Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Primaire DNS-server....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn internetverbinding. Ik zit bij UPC. In het begin was het zo dat de verbinding af en toe weg viel, dan resette ik de modem en dan deed hij het weer, maar de afgelopen dagen heb ik bijna geen verbinding meer en resetten werkt niet meer. Als ik windows laat uitzoeken wat het probleem is, krijg ik de volgende melding:

Er kan geen verbinding met de externet host Primaire DNS-server (62.179.104.196) worden gemaakt.

Bij UPC hadden ze ook geen idee hoe dit kan komen, ze hebben een monteur gestuurd en die wist ook niet wat hij ermee aan moest...zei zoiets als dat de bekabeling niet goed was ofzo...Beetje makkelijk.

Misschien dat iemand van jullie weet wat het probleem kan zijn?

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04:22
Het lijkt alsof je geen verbinding kan maken met de DNS server van UPC, probeer eens IP adressen van Open DNS. Om te kijken of het probleem dan is verholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hari-Bo op 22-12-2009 09:59 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 14:11
Of probeer dit eens
http://www.upc.nl/upclive/navigatieservice/2090/20906031.html

Van de UPC site zelf, staat overigens een ander IP adres dan jij aangeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door TheMe op 22-12-2009 10:05 ]

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties!
Hari-Bo schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:59:
Het lijkt alsof je geen verbinding kan maken met de DNS server van UPC, probeer eens IP adressen van Open DNS. Om te kijken of het probleem dan is verholpen.
Ik heb dit geprobeerd. Ik heb op de computer bij de eigenschappen van de LAN verbinding het protocol veranderd naar de DNS-servers van openDNS (nadat ik me daar geregistreerd heb), maar toen de wijzigingen klaar waren, kreeg de modem nog steeds geen verbinding.
TheMe schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:04:
Of probeer dit eens
http://www.upc.nl/upclive/navigatieservice/2090/20906031.html

Van de UPC site zelf, staat overigens een ander IP adres dan jij aangeeft.
Dit heb ik ook geprobeerd, op dezelfde manier als hierboven, maar dit werkte ook helaas niet...

Het probleem ligt sowieso bij de router of de verbinding op zich, want het gebeurt met alle computers in huis. Ook geeft de modem aan geen internetverbinding te hebben.

• jimmy87
  • Laatst online: 28-11 20:46
Als de modem zelf geen verbinding heeft ligt het of aan de kant van UPC of aan jou kabel kant. Weet je zeker dat al je kabels goed zijn? Ligt het niet aan het modem?

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Toevallig een router aangesloten? Haal die eens even van de stroom, misschien maakt deze geen verbinding met de DNS-server.

Beter dan nix... Wagij...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens UPC ligt het probleem niet aan de modem. Deze is ook een paar maanden oud dus lijkt me niet logisch...
Ik heb geen router, de modem is voor meerdere pc's.

De bekabeling kan ik niet nalopen want die ligt onder de vloer...het zou inderdaad kunnen dat het probleem daar ligt...

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wagij schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:33:
Toevallig een router aangesloten? Haal die eens even van de stroom, misschien maakt deze geen verbinding met de DNS-server.
Het gaat hierbij overduidelijk niet om DNS. Laat je niet misleiden door de DNS foutmelding. Het probleem zit 'm in het modem, de bekabeling en de router. Het wegvallen van de verbinding wat weer werkt na een reset van het modem klinkt eerder als een probleem in het modem. Ik zou UPC eens gaan overtuigen om het met een ander modem te proberen of is dat iets wat die monteur al heeft gedaan?

• TheMe
  • Laatst online: 09-11 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:40:
De bekabeling kan ik niet nalopen want die ligt onder de vloer...het zou inderdaad kunnen dat het probleem daar ligt...
Koop / leen dan eens een losse kabel en leg die boven de vloer naar je systemen. Je modem is toch wel bereikbaar en niet onder de vloer ingebouwd?

There is no place like 127.0.0.1

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Om een moeilijk geval makkelijk te maken : Laat UPC eens preventief het modem vervangen, moet je opletten hoe snel je probleem verholpen is :)

een vriend van mij heeft ook een kabelabo via UPC en heeft hetzelfde probleem gehad, UPC langs geweest en eigenlijk hetzelfde verhaal te horen gekregen wat de TS te horen kreeg. Probleem ligt niet bij de modem was een antwoord wat vaak voorbij kwam.
Uiteindelijk na lang zeuren wel het modem gekregen en het probleem was direct verholpen.

Nooit zelf echt opzoek geweest naar het probleem, maar aan de problemen te horen zal dit ook zeker werken

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1