) stoppen en dan de andere kant van het kabeltje?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Digitaal aansluiten gaat enkel zin hebben als je DD of DTS uitstuurt en de versterker dat ondersteund. Wil je games in surround spelen dan gaat dat niet vaak werken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
mhmhm, das wordt dus moeilijk.
Mijn versterker ondersteunt DD en DTS.

Het lijkt mij dat mijn computer DD en DTS uit kan sturen. Dit mede door de geluidskaart, of is dat niet zo?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De geluidskaart kan het wel maar volgens mij moet je dan extra software kopen a 5 euro. Althans dat was vroeger zo.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Nee dat is niet zo.
Naja DEELS.

De kaart kan DD en DTS van de bron rechtstreeks doorsturen: passtrough wordt dat ook wel genoemd.
Een dvd kun je digitaal dus met DD of DTS beluisteren

Echter spellen, muziek of andere vormen van audio op je pc worden dan gedownsampled naar 2.0 stero geluid.Het ligt er dus een beetje aan wat je doel is.

Wil je gegarandeerde DD of DTS audio dan moet je een kaart kopen met DD Live of DTS Connect, deze kaarten zijn nu ook redelijk betaalbaar geworden en onder de 100 euro.

edit:
Ja dat is inderdaad de juiste kabel. Al ken je net zo goed een veel goedkopere variant nemen. De kabel die je nu toont is een luxe kabel die veel meer kast omdat hij verguld is en blabla. Gebruik hem zelf ook, maar totaal overbodig voor een optische kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 17:34 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is DD Live of DTS Connect en dat ondersteund deze kaart ook maar als dat niet meegeleverd is kost het je 5 euro extra en moet je het bij Creative kopen.

Verwijderd

Tsurany heeft gelijk. Tegenwoordig is het met deze kaart wel mogelijk. Het staat nu ook op de site van creative zelf vermeld, al is het een beete verstopt:

◦Software van derden (internettoegang vereist):
■Dolby Digital Live! realtime codering

Dus met de optische kabel zal alles naar wens zijn.

Verwijderd

Topicstarter
oke,

Dus ff makkelijk, morgen moet ik een optische kabel kopen, en ik moet ff bij creative de update bestellen. En dan kan ik alles goed beluisteren? of heb ik dan nogsteeds kutgeluid?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:20:
Verder heb ik op mijn reciever pro logic zitten, waardoor hij het geluid van stereo omvormd naar surround.
Dat kan, maar daarmee heb je geen multichannel 5.1. Daarmee heb je pro logic surround. Dat is iets heeeeeul anders.
Zoals je zei over dat tape, zo heb ik het nu ook aangesloten. Hierdoor kan ik dus niet mijn sub aansturen.
Zoals ik ook zei: controleer de instellingen van je receiver eens. Best kans dat je het gewoon ergens in kunt stellen.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:
oke,

Dus ff makkelijk, morgen moet ik een optische kabel kopen, en ik moet ff bij creative de update bestellen. En dan kan ik alles goed beluisteren? of heb ik dan nogsteeds kutgeluid?
Als je receiver DD en/of DTS kan decoderen (check handleiding): ja, dan zal het in theorie gaan werken.

En laat je niet oplichten door een verkoper die je een optische kabel van 2 meter wil verkopen van €50,-.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 22-12-2009 18:42 ]

Alles kan stuk.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:
oke,

Je hebt kutgeluid als je versterker kut is of je geluidskaart kut is. Je geluidskaart zal het niet zijn dus als je versterker crap is dan heb je crap geluid ja.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

en als je speakers crap en kut zijn dan is het natuurlijk helemaal ..... :+

language language please :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar mijn versterker is prima en mijn speakers helemaal dus dat zal wel goedkomen ;)

thanks anyway
Pagina: 1