Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan een 42pfl8404 aan te schaffen.
Momenteel kijk ik TV via een losse Samsung HD DVB-C ontvanger.
Mijn kabelexploitant biedt ale zenders in SD kwaliteit aan en sinds kort ook NED 1-3 in HD kwaliteit.
Ik wil af van die losse ontvanger en nu vraag ik me echter af of het CI+ slot in de 8404 ook nog gebruikt kan worden met een Alphacrypt card.

Ik hoor graag van jullie.

JaapD

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Dat werkt nu nog wel maar binnenkort waarschijnlijk niet meer, schaf een originele Ziggo/Caiway CI+ module aan en het werkt wel ( nu en in de toekomst ).

Zie voor meer info over deze module's: \[DVB-C] Ziggo CI+ Praat

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Ziggo als aanbieder maar alleen maar de lokale KabelTV Krimpen a/d/ IJssel. En die doet niets met CI+.
Dus volgens mij moet het dan gewoon werken ??

Jaap

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

PromoX

Flying solo

Misschien kun je daar 's informeren? Ze vallen onder Caiway en ook die hebben onlangs een CI+ module uitgebracht: nieuws: Caiway brengt CI+-module uit. Ik kan me voorstellen dat zo'n lokale aanbieder op termijn overstapt en dat het dan op een gegeven moment ook niet meer mogelijk is om gebruik te maken van een Alphacrypt module in een tv die beschikt over een CI+ slot.

And I'm the only one and I walk alone.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je op dit moment al een AlphaCrypt Classic CAM? Zo ja, dan is het mogelijk dat die werkt in een TV met CI+ slot zolang de digitale TV provider tenminste geen berichten uitstuurt dat apparatuur met CI+ slot alle CAM's moeten negeren met uitzondering van CI+ CAM's. Als je al een AlphaCrypt Classic CAM bezit dan is dat uiteraard eenvoudig te testen na de aankoop van de TV en kan je altijd nog besluiten om in de toekomst alsnog een CI+ CAM aan te schaffen op het moment dat je digitale TV provider als nog die beperking aanzet.

Lastiger wordt het als je nog geen AlphaCrypt Classic CAM hebt. Het meest verstandige lijkt dan namelijk om een Irdeto CI+ CAM voor Ziggo of Caiway aan te schaffen omdat die standaard dezelfde werking heeft als een AlphaCrypt Classic CAM zolang deze geen specifieke CI+ instructies ontvangt. Ook in de toekomst zal een Irdeto CI+ CAM wel blijven werken en een CI+ CAM kost los zonder smartcard ongeveer de helft van een AlphaCrypt Classic CAM. Er is echter één nadeel en dat is de ondersteuning van de CI+ CAM met firmware updates. CI+ is redelijk nieuw, dus de kans is groot dat er nog bugs worden ontdekt in de CI+ CAM's en dan is het wel handig als je digitale TV provider die firmware updates ook verspreid via het kabel netwerk. Een andere manier van updaten is er namelijk niet. Het is om die reden misschien toch handig om eens contact op te nemen met je digitale TV provider om te vragen hoe zij denken over het ondersteunen van de Irdeto CI+ CAM's.
Pagina: 1