Toon posts:

Vraagje vaste telefoon aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis nu 1 telefoon in de woonkamer. Nu wil ik ook een telefoon in de slaapkamer. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Het mooiste zou zijn als je ook intern met elkaar kan bellen maar dat is bijzaak. Het belangrijkste ik dat ik ook vanuit de slaapkamer naar buiten kan bellen.
Nu las ik ook dect telefoons, heel mooi maar ik vraag me af of dat voor mij gaat werken. Ik heb ook al met een extra router zitten kloten omdat het wifi signaal vanuit de woonkamer de slaapkamer niet bereikt.
Verder heb ik ergens gelezen dat dect telefoons permanent heel veel straling uitzenden, is hier misschien een andere oplossing voor?
Draadje trekken is op zich geen probleem maar zou ik dit kan gewoon met een splitter kunnen doen of heb ik een soort switch nodig ofzo?
En de laatste vraag die mij nu naar binnen schiet, zijn de meeste draadloze telefoons zou dect? Want dan zou ik me nog steeds in me slaapkamer blootstellen aan die straling als ik een draadloze telefoon neem.

Als jullie een oplossing, advies of suggestie hebben hoor ik het graag :)

Als dit in een verkeerd subforum staat, sorry hiervoor.

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:08:
Verder heb ik ergens gelezen dat dect telefoons permanent heel veel straling uitzenden
Misschien dat je dan eens wat meer moet gaan lezen, want dit is pertinente onzin.

Verder: Wat voor telefonie heb je, analoog, ISDN, via de kabel, anders?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Gewoon een dect settje met één basis station en twee handsets nemen. Indien je toch bedraad wil kun je ze gewoon parrallel aansluiten. Wil je ook intern bellen zul je naar een simpele centrale moeten kijken.

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:20
Zou ook een dect set nemen met extra handsets.
heb zelf pas geleden de Siemens Gigaset A585 Trio aangeschaft. bevalt prima!
Intern bellen is met deze ook mogelijk alsmede doorschakelen enzovoorts.
tevens heeft dit model een zgn eco-dect functionaliteit. die reduceert het uitzendvermogen van de handsets en het basisstation zodat de telefoons energiezuiniger zijn.
Het verhaal van "straling" kun je iig direct vergeten.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In tegenstelling tot WiFi is DECT een al vrij lang bestaand protocol waar goed over nagedacht is. Als je binnenshuis met WiFi zit te rommelen voor bereik heb je met DECT drie huizen verder nog een goede verbinding. Overigens, een veelgehoord misverstand is dat DECT en WiFi op dezelfde frequentie werken en elkaar dus storen. Dat is niet zo; DECT in Europa werkt op 1.9GHz.

Als je 't bedraad wilt en je wilt vanaf telefoon 1 naar telefoon 2 kunnen bellen heb je een centrale nodig. De gemiddelde KPN kan je die leveren. Als dat niet belangrijk is kun je ze gewoon parallel aansluiten. Vroegah had je daar van die mooje stekkers met stapelfunctionaliteit voor.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 22-12-2009 14:30 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Antaresje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:13:
[...]

Misschien dat je dan eens wat meer moet gaan lezen, want dit is pertinente onzin.

Verder: Wat voor telefonie heb je, analoog, ISDN, via de kabel, anders?
Sorry dat ik er nog geen studie van gemaakt heb ik kwam dit tegen toen ik wat zat te kijken. Had daar misschien een vraag van moeten maken ipv een conclusie, sorry hiervoor dan.

Ik heb zo'n pakket van upc via glasvezel, dus kabel.

Mijn slaapkamer is echt een hol, mobiel heeft er ook geen bereik. Dus daarom vroeg ik me af of een dect telefoon die afstand, met de obstakels, het wel haalt. Maar jullie zeggen dus van wel. Dat zou alleen maar mooi zijn.

Ja ik kan idd wel een leuke centrale gaan bouwen maar als t allemaal al werk met een dect telefoon lijkt me de laatste optie makkelijker.

Ik ga maar eens kijken wat voor dect telefoons er zijn.
Bedankt voor de snelle en hulpzame reacties :)
Pagina: 1