Toon posts:

Twee schermen met geel beeld en zonder geluid.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lieve vriendjes.

Vandaag heb ik een tweede scherm gekocht om aan te sluiten op m'n computer. De goedkoopste die er bijstond (en ook al naar de duurdere kant); een Packard Bell Viseo 190W. Mijn grote, 'hoofdscherm' is een Samsung SyncMaster 2033SN. Beiden zijn ze aangesloten op dezelfde videokaart, een NVIDIA GeForce GTS 250.

Op mijn hoofdscherm gaat alles goed. Alles zoals het eerst was. Maar mijn tweede scherm is een geval apart. Cyaan is groen, paars is rood, wit is geel en donkerblauw is quasi zwart. Met andere woorden, het slaat geel uit.

Mijn tweede scherm heeft ook een ingebouwde luidspreker. Ik wil die niet gebruiken en wil mijn externe boxen gebruiken. Ik heb mijn ingebouwde luidspreker niet aangesloten, maar geen enkel geluid wil nog spelen. Nergens. Maar wat wel raar is, als ik mijn luidsprekers test via zo een of andere optie in het configuratiescherm, doen ze het wel.

Zij die helpen kunnen, weest zo vrij te antwoorden.

Alvast bedankt.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
Kun je iets meer informatie geven? Heb je je monitoren via vga of dvi aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
VGA is de smalle, DVI is de brede poort, toch?

In ieder geval, mijn groot scherm op de smalle, mijn tweede op die brede, maar met zo'n tussenstuk.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Is het beeld op je tweede monitor nog steeds geel op het moment dat je hem omwisselt met je primaire scherm? Als op dat moment je primaire monitor geel uitslaat, zou dat kunnen duiden op een defecte poort van je videokaart, ipv dat er iets mis is met je scherm an sich.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan het scherm zelf, want het optiemenu van het scherm heeft wel normale kleuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bon, ik heb de schermen eens omgewisseld van poort, en dan is mijn grote scherm geel...

Verwijderd

kan dat of de vga output van de dvi-i poort stuk is of dat de dvi-i naar vga adapter stuk is. beide problemen zijn te vermijden door een van je schermen met een dvi kabel aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
En waar vind ik zo'n beest? Kan je dat in elke computerwinkel vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Hurray, het geluidprobleem is al opgelost.

Verwijderd

dvi-d kabel kan je in elke electronica/computer winkel zo voor een paar euro krijgen. alleen nu ik even naar de twee schermen kijk zie ik dat beide geen dvi-d ingang hebben dus een dvi kabel gaat niet werken. ik zou bij een computer zaak kijken of je een ander converter blokje kunt kopen voor een paar euro kijk of het hier aan ligt. kun je trouwens het merk en type nummer van je videokaart posten dan kunnen we namelijk meer info vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een NVIDIA GeForce GTS 250.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, ik heb nog een oudere grafische kaart liggen ook. In het slechtste geval kan ik die nog gebruiken. Maar die is bagger, dus als het anders kan, graag.

Verwijderd

zoals ik al zei kun je een ander dvi-i(grote witte) naar vga (kleine blauwe) blokje kopen en kijken of het niet daaraan ligt zo niet zou ik de kaart terugsturen naar fabrikant omdat niet alles het doet.

"Nvidia GeForce GTS 250" is trouwens niet het merk en type nummer maar de chip waarop de kaart is gebaseerd deze is meestal wel verwerkt in het type nummer. ik wil namelijk graag weten of die kaart überhaupt wel een dvi-i poort heeft i.p.v. een dvi-d poort.

een andere oplossing is om beide videokaarten te gebruiken. een voor elk scherm. als je moederbord twee sloten heeft en de drivers elkaar niet in de weg zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 16:38 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 16:47
lijkt em sterk dat het aan de "convertor" ligt. Dat ding doet niets anders dan een paar pinnetjes doorverbinden, er gebeurt niets actiefs in. Lijk er meer op dat het analoge gedeelte van de tweede head van je videokaart niet helemaal lekker is. Dat heb ik wel eens eerder gezien.

Wat je ook zou kunnen proberen is kijken in windows of er iets te corrigeren valt aan het kleurenbeeld en anders je andere videokaart gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een DVI-I, en dat tussenstukje is DVI-A. Kan het daaraan liggen..?

Verwijderd

borft schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:42:
lijkt em sterk dat het aan de "convertor" ligt. Dat ding doet niets anders dan een paar pinnetjes doorverbinden, er gebeurt niets actiefs in. Lijk er meer op dat het analoge gedeelte van de tweede head van je videokaart niet helemaal lekker is. Dat heb ik wel eens eerder gezien.

Wat je ook zou kunnen proberen is kijken in windows of er iets te corrigeren valt aan het kleurenbeeld en anders je andere videokaart gebruiken.
als het pinnetje dat de rode kleur doorverbind (RBG) wat meer weerstand dan de bedoeling is heeft dan kun je het het resultaat van de ts krijgen. ben het eens dat het waarschijnlijk de videokaart is maar je kun het converterblokje niet als oorzaak elimineren totdat je het getest hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Problem solved. Het pinnetje van de rode kleur was niet goed.
Pagina: 1