[Sharepoint] DataConnectionLibrary

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Wij zijn bezig met het overzetten van een hosted sharepoint naar een eigen server, hier ben ik nu al 2weken mee bezig maar het lukt me maar niet.
Ik heb ondertussen verschillende versie van sharepoint geprobeerd (moss 2007 standaard trial, wss 3.0). maar elke keer krijgen we de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
c:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Server Extensions\12\BIN>stsa
dm -o import -url http://win-m362ln1a3ss -filename "C:\blaat\sharepoint2\XXX-int
ranet-nl.dat" -includeusersecurity

Begintijd: 22-12-2009 10:50:03.
Progress: Importeren initialiseren.
FatalError: Kan het onderdeel DataConnectionLibrary niet vinden.
   at Microsoft.SharePoint.Deployment.ImportRequirementsManager.VerifyFeatureDef
inition(SPRequirementObject reqObj)
   at Microsoft.SharePoint.Deployment.ImportRequirementsManager.Validate(SPRequi
rementObject reqObj)
   at Microsoft.SharePoint.Deployment.ImportRequirementsManager.DeserializeAndVa
lidate()
   at Microsoft.SharePoint.Deployment.SPImport.VerifyRequirements()
   at Microsoft.SharePoint.Deployment.SPImport.Run()
Progress: Importeren voltooid.
Eindtijd: 22-12-2009 10:50:58.
Voltooid met 0 waarschuwingen.
Voltooid met 1 fouten.

Log file generated:
        C:\blaat\sharepoint2\XXX-intranet-nl.dat.import.log

Kan het onderdeel DataConnectionLibrary niet vinden.

Nu heb ik gevonden op verschillende fora dat je op de hosted sharepoint de feature dataconnectionlibary moet uitschakelen. maar de hoster heeft me verschillende screenshots laten zien dat het wel degelijk uit staat.

Het is de bedoeling dat de sharepoint uiteindelijk wordt geïmporteerd op een SBS 2008 server.

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik weet het niet meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik doe dit altijd via de gui van Sharepoint, dat heeft me nog nooit gefaald.... weet even uit m'n hoofd niet waar de optie precies zit, maar als je door het operations-deel van de Sharepoint Central Administration heen bladert vind je 'm wel :) Backup en dan restore overigens

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 22-12-2009 15:42 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit doe je in de Central Administration, maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is, omdat je de DCL uitsluitend gebruikt voor Excel Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Wat je dus eigenlijk wilt is je huidige SharePoint omgeving laten draaien in een andere SharePoint omgeving toch? Aangezien je het import commando gebruikt ga ik daar maar vanuit.. en het importeren gaat mis op het feit dat er een feature niet aanwezig is of niet goed is geactiveerd.

Om een SharePoint omgeving te migreren zijn er een aantal opties mogelijk
a) contentdatabases overzetten (wanneer je veel sitecollecties hebt is dat misschien wel de beste oplossing maar ook de meest technische)
b) sitecollectie(s) backup maken van de huidige omgeving en deze restoren naar je nieuwe omgeving
c) de import/export tool draaien zoals je nu doet

Bij optie a&b moet je er zeker van zijn dat beide omgevingen allebei op hetzelfde 'patch' level zitten (dus ServicePacks en hotfixes). Om te weten te komen welke versie je draait, ga je in huidige SharePoint omgeving naar je sitecollectie > Site Actions > Site Settings. Daar staat bij Site Information welk versie je draait (bv 12.0.0.6318), met dat versie nummer ga je googlen en dan kom je vanzelf een site tegen die alle versies netjes heeft opgesomt en dan zorg je ervoor dat je nieuwe omgeving ook al die patches krijgt die bij dat versienummer horen. Pas dan kan je een goeie 'migratie' uitvoeren..

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:06
Heb even gezocht en ben op deze post gekomen http://social.technet.mic...41-47ec-9152-7e6852fbd669. (eigenlijk eerste hit bij de zoekterm: "can not find feature dataconnectionlibrary").
De opmerking van PSeale is wel handig in dit geval denk ik.
I've worked around the problem. Here are the steps I took:

1. Run stsadm -o export on the wiki site to a file, let's call this "bustedexport.cab"
2. Using Windows XP, extract all the files inside the CAB into a folder. Let's call this "c:\bustedexport\"
3. Delete the original CAB file. We won't need it any more if all goes well.
4. Edit the Requirements.xml file with Notepad (or other text editor).
5. Find the line with "DataConnectionLibrary", delete that entire node. Save the file and exit Notepad.
6. REBUILD the CAB using MAKECAB.EXE (you might to search for the CAB SDK to get it and for full documentation). One gotcha I found with this was that it was excluding my largest file (the manifest.xml file). I'll include the DDF file template I used below for your benefit--it worked for me.
7. Copy the generated CAB file (let's call it generated.cab) onto the destination server. You're ready to run an import!
8. Run stsadm -o import on generated.cab. I noticed a warning (but not an error!). SUCCESS

DDF file (everything in purple (or whatever color this is) should be changed):
.OPTION EXPLICIT ; Generate errors
.Set CabinetNameTemplate=YOURFILENAME.cab
.set DiskDirectoryTemplate=CDROM ; All cabinets go in a single directory
.set Compress=OFF
.Set UniqueFiles="OFF"
.Set Cabinet=on
.Set DiskDirectory1=YOURFILENAME.CAB
.Set MaxDiskSize=1024000000
[[list of all files, just the filenames, e.g. "manifest.xml" on a line all by itself. I generated this list with a PowerShell command]]
En een nog beter/handigere is:
stsadm -o deactivatefeature -name DataConnectionLibrary -url [[YOUR-SPECIFIC-WEB-URL-HERE]] -force
In eerste instantie zou ik ook denken dat je hier te maken hebt met het Enterprise <-> Standard verschil.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mats
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online
Jan_V schreef op donderdag 31 december 2009 @ 16:23:
Heb even gezocht en ben op deze post gekomen http://social.technet.mic...41-47ec-9152-7e6852fbd669. (eigenlijk eerste hit bij de zoekterm: "can not find feature dataconnectionlibrary").
De opmerking van PSeale is wel handig in dit geval denk ik.

[...]

En een nog beter/handigere is:

[...]

In eerste instantie zou ik ook denken dat je hier te maken hebt met het Enterprise <-> Standard verschil.
Heb ik al geprobeerd alleen geeft de melding dat de hele functie niet aanstaat.

Ik heb het nu geback-upt via het centraal beheer.
Maar als ik het op de nieuwe server probeer terug te zetten krijg ik: Er is geen back-upgeschiedenis gevonden. Kies een ander directorypad.

De dir waar ik naar verwijs is de map met alle .bak bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is geen back-upgeschiedenis gevonden
Oftewel: no catalogue found. Misschien dat je met de engelse termen wat meer resultaten behaalt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Heb je toevallig toegang tot de server zelf? Zo ja, dan is het beter om een backup uit te voeren via STSADM.

Verwijderd

Gebruik geen import hiervoor, gebruik backup en restore.

stsadm –o backup –url <site collection url> -filename <filename to store backup>
stsadm –o restore –url <site collection url> -filename <filename that has backup>

Zorg dat je dezelfde versies van SharePoint draait. Je kan MOSS niet naar WSS restoren zonder heel veel problemen te krijgen.

Alternatief is de database attach methode.

1: Put source database in Read-only mode.
2: Create backup of SQL database.
3: Restore database on SQL server attached to MOSS 2007
4: Create Web application in MOSS 2007 with settings according to your own needs, but dont attach to restored database just yet. (Make a new content DB.)
5: Remove newly created Web application's content database. The command for removing content database using stsadm is ‘deletecontentdb’.
6: Attach Restored Content DB to web app. The command for removing content database using stsadm is ‘addcontentdb’.
Pagina: 1