Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
hey all,

Misschien ben ik erg moeilijk aan het doen, maar ik wil een kans uitrekenen met behulp van de opbouwfunctie voor expressies, voor een tekstveld in een rapport in access 2007.

De waarden die ik nodig heb komen van een query die parameters accepteert. Het tekstveld staat in het details veld van het rapport. Hoe geef ik huidige waarden van het huidige record door aan de query? ALs ik de query invoeg in de expressies ziet het er uit als
code:
1
[Allel_Freq]![Kans]
dus ik weet niet waar ik de parameters moet doorgeven?

[ Voor 5% gewijzigd door Y3PP3R op 22-12-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het is meestal vrij inefficiënt om iets per record te gaan berekenen. Beter is het om te zorgen dat je gewoon een query hebt als basis voor het gehele rapport, die eventueel andere queries wel gebruikt alsof het tabellen zijn. Meestal kan dit makkelijk, bijvoorbeeld met een group by, hulptabellen, subquerys, enzo. Als je er niet uitkomt, post dan de relevante queries eens?

Als de ene query die je nu wilt gebruiken verwijst naar het veld 'Kans' op formulier 'Allel_Freq', dan is het sowieso erg lastig om juist die query te gaan gebruiken (kan wel met veel hacks, maar dat is gewoon onzin en niet de bedoeling ;)).

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 21:01
thx, opgelost met een volledige query ipv tabel als bron.