[iPhone] Totaaloplossing voor de auto (parrot?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik ben op zoek naar een totaaloplossing voor het gebruik van mijn iPhone in de auto. Waarschijnlijk is zoiets niet bij 1 fabrikant te krijgen, althans niet iets dat aan mijn wensen voldoet. Daarom vraag ik jullie hulp.

Mijn wensen:
* vaste houder op het dashboard, geen zuignap
* draaibaar in landscape
* geen losse snoeren
* muziek van m'n iPhone over de speakers van de auto
* navigatie-instructies over de speakers van de auto
* opladen tijdens het rijden
* ook andere telefoons (bijvoorbeeld die van m'n werk of vriendin) via bluetooth bruikbaar
* te combineren met BMW Business radio (1-serie)

Wat heb ik al?:
* Een iPhone 3GS
* Een aux aansluiting onder de armsteun (niet echt handig voor mij dus)
* Een ingebouwde Parrot CK3100 (zal ik misschien (deels) moeten vervangen??)
* BMW 1-serie zonder iDrive met Business radio

Qua houder zat ik te denken aan zo'n Brodit Proclip met iPhone houder (weet nog niet welke)... maar daar hield het zo'n beetje op. Hoe krijg ik de hele boel aangesloten op de autoradio, bovenstaande wensen in ogenschouw nemend?

[ Voor 0% gewijzigd door JaymzHetfield op 23-12-2009 09:37 . Reden: zonder iDrive toegevoegd ]

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

overstappen op Volvo en:

- de ingebouwde bluetooth oplossing kopen. - 250 euro
- de ingebouwde ipod aansluiting kopen. - 450 euro
- RTI navigatie systeem kopen - 2700 euro

nu kan je met elk willekeurige gsm toestel pairen met de auto zodat het volledig te bedienen is via de console of stuur. de iphone is nu weg te werken in de middenarmsteun waar een ipod aansluiting zit verwerkt. Je kan nu via de console of via de stuur je ipod besturen zoals je het doet via de iphone zelf. Met het RTI navigatie systeem heb je geen houder meer nodig en is de navigatie scherm met automatische opklapsysteem weg gewerkt in de auto.

:)

heb je hier wat aan?

:P

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Goed idee. Leg jij er effe eentje onder de kerstboom? Oh nee, laat maar zitten... dan liever een BMW met alles ingebouwd.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Kijk eens bij Dension: http://www.icepod.nl/ of http://www.dension.com/co...php?carMaker=BMW&huMaker=

Ze bieden interfaces in verschillende varianten aan. Ik kan nog niet goed ontdekken of de Business radio nou wel of niet compatible is met de wat geavanceerdere variant (waarbij dan mogelijk de iPod als cd-wisselaar zou worden aangesproken).

Losse snoeren ga je niet aan ontkomen, tenzij je ze vastzet ;) Hoe dan ook heb je een kabel nodig voor het geluid door te voeren. Je kan het natuurlijk wel netjes wegwerken.

Wat je zou kunnen doen is eventueel een kabel door de middenconsole heen leiden. Vanaf de aansluiting onder de middenarmsteun kun je dan toch uit het zicht naar het dashboard komen. Bij de 1-serie is daar best wel wat mogelijk (heb zelf ook een 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ThaHyp3 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:36:
overstappen op Volvo en:

- de ingebouwde bluetooth oplossing kopen. - 250 euro
- de ingebouwde ipod aansluiting kopen. - 450 euro
- RTI navigatie systeem kopen - 2700 euro

nu kan je met elk willekeurige gsm toestel pairen met de auto zodat het volledig te bedienen is via de console of stuur. de iphone is nu weg te werken in de middenarmsteun waar een ipod aansluiting zit verwerkt. Je kan nu via de console of via de stuur je ipod besturen zoals je het doet via de iphone zelf. Met het RTI navigatie systeem heb je geen houder meer nodig en is de navigatie scherm met automatische opklapsysteem weg gewerkt in de auto.

:)

heb je hier wat aan?

:P
ff 3400 euro op tafel klappen om je iPhone aan de gang te krijgen, verder alles lekker?

Gewoon ff een kabeltje fixen voor je business radio (welk type heb je precies?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
418O2 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 14:16:
[...]

Gewoon ff een kabeltje fixen voor je business radio (welk type heb je precies?)
Een "radio Business CD". Standaard radio in 1-serie E81 (b.j. 2008).

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Ik ben al iets verder in mijn zoektocht, naar veel gegoogle gisteren:
In principe volstaat de Parrot CK3100 die er nu al in zit voor het handsfree bellen.
De iPhone kan ik op het dashboar monteren met zo'n Brodit proclip en houder die je op een ventilatierooster klikt. Dan blijven over: Stroomvoorziening en geluid.

Ik zoek dus eigenlijk een kabel o.i.d. die je aan de ene kant aansluit op de iPhone en aan de andere kant op de (achterkant van?) de autoradio. Die kan ik dan mooi weg (laten) werken en klaar is Kees.

Dat Dension spul zag er op zich wel aardig uit, maar lijkt verouderd. Zowel qua compatibiliteit met de auto als compatibiliteit met de iPhone. Ik ben al veel verhalen tegen gekomen van mensen bij wie de iPhone niet oplaadt.

Dus, hoe nu verder? Kent iemand alternatieven voor dat Dension spul?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Er zit natuurlijk al een aux aansluiting aan, echter komt 'ie voor jouw geval onhandig uit... volgens mij moet je die ofwel opsporen aan de achterkant van de radio, ofwel vanaf de middenarmsteun weer onzichtbaar terugleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScaraB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10
JaymzHetfield schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:30:
Ik ben op zoek naar een totaaloplossing voor het gebruik van mijn iPhone in de auto. Waarschijnlijk is zoiets niet bij 1 fabrikant te krijgen, althans niet iets dat aan mijn wensen voldoet. Daarom vraag ik jullie hulp.
Deze oplossing is niet volledig conform je wensen, maar wel noemenswaardig:
http://www.bavariansoundw...iPod--iPhone-Integration/

Ik zit zelf namelijk me ook te orienteren op dat gebied. Vanwege m'n ingebouwde navigatie heb ik helaas geen sigarettenaansteker meer. Zit te denken aan de DICE van BSW of toch nog eens informeren bij de dealer zelf naar mogelijkheden. Heb namelijk al wel de bluetooth integratie en 'haaievin' op 't dak in mn E46 zitten.

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
ScaraB schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:26:
[...]

Ik zit zelf namelijk me ook te orienteren op dat gebied. Vanwege m'n ingebouwde navigatie heb ik helaas geen sigarettenaansteker meer. Zit te denken aan de DICE van BSW of toch nog eens informeren bij de dealer zelf naar mogelijkheden. Heb namelijk al wel de bluetooth integratie en 'haaievin' op 't dak in mn E46 zitten.
Ik heb zelf een Dension Gateway 100 in m'n S2000 zitten en dat werkt perfect. Met de standaard knoppen bij het stuur kan m'n iPhone bedienen. Wanneer ik gebeld word, een sms krijg of de navigatiestem iets zegt dempt het geluid. Ook word de iPhone opgeladen tijdens het rijden, ideaal :)

vtec just kicked in yo!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Kijk eens naar deze houder. Heb ik ook gebruikt, en is prima bevallen; werkt voor zowel stroomvoorziening als audio-output. Ziet er zo uit, en kun je of vast inbouwen, of monteren met een separaat bijgeleverde zuignap.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/85196/carcomm-car-holder-iphone-3g-.jpg?dimensionid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
ScaraB schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:26:
[...]

Helaas hebben ze niks voor mijn BMW (E81).

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
xerix schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:11:
[...]

Ik heb zelf een Dension Gateway 100 in m'n S2000 zitten en dat werkt perfect. Met de standaard knoppen bij het stuur kan m'n iPhone bedienen. Wanneer ik gebeld word, een sms krijg of de navigatiestem iets zegt dempt het geluid. Ook word de iPhone opgeladen tijdens het rijden, ideaal :)
Helaas, die Gateways van Dension lijken ook niet compatible met mijn BMW.

Metal up your ass

Pagina: 1