• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik maak regelmatig van losse vob/wmv/mpg files 1 hele file, dit werkt eigenlijk altijd goed.
Nu heb ik 3 oude camcorder filmpjes gevonden welke ik wil koppelen en waarvan 1 filmpje blijkbaar
qua duur enorm lang is 26 uur, maar tegelijkertijd maar 884MB groot is :?
Als ik deze wil omzetten met windows live moiviemaker (of Roxio) wordt deze file ineens ruim 30 Gig.
Dit is nou ook weer niet de bedoeling en begrijp niet waarom dit gebeurt.

Iemand suggesties om gewoon een op een simpele manier deze files samen te voegen zonder er zo een megafile van je maken?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

26 uur en maar 800 MB groot.... :? Als dat werkelijk zo is dan zit er een gigantische compressie op en kan de resolutie nooit hoog zijn, ik denk eerder aan postzegelformaat filmpjes...

De tijdsduur, resolutie en compressie bepalen hoe groot je file is, als je in moviemaker niets instelt dan wordt inderdaad je compulatie erg groot.
Maar 26 uur en 800 MB kan er bij mij niet echt in, post eens de eigenschappen van die filmpjes met bv mediainfo.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

noteboeki schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:01:
Als ik deze wil omzetten met windows live moiviemaker (of Roxio) wordt deze file ineens ruim 30 Gig.
Dan zet je 'm waarschijnlijk om naar iets met minder compressie. En ja, dan is het redelijk logisch dat ie zo groot wordt.
En: ca 30 GB voor 26 uur valt nog steeds mee. Dat is namelijk c.a. 2,6 Mbit/s en is in verhouding tot beeld zonder compressie nog een ~10 voud kleiner.

Alles kan stuk.

• noteboeki
De kwaliteit is verbazend genoeg gewoon goed (tis dan wel geen superkwaliteit is ook gefilmd met een oud camcordertje), het rare is ook dat het 3 opvolgende filmpjes zijn waarvan de laaste dus op de een of andre manier gigantisch qua tijdsduur maar niet qua grootte is.
De eerste 2 bestandjes zijn ongeveer een gig. en zie geen kwaliteitsverschillen, de eigenschappen zijn ook bij alledrie gelijk.

de volgende eigenschappen vindt ik.
Afspeel duur 25:42:39
Framebreedte 720
Framehoogte 576
Gegevenssnelheid 4380 kbps
totale bitverwerkingssnelheid 4636kbps
Framesnelheid 25 frames per seconde
Grootte op schijf 884 MB

Overigens had ik met voorheen inderdaad Moviemaker, nu heb ik w7 en hierin zit Windows live moviemaker
hierin kan ik volgens mij niet heel erg veel instellen.
Maar ik wil gewoon alleen maar dat hij de 3 files aan elkaar frut en alles gelijk houd zoals ze nu zijn,
qua resolutie enz.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

noteboeki schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:53:
de volgende eigenschappen vindt ik.
Afspeel duur 25:42:39
Framebreedte 720
Framehoogte 576
Gegevenssnelheid 4380 kbps
totale bitverwerkingssnelheid 4636kbps
Framesnelheid 25 frames per seconde
Grootte op schijf 884 MB
Volgens mij kijk je verkeerd.... met die bitrate duur ie ongeveer 25 minuten (25m 42s en 39/100s). Ik weet trouwens nog niet wat voor filmpjes het zijn (mpg, xvid ect ect)
Als je alles hetzelfde wilt houden, zul je toch echt naar een ander videobewerkings programma moeten. Als je ze alleen aan elkaar wilt plakken, als het avi's zijn zou virtualdub een mogelijkheid zijn. Als het mpeg's zijn kun je met TMPgenc werken [file - mpeg tools - merge and cut].

Trouwens als het mpg's zijn kun je ze ook gewoon met het copy command aan elkaar plakken.
code:
1
copy /b film1.mpg+film2.mpg+film3.mpg allesaanelkaar.mpg

[ Voor 19% gewijzigd door Caveman op 22-12-2009 15:03 ]

• noteboeki
Ik heb even zitten kijken en een stuk van het filmpje (overigens een .vob bestand) zelf afgespeelt en ik denk dat je gelijk hebt wat betreft de duur in de praktijk en dat hij inderdaad (net als de andere) ca. een half uur duurt, vondt het ook al zo raar.
Alleen gebeurt er wat vreemds met de tijdregistratie als ik hem gewoon laat lopen loopt hij zeg maar real time.
Ga ik met de slider vooruit spoelen lijkt het wel alsof de secondes minuten worden en de minuten uren 8)7
zodra ik aan de slider heb gezeten blijft hij deze vreemde telling houden.
(de andere twee hebben dit niet)

Zou er iets mis kunnen zijn met de tijdregistratie en dat moviemaker er daarom zo een gigantisch bestand van maakt?

Ik kan de extentie veranderen naar mpg, alleen hoe werkt dan het copy command verhaal waar je het over hebt?
Ben (nog) niet zo heel erg thuis op dat gebied

• Caveman

Caveman

whahoehaha

In principe is een vob file een mpeg bestand, maar probeer dit eens: http://www.evilmaster.net...p?download=vobm250eng.zip (Vobmerge)

En wat betreft het copy command.... zeker niet uit het DOS tijdperk :) Ik denk dat het bovengenoemde wat makkelijker is.

[ Voor 30% gewijzigd door Caveman op 22-12-2009 15:37 ]

• noteboeki
Caveman schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:35:
In principe is een vob file een mpeg bestand, maar probeer dit eens: http://www.evilmaster.net...p?download=vobm250eng.zip (Vobmerge)

En wat betreft het copy command.... zeker niet uit het DOS tijdperk :) Ik denk dat het bovengenoemde wat makkelijker is.
haha ik denk nog van voor het DOS tijdperk ;)
Ik ga dat bestandje zeker eens proberen, overigens is het me gelukt met het copy Command (google is your friend) en heb ik de bestanden aan elkaar, perfect, dit scheelt me een hoop geklooi met dat moviemakers gebeuren.

Thanks voor al je goede hulp en de zeer handige tip 8)

wat mij betreft case closed, alhoewel ik nog steeds het vreemde tijdverloop in dit filmpje niet begrijp :?

edit.
je link werkt helaas niet bij me.
Is dit een progje waarmee je eenvoudig mpg/wmv files aan elkaar kan knopen?
het copy verhaal is leuk maar als je tientallen files aan elkaar wilt knopen wordt het behoorlijk wat typwerk.
Dus als er iets bestaat waarmee dit eenvoudig kan zou het geweldig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door noteboeki op 22-12-2009 16:26 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

http://www.evilmaster.net/

Het programma het vobmerge en daarmee kan je vob's aan elkaar knopen meer niet, redelijk eenvoudig.

Pagina: 1