wifi (WPA-PSK) password kwijt wel ingelogd

Pagina: 1
Acties:

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
ik zit met het volgende probleem. Ik zit bij familie in Frankrijk. Dus ik dacht even in te loggen met mijn laptop op de wifi connectie van schoonpa, dan hoef ik namelijk niet te concureren met neefjes en heb ik niet zo'n raar Frans toetsenbord.

Krijg ik een enorm pak papier in m'n handen gedrukt met alles over de internet connectie, een stuk of tien passwords. Allemaal geprobeerd, maar geen succes.

Ik ben nu automatisch ingelogd op de franse laptop en heb "WireLessKeyView geïnstalleerd, na wat rondkijken.

deze geeft aan dat het keytype "WPA-PSK" is en de daarbij behorende hex code. De ASCII wordt niet gegeven. Ik krijg een bizarre niet werkende code als ik hex naar ASCII converteer.

Ik heb geen zin om de neufbox te resetten, aangezien ik dan door alle franse meuk heen moet en zo goed is mijn frans niet. Heeft iemand suggesties hoe ik het password kan achterhalen zonder reset?

Gr,

Dirk

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:39
Heb je al geprobeerd die HEX-code in te voeren? Een passphrase is leuk en handig, maar een HEX-code zou net zogoed moeten werken.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Sommige routers staan de WPA keys gewoon in, niet als sterretjes. Kun je op de router inloggen?

Sign here against sigs

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:16

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Je kunt ook gewoon de hexcode invoeren, dat zou moeten werken.

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 16:01
Wat voor'n type router is dat geval? Sommige hebben een alternatieve authenticatiemethode door een connectknop en sommige hebben de wpa sleutel gewoon onderop staan. Invoer van WPA sleutels leest overigens wel nauw, dus let op hoofdletters etc.

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-03 09:43
(jarig!)
@neudeboules
Kan je nu je verbinding hebt even kijken in je netwerkeigenschappen wat je standaardgateway is? Dat is namelijk het ip-adres van de router waarmee de laptop wireless verbonden is.
Als het goed is krijg je dan een admin panel waarop je kan inloggen en kan je vanuit dat panel wél zien wat de key is, of evt. deze opnieuw instellen, zodat ze de key weer weten.

In sommige gevallen staat de key op de router zelf (onderop op de sticker). Kan je niet draadloos bij de admin komen, kan je het ook nog proberen door een kabel aan de router te leggen en via de kabel in de router in te loggen. Je zou dan de instellingen zelf aan kunnen passen.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Waarom wil je die hexcode converteren?

De werkwijze is als volgt.
Sla de key op in een tekstbestand (Dit kan gewoon met Wifiview) op een usb stick of op een cd'tje.
Plaats de usb stick (of cd'tje) in jouw laptop.
Gebruik copieren en plakken om de hexcode in te voeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Topicstarter
De hex code lukt niet :(
ik kanwel inloggen op de "neufbox" van sfr, via de 192.etc Ik zal eens kijken wat de inlog codes daarvan zijn, zal wel admin zijn met een onveranderde code

ik heb het inderdaad via een tekst bestand gedaan

[ Voor 16% gewijzigd door neudeboules op 22-12-2009 15:20 ]

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 08:41

cjdijk

Hans favoriete radiostation

neudeboules schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:18:
De hex code lukt niet :(
ik kanwel inloggen op de "neufbox" van sfr, via de 192.etc Ik zal eens kijken wat de inlog codes daarvan zijn, zal wel admin zijn met een onveranderde code

ik heb het inderdaad via een tekst bestand gedaan
Dan staat er waarschijnlijk ook nog een MAC filter aan. Dus zit er niks anders op dan in de configuratie van de neufbox te duiken, om het MAC adres van jouw draadloze kaart toe te voegen, of om die MAC adres beveiliging uit te zetten.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1