Versterker repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240979

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een skytech PA 2100 versterker en ik heb gemerkt dat een van de uitgangen kapot is. Nou had ik skytech gebeld en die zeiden dat de problemen zich meestal voordoen bij de eindtrap. Uit interesse leek het mij wel leuk om deze vakantie er maar een beetje aan te gaan klussen. Heeft iemand ervaring met dit soort dingen die mij wat tips/valkuilen kan geven.

mvg Rolf Dröge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-06 12:58
meestal kan je gewoon de eindtrap vervangen. (STK xxxx) is even solderen. wel opletten dat er geen andere dingen door kapot gegaan zijn. een defecte eindtrap geeft meestal volle sluiting, dus wel gaat dan ook vaak een zekering of een condensator mee. ik heb het bij 2 versterkers met succes kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03:38
Het gaat echter niet altijd op. Heb laatst eens bij een oude Hifi versterker alle power (4st) en driver (4st) trappen vervangen en hij had nog precies het zelde mankement (vervorming op een kanaal)

Als het niet de eind of diver trappen zijn moet je gaan zoeken, en zoeken welk kleine componentje dan stuk is.

Vergeet ook de BIAS en DCoffset niet opnieuw af te stellen als je trappen gaat vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:39
De analog switching array was bij mij ooit het probleem, een aantal ingangen werkten toen niet meer terwijl de anderen probleemloos werkten. (dit ging trouwens om een toshiba IC)