Vraag over: [Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vraag over deze handleiding: [Windows 2003 Server]Howto:Software Distributie.

Er wordt in deze handleiding een nieuwe OU aangemaakt voor de softwaredistributie.
Onderin wordt gezegd:
als je nu de computers in deze OU hangt zullen ze automatisch de adminpack geinstalleerd krijgen.
Maar je kunt computers, die al in een bepaalde indeling zitten (c.q. OU-structuur), toch niet "zomaar" even uit hun bestaande OU halen en hierin plaatsen, met als enige doel wat software?

Moet ik dit nu hypothetisch zien of..?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de policy ook op een bestaande OU toepassen.
Let wel: in de tutorial wordt de policy op computers toegepast, niet op gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Dat snap ik. Wat ik meer bedoelde was: zijn er situaties denkbaar dat je in de hoofdstructuur een compleet nieuwe OU aanmaakt?
Ik ga ervan uit dat je al een aardige structuur op poten hebt staan, of hier rekening mee houdt in je ontwerp.
Let wel: in de tutorial wordt de policy op computers toegepast, niet op gebruikers.
Dat had ik gezien, wat wil je daarmee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Dit is als voorbeeld inderdaad. Wanneer iemand er voor het eerste keer mee gaat proberen te werken. Als een grote organisatie zal je dit inderdaad al hebben meegenomen in je ontwerpfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Prima, dat wilde ik even weten. Onder het mom van "heb ik dit advies gemist?" :).