Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel dus tussen de Samsung 24" LCD Syncmaster P2450H en de Acer 24" LED S243HL

Ik heb de specificaties van beide monitoren naast elkaar liggen. En ik vind dat de Acer met zijn 8000000:1 wel een zeer grote ratio heeft. De Samsung is wel goedkoper, maar zonder LED technologie en "maar" een beeldcontrastverhouding van 70000:1. De Acer heeft dan weer geen DVI-D, maar wel iets betere max. frequentie en 2x HDMI (ipv 1x op de Samsung).

Mijn grootste twijfel is dus of het voordeel van de betere beeldcontrastverhouding(, frequentie, en het zuinigere verbuik) opweegt tegen de meerprijs (van €42) en het gebrek aan DVI-D ingang .

Bedankt alvast, mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Beide zijn dynamische contrasten en willen dus helemaal niks zeggen... :/
Zoek even of je de native contrast-verhouding kan vinden, maar ik gok dat die bij beide rond de 1200:1 zal liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:57:
Beide zijn dynamische contrasten en willen dus helemaal niks zeggen... :/
Zoek even of je de native contrast-verhouding kan vinden, maar ik gok dat die bij beide rond de 1200:1 zal liggen. :P
Voor de Samsung heb ik dit gevonden : Contrast Ratio (Typical) DC 70 000:1 (1 000:1). Is dit mooi?
Voor de Acer kan ik het niet vinden op de site.

Wat me wel opviel is dat op de site de specificaties ivm Brightness voor de Acer maar 250cd/m2 is en voor de Samsung 300cd/m2 ( op de site van komplett staan ze beide 300cd/m2). Dat lijkt me ook alweer niet zo best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:22

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:07:
[...]

Voor de Samsung heb ik dit gevonden : Contrast Ratio (Typical) DC 70 000:1 (1 000:1). Is dit mooi?

Wat me wel opviel is dat op de site de specificaties ivm Brightness voor de Acer maar 250cd/m2 is en voor de Samsung 300cd/m2 ( op de site van komplett staan ze beide 300cd/m2). Dat lijkt me ook alweer niet zo best?
400cd wil je echt niet hoor, ik heb het met mijn scherm wel maar het doet echt pijn aan je ogen zo fel als het is in een enigsinds donkere kamer.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn echt helemaal doorgeslagen met dynamsche contrasten.. het is wachten tot de eerste 1 miljard : 1 heeft.

Voorheen lagen de native en dynamische nog enigzins bij elkaar... nu lopen ze steeds verder uit elkaar. Ze zeggen mij steeds minder. Truukjes als local dimming voegen wel toe...

Ik zou zeggen probeer de native naast elkaar te krijgen.

Edit: Btw ik zou geen waarde hechten aan het ontbreken van de DVI-D aansluiting. Een HDMI naar DVI kabel werkt ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:07:
[...]

Zoals je kan zien is het native contrast maar 1000:1 (ik had ze blijkbaar nog te positief ingeschat :P ).
Dat zijn normale waarden, de Acer zal er niet veraf zijn.

Zoals BGB4rn ook al zegt, is de 300cd/m2 goed.

Aangezien beide gelijkwaardig zijn vwb lichtopbrengst en contrast zal je moeten andere dingen in overweging nemen om een beslissing te kunnen nemen. Design, aansluitmogelijkheden, prijs...

Maar ik denk dat wij je daar moeilijk kunnen mee helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die contrastwaardes zeggen nauwelijks iets. Mijn Philips TV heeft een dynamisch contrast van 55000:1, maar om enig detail in donkere scenes te kunnen zien moet je nog steeds de helderheid op 100% zetten. Alle zwartwaardes worden tot 1 kleur samengevoegd, ook met dynamisch contrast uitgeschakeld.

Op mijn Eizo LCD-monitor met een bescheiden contrast van 900:1 kan ik zelfs op 0% helderheid vrijwel alle details in donkere scenes herkennen.

Die hoge contrastwaardes zijn enkel een garantie dat je op de maximale helderheid koppijn krijgt. Als je geluk hebt is het zwart dan nog enigzins donkergrijs en kun je er iets in herkennen.

Edit: misschien ben ik ook wel in de war mer grijswaardes, en heeft dit minder met contrast te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 16:40 ]

Pagina: 1