Hallo,
Ik heb onderstaande situatie in mijn huis:
Meterkast binnenkant: Zyxel ADSL modem/router (telfort)
Meterkast buitenkant: Sitecom 300N draadloze router
Woonkamer: vaste PC met Win7 Ultimate met gigabit netwerkkaart
Woonkamer: Popcorn Hour C-200 met gigabit aansluiting
Door 't hele huis: Notebook met Win7 ultimate met WIFI en ook een gigabit netwerkkaart.
Huidige situatie:
* ADSL ---> line in op de Zyxel
* één kabel vanuit de Zyxel naar een LAN poort op de Sitecom wifi router
* één kabel vanuit een tweede LAN poort van de Sitecom wifi router naar de vaste PC
Wensen:
* De popcorn is nét binnen en moet ook bekabeld worden
* Een extra netwerkstopcontact in de woonkamer waar ik de notebook bedraad kan aansluiten
Opties waar ik jullie advies over zou willen hebben:
* Ik wil graag een bedraad gigabit netwerk (tussen PC, stopcontact en popcorn) en heb daartoe volgens mij 2 opties:
1) ik vervang de sitecom Wifi router door een Wifirouter met gigabit bedraad mogelijkheid (voor alle duidelijkheid, mijn huidige router heeft dat niet!)
2) ik plaats als extra een gigabit switch in dit netwerk
In beide gevallen ben ik denk ik +/- € 50-75 euro kwijt, dus dat maakt niet zoveel uit. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Als ik optie 1 kies, dan hoef ik volgens mij niks anders te doen dan wat ik nu heb (maar dan niet in gigabit). Dus 1 LAN poort bezet voor het ADSL modem. Drie andere voor: de vaste PC, de Popcorn en het netwerkstopcontact.
Als ik optie 2 kies, hoe moet ik dan de boel aansluiten?
Graag jullie advies!
Ik heb onderstaande situatie in mijn huis:
Meterkast binnenkant: Zyxel ADSL modem/router (telfort)
Meterkast buitenkant: Sitecom 300N draadloze router
Woonkamer: vaste PC met Win7 Ultimate met gigabit netwerkkaart
Woonkamer: Popcorn Hour C-200 met gigabit aansluiting
Door 't hele huis: Notebook met Win7 ultimate met WIFI en ook een gigabit netwerkkaart.
Huidige situatie:
* ADSL ---> line in op de Zyxel
* één kabel vanuit de Zyxel naar een LAN poort op de Sitecom wifi router
* één kabel vanuit een tweede LAN poort van de Sitecom wifi router naar de vaste PC
Wensen:
* De popcorn is nét binnen en moet ook bekabeld worden
* Een extra netwerkstopcontact in de woonkamer waar ik de notebook bedraad kan aansluiten
Opties waar ik jullie advies over zou willen hebben:
* Ik wil graag een bedraad gigabit netwerk (tussen PC, stopcontact en popcorn) en heb daartoe volgens mij 2 opties:
1) ik vervang de sitecom Wifi router door een Wifirouter met gigabit bedraad mogelijkheid (voor alle duidelijkheid, mijn huidige router heeft dat niet!)
2) ik plaats als extra een gigabit switch in dit netwerk
In beide gevallen ben ik denk ik +/- € 50-75 euro kwijt, dus dat maakt niet zoveel uit. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
Als ik optie 1 kies, dan hoef ik volgens mij niks anders te doen dan wat ik nu heb (maar dan niet in gigabit). Dus 1 LAN poort bezet voor het ADSL modem. Drie andere voor: de vaste PC, de Popcorn en het netwerkstopcontact.
Als ik optie 2 kies, hoe moet ik dan de boel aansluiten?
Graag jullie advies!