Toon posts:

2x2 gb 1066 + 2x1gb 800 ( ddr2 ) of 2x2 gb 1066 + gpu vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn mijn specs:

Processor: amd phenom II x4 955
Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W
Moederbord: ASUS M4A78 PRO
Ram: DDR2 4g 1066 mhz
Kast: Cooler Master CM 690
Koeler: Asus Triton 88
Geluidskaart: creatieve audigy SE + onboard VIA
Videokaart: onboard

Nu heb ik nog 2x 1gb 800hmz liggen, Word mijn systeem veel trager als ik die er in zet?
Ik gebruik me systeem meer voor te msnen/school/Virtual pc/en later weer veel games

En mijn echte video kaart is kapot gegaan daarom heb ik nu de onboard.
Ik ben later weer van plan om een betere grafische kaart te kopen maar ik wil eerst Nvidia afwachten.
Want in de tijd dat nvidia een kaart heeft uitgebracht zijn de leverings problemen minder en gaan de prijzen na beneden. En in de tussen tijd zullen er niet veel dx11 games zijn en ook niet veel nieuwe want ik heb op het moment alles uitgespeeld dat ik interessant vind.

En nee ik ben geen Nvidia fan en ook geen ati. Ik wil allen niet geld uit geven terwijl het niks extra's toevoegt omdat er nu toch nog niet veel dx11 games zijn. En een paar maanden zonder game kan ik wel aan.

( de video kaart die kapot ging was een 4870 xxx en hier voor had ik een 9600 GT en hij waren allebei top kaarten )

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Kom je nu met 4GB tekort?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nu een onboard video kaart en die vreet 512 MB, ik heb hem op 512 MB gezet om dat ik zo nu en dan een spel speel maar dan wel alles op het laagste.

En dat is nog maar 3,5 GB en dan heb ik 1-2 Virtual pc's aan staan van 1GB. En dan heb je nog maar 1,5 GB.
En dat is best wel weinig voor Windows 7.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat de traagheid ergens anders aan kan liggen:
Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/8836/everestv.png
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/6877/hddi.png
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/4365/superpie.png

Dit is alles als ik gewoon bezig ben onder Windows en geen grote oc. Mijn cpu kan ik wel op 18 seconden krijgen maar daar heb ik 1,5V voor nodig en ik denk niet dat dat zo goed is voor dat ding :P

Ik heb 4 hdd in een raid 0, Het zijn niet zoon goede harde schijven. Ik moet toch maar eens overstappen naar SSD's maar die zijn me op het moment een beetje te prijzig. Maar daar zal het niet aan liggen dat hij traag is met Virtual pc aan.

En het ram geheugen, als je nu 1066 of 800 hmz hebt het scheelt nooit meer dan 5%. maar als ik dan 2x 1066 en 2x 800 pak heb ik geen dual channel meer. ( toch ) dus dan kan dat wel wat gaan uitmaken. maar nu is hij traag met 4gb ( 3,5 want 512 gaat naar me gpu )

Dus de traagheid komt nu door het aantal gb ram ( toch )

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:07:
Ik denk niet dat de traagheid ergens anders aan kan liggen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is alles als ik gewoon bezig ben onder Windows en geen grote oc. Mijn cpu kan ik wel op 18 seconden krijgen maar daar heb ik 1,5V voor nodig en ik denk niet dat dat zo goed is voor dat ding :P

Ik heb 4 hdd in een raid 0, Het zijn niet zoon goede harde schijven. Ik moet toch maar eens overstappen naar SSD's maar die zijn me op het moment een beetje te prijzig. Maar daar zal het niet aan liggen dat hij traag is met Virtual pc aan.

En het ram geheugen, als je nu 1066 of 800 hmz hebt het scheelt nooit meer dan 5%. maar als ik dan 2x 1066 en 2x 800 pak heb ik geen dual channel meer. ( toch ) dus dan kan dat wel wat gaan uitmaken. maar nu is hij traag met 4gb ( 3,5 want 512 gaat naar me gpu )

Dus de traagheid komt nu door het aantal gb ram ( toch )
Ligt er een beetje aan wat je met traag bedoelt. Met twee VM's en 512MB videogeheugen kan ik me best voorstellen dat Windows 7 niet meer zo snel reageert.

Dual Channel zou je gewoon moeten behouden zolang je het geheugen maar goed in paren plaatst (dus 2x2GB in het eerste slotpaar (meestal slot 1&3 maar kan ook 1&2 zijn, even in je boekje kijken) en dan 2x1GB in het tweede slotpaar.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt,
Dan zal ik ze binnen kort er bij zetten.

Maar waar licht het dan aan dat hij traag word?
Dus wat is de boos doener. Dus bvb ik heb een te slechten random reads om dat aan te kunnen
Pagina: 1