[win 7] is er een autorun programma voor usb stick's

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb een usb stick met een menu'tje er op van portable apps.
Normaal steek je dat stickje er in, je krijgt de optie te zien,run portable apps,en het menu start.
In windows 7 werkt de autostart/autorun voor usb sticks niet meer en moet je via de verkenner naar de directory gaan en daar het programma opstarten.
Is er iets te doen,is er een programma'tje dat start of een usb stick zo bewerkt dat windows 7 toch het programma op die stick start ?
Ik begrijp de risico's van een virus en zo dat zichzelf gemakkelijk kan starten,maar dat een optie botweg uitgezet wordt zonder mij een keuze te laten vind ik nog minder.
Iemand een idee ??
Het gaat dus over een normale usb stick met daarop een autorun.inf maar deze wordt door de nieuwe windows 7 niet meer uitgevoerd,en dat zou in dit geval toch erg handig zijn als dit wel gebeurt.

[ Voor 13% gewijzigd door Nick39 op 22-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

U3 removal tool ?

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48
Eh....gaat het overigens om een U3 Stick, of een usb stick met een eigen autorun.inf met daarin een app die hij moet starten...

Voor wat betreft U3 : Levert Google niets op? 'k heb zelf ook een U3 stick, maar heb die stick nog niet gebruikt binnen Windows 7 :+

[ Voor 31% gewijzigd door TheVMaster op 22-12-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het gaat om een normale usb stick met een eigen autorun.inf maar de autorun.inf wordt voor een normale usb stick onder windows 7 niet meer uitgevoerd.
Ik zal dit nog ff in de start topic zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat ik zo even zie is dat het is uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Je krijgt alleen nog maar de autoplay opties (open files in explorer, etc.), ipv de autorun. Bij optische stations is dat nog wel mogelijk. Keuze komt door de vele besmettingen via USB sticks. Misschien dat een third party app je alsnog de opties geeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Hero Of Time schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:46:
Wat ik zo even zie is dat het is uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Je krijgt alleen nog maar de autoplay opties (open files in explorer, etc.), ipv de autorun. Bij optische stations is dat nog wel mogelijk. Keuze komt door de vele besmettingen via USB sticks. Misschien dat een third party app je alsnog de opties geeft.
Ja.. maar welke.. ik zoek er al wel naar maar welke trefwoorden moet je nu nog hebben.. ik vind wel overal dat het uit is.. de shift ingedrukt houden was een prima optie om de autorun's niet te doen.. onder xp..maar ik heb nog geen applicatie kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er is geen applicatie die je op je USB stick kan zetten waardoor autorun weer gaat werken onder Windows 7. De enige optie die je hebt is om in windows 7 zelf de autorun optie voor USB sticks weer aan te zetten. Het enige nadeel is dat je dat wel op iedere computer zal moeten doen waar je de stick op wilt gebruiken.
Een andere optie is om een U3 USB stick te kopen. Voor zover ik weet werken die wel nog gewoon onder Windows 7.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

je kan het met een GPO weer aan zetten, en die kun je ook in de MSKB terug vinden.
(gewoon zoeken op disable autorun gpo *)

* En nou niet bijdehand gaan zeggen dat dat voor het uitschakelen is maar ook even nadenken. Als er gedocumenteerd wordt hoe je autorun uitzet, kun je met reverse redeneren ook de boel weer aanzetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik probeer niet bijdehand te doen.
Ik vind het volgende:
Als u specifieke Autorun-functies wilt uitschakelen, moet u de vermelding NoDriveTypeAutoRun in een van de volgende subsleutels van registersleutels wijzigen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\

Die keys bestaan niet, dus ik neem aan dat ik er een moet aanmaken.
Maar dan zit ik met de waardes:
0x4 AutoRun wordt uitgeschakeld voor verwisselbare stations ( ik neem aan dat ik die moet hebben)
Maar wordt de waarde voor aanzetten dan:
1x4 AutoRun wordt ingeschakeld voor verwisselbare stations ???
Een andere genoemde optie wordt uit den treuren omschreven met gpedit.msc commando.
Helaas bestaat dat commando in windows 7 niet meer.

Nu kan ik 8 sticks gaan weg gooien incl mijn dure lacy key en een u3 stick gaan kopen maar dat lijkt me toch minder,en het is maar 1 pc waarop het moet.
Ik graaf door,maar ik ben dislectisch en het duurde al ff voor ik in de gaten had dat de microsoft knowledge database bedoeld werd,sorry hoor :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nick39 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:45:
Ik vind het volgende:
Als u specifieke Autorun-functies wilt uitschakelen, moet u de vermelding NoDriveTypeAutoRun in een van de volgende subsleutels van registersleutels wijzigen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer\

Die keys bestaan niet, dus ik neem aan dat ik er een moet aanmaken.
Maar dan zit ik met de waardes:
0x4 AutoRun wordt uitgeschakeld voor verwisselbare stations ( ik neem aan dat ik die moet hebben)
Maar wordt de waarde voor aanzetten dan:
1x4 AutoRun wordt ingeschakeld voor verwisselbare stations ???
Nee. Als je goed het MSKB artikel leest kun je ook opmaken wat de juiste waarden zijn (het is een bitmask dus moet je het optellen).

How to disable the Autorun functionality in Windows

> 0x8 Disables AutoRun on fixed drives
maar laat dus de andere opties wel weer bestaan.
Een andere genoemde optie wordt uit den treuren omschreven met gpedit.msc commando.
Helaas bestaat dat commando in windows 7 niet meer.
Op de jouwe niet dan, bij mij namelijk wel.
Zeker een Home versie?
Nu kan ik 8 sticks gaan weg gooien incl mijn dure lacy key en een u3 stick gaan kopen
Alles kan. Wim kon, maar de koffie kan, thee kan, thermos kan...
maar dat lijkt me toch minder,en het is maar 1 pc waarop het moet.
Nou dan :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het spijt me,ik ben echt de weg kwijt,
er staat: 0x4 AutoRun wordt uitgeschakeld voor verwisselbare stations en dat ik deze waarde moet veranderen om het juist te enablen..
ik neem aan dat een stick een verwisselbare schijf is...
Ik hou in elk geval de koffie kan want daar ben ik erg aan gehecht maar voor de rest snap ik het niet meer... op zoek maar naar een externe app.

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 22-12-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nick39 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:52:
Het spijt me,ik ben echt de weg kwijt,
Ik merk het :P
er staat: 0x4 AutoRun wordt uitgeschakeld voor verwisselbare stations en dat ik deze waarde moet veranderen om het juist te enablen..
Nee, dat staat er niet - niet wat jij denkt met een 1 ervoor.

Een bitmask (googlebare term) is een getal wat opgebouwd wordt uit meerdere opties (bits) die je kunt gebruiken.
Het staat er ook uitgelegd,
Als u de Autorun-functionaliteit bijvoorbeeld alleen wilt uitschakelen voor netwerkstations, moet u de waarde van de registervermelding NoDriveTypeAutoRun instellen op 0x10.

Als u de Autorun-functionaliteit wilt uitschakelen voor meerdere stations, moet u de bijhorende hexadecimale waarden optellen bij de waarde 0x10. Als u de Autorun-functionaliteit bijvoorbeeld wilt uitschakelen voor verwisselbare stations en netwerkstation, moet u de twee hexadecimale waarden 0x4 en 0x10 bij elkaar optellen, zodat de waarde wordt verkregen die moet worden gebruikt: 0x4 + 0x10 = 0x14. In dit voorbeeld moet de waarde van de registervermelding NoDriveTypeAutoRun dus worden ingesteld op 0x14.
Je kan 'm dus in jouw geval op bijvoorbeeld 0x10 zetten (alleen netwerk drives, die heb je toch niet) of 0x1 (onbekende drives) als je juist autorun NIET uitgeschakeld wil hebben.
ik neem aan dat een stick een verwisselbare schijf is...
Correct.
Ik hou in elk geval de koffie kan want daar ben ik erg aan gehecht maar voor de rest snap ik het niet meer... op zoek maar naar een externe app.
Neem nog een bakkie en stel die registry key maar een keer in (niet vergeten te rebooten als je de HKey_Local_Machine waarde aanpast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Nou heb ik wel de nodige netwerk drives,maar ga morgen als ik weer helder ben,de boel en je antwoorden goed opnieuw lezen en proberen,erg bedankt voor je moeite !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Oeh, leuk ideetje. Een tooltje wat met 1 hotkey gewoon de laatst ingezette autorun start.

Ga binnenkort maar eens kijken of de windows api iets aanbied wat van removable drives de insertion time aangeeft, als dat er is dan is het tooltje volgens mij in 10 minuten gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Het is gewoon wat vervelend,ik heb een stick waarop dus portable apps staan en waar wat programma's op staan voor de kids.
Pc begeeft het en op mijn nieuwe pc staat windows 7.
Stickje is zo geconfigureerd dat de kids verder niets hoeven te doen,ze krijgen een menu'tje kiezen hun spel en voila,klaar.
Als je al je mogelijkheden waarmee een virus zich kan verspreiden gaat uitschakelen is het op een gegeven moment dus een kwestie van,geen pc meer aan,dat is heel safe.
Of pc aan,netwerk toegang uit,zo kan je niet op internet en dat is heel safe.
Een beveiliging is wel heel netjes maar je zou het gewoon zonder wiskundige te moeten zijn,aan of uit kunnen zetten of microsoft zou je een keuze moeten geven.
Windows 7 home premium geeft dus de gpedit.msc een foutmelding,bestand kan niet gevonden worden.
En helaas snap ik de uitleg van alt-92 niet dus ik ga nu proberen internet af te struinen die me een kant en klare registry waarde geven die het gewoon mogelijk maakt om autorun uit te voeren van usb drives,of een manier om gpedit.msc uit te voeren op een windows 7 home premium systeem.
Hoewel het dus heel veilig is om die optie uit te zetten,ik las laatst een test waarin 40 keer een usb stick werd neer gegooid en in 36 van de gevallen stak men die stick in de pc.. maar ik zou dat dus nooit doen zonder de shift toets ingedrukt te houden waardoor de autorun ook niet werkt ;)

Ik merk dus nu ook dat bv mijn creative zen software niet werkt en de software voor mijn everio HD cam,beiden starten normaal vanzelf de software op maar doen dit nu niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 22-12-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ik heb een freeware programma gevonden;
http://www.archidune.com/index.php?id=4
apo usb autorun, dit programma werkt met windows 7 en voert de autorun.inf programma's gewoon uit.
"Introduction to APO USB Autorun
APO USB Autorun enables you to add autorun functionality to your USB drive. It automatically searches for the standard autorun.inf (as used with CDs) and executes it.

This simple, but very handy functionality allows you to create an autorun menus in the same way you would for a CD and use it with your USB drive, or launch playlists, html pages and any other type of file as soon as the USB drive is inserted.

In addition to the autorun functionality, the program also allows you to quickly access the files on the USB drive(s) from the tray icon menu. APO Usb Autorun now comes with plugins to backup/restore folder upon drive insertion. "

Freeware en werkt perfect.
Pagina: 1