Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[sharepoint3.0]Display name aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-11 15:21

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Een tijdje terug heb ik een gebruiker toegevoegd aan Active Directory.Hierdoor wordt tevens een account aangemaakt voor Sharepoint. Helaas hebben ze me de naam niet helemaal goed doorgegeven waardoor dus de naam niet goed staat. Dit heb ik in AD en Exchange wel netjes veranderd gekregen maar Sharepoint blijft de oude naam weergeven.

Ik ben dus gaan zoeken voor een oplossing maar ik kom alleen maar lompe oplossingen tegen zoals in de DB aanpassen of de gebruiker uit sharepoint gooien en opnieuw toevoegen. Geen van deze oplossingen lijkt mij de bedoeling

Een andere oplossing die ik heb gevonden is het opnieuw uitvoeren van een importbewerking zoals hier omschreven: http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc263325.aspx
Maar ook hier huiver ik een beetje omdat ik bang ben dat er dus meer gesloopt wordt dan het maakt.

Heeft iemand een minder distructieve oplossing?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je moet je afvragen wat minder destructief is voor je totale omgeving.
een importbewerking die meer overschrijft dan je misschien wil of éénmalig je user eruit en er weer in laten komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ik denk wel dat die opties werken. Ik vraag me af of het gewoon net zoals in AD kan zonder dat je of het werk van je gebruiker weg moet gooien of een flinke import doen van alle gebruikers waarvan je het resultaat niet weet. Het moet toch niet zo zijn dat een simpele actie zo disctructief moet zijn? Het is toch ook een actie die vaker voor kan komen (denk aan trouwen waar vrouwen de naam van hun man overnemen).

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Normaliter wordt dit automatisch geupdate (eventueel na 1 nacht via een job) volgens mij.
Je zou eventueel via Centraal Beheer op de Sharepoint server de naam zelf kunnen wijzigen.

Ik heb zo even geen Sharepoint omgeving bij de hand om het juiste scherm aan te kunnen wijzen, maar je zou dus via Centraal Beheer/Central Administration enkele gebruikersgegevens kunnen wijzigen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Inmiddels lijkt dit opgelost te zijn. Ik denk dat de volgende stappen hebben geholpen
Ga naar server (<sharepointserver>:9000) --> SSP---> Gebruikersprofielen en -eigenschappen--> "incrementele import bewerking beginnen"Ik heb het gevoel dat die actie gezorgt heeft dat het klopt. Kan iemand dit bevestigen dan weet ik dit voor de volgende keer.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-11 15:46
Ja dat kan ik bevestigen.. het volgende doet zich namelijk voor wanneer je een gebruiker toevoegt aan een SharePoint site.

1. SharePoint kijkt of de gebruiker al bekend is op de site (SiteCollection / SPSite) door in te kijk UserInfo lijst te kijken.
2a. Komt de gebruiker voor in de UserInfo lijst dan worden die gegevens gebruikt (email, displayname, etc)
2b. Komt de gebruiker niet voor in de UserInfo lijst dan wordt er een query gedaan naar AD om daar de gegevens op te halen die bij de gebruiker horen.
3. Wanneer je MOSS hebt geinstalleerd en gebruik maakt van UserProfiles dan loopt er om de x aantal minuten een job die de gegevens per site de gebruikersgegevens synchroniseert met de data in de UserProfiles

Wanneer stap 3 dus wordt uitgevoerd, is het van belang wanneer er data is gewijzigd in AD dat die gewijzigde data ook is gerepliceerd door de UserProfiles door middel van die imports. Het is dus van belang dat deze imports dagelijks of wekelijks draaien om ervoor te zorgen dat alle data up to date blijft.
Pagina: 1