Freesco maakt verkeerde ethernet kaart als eth0

Pagina: 1
Acties:

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
Hoi ...
Eindelijk kabel, dus een routertje ertussen ..Freesco op een cyrix 166+ met 16mb zonder en enkel fdd ...
2 netwerkkaarten beide pci... inkomend zou moeten zijn 3com etherlin XL en verdelend over mijn eigen netwerk een interne hub netwerk kaart uit een trust netwerk kit...
Probleem is alleen dat freesco telkens dat trust hubje wil zien als eth0 en dat ie het daar alleen doet op de uplink port ..
(overigens werkt het dan wel, internetdelen)

Als alleen de etherlink XL er inzit werkt het ook goed, verbinding maken met die kaart ... ook al met een NE2000 isa kaart van genius geprobeerd, maar helaas ...

Anybody to the rescue???

extern hubje lijkt me logisch maar nog even te duur ...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

don't trust Trust :o

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gewoon kabels omdraaien? OF de kaarten omdraaien in de sloten, maar het eerste is een stuk makkenlijker, wel ff goed instellen dan.

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

Whizzer

Flappie!

In de config even speuren, als jet het commando netinfo geeft, zie je geloof ik heel de config. In de setup-mode kun je bij de advanced settings ergens een netwerk kaart aan een netwerk koppelen, dus je kunt dan eth0 koppelen aan je ethernet en eth1 aan je lan, maar vraag me niet precies hoe, heb nu namelijk geen ding voor m'n neus staan..

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb het ook zo:
eth0 = LAN
eth1 = CHELLO

Maar heb er nog geen problemen mee gehad, maakt het wat uit dan? Alles werkt toch perfect :?:?

edit: Ik heb het wel es proberen om te draaien via die sertup, niet gelukt :( Als het jou wel lukt, zou je dan de manier hier ff willen posten? Thanks! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

tja, eth0 is de eerste geprobede kaart, en eth1 is de tweede...
zorg gewoon dat je de kaart die je als eth0 wilt hebben als eerste probet bij het opstarten, en klaar is kees..

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
[b]zorg gewoon dat je de kaart die je als eth0 wilt hebben als eerste probet bij het opstarten, en klaar is kees..
Joh .. dit had ik ook al bedacht ... alleen theorie en praktijk gaan helaas weer eens niet gelijk op ...

De vraag was, is en blijft HOE krijg ik voor elkaar dat ie de 3com kaart als eerste probet en de trust kaart/hub als tweede ....

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op dinsdag 06 maart 2001 15:45 schreef surfpunk het volgende:
De vraag was, is en blijft HOE krijg ik voor elkaar dat ie de 3com kaart als eerste probet en de trust kaart/hub als tweede ....
Mag ik vragen waarom je het zo graag wilt. Ik heb het namelijk ook zo, maar (nog) geen problemen mee gehad!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41
Op dinsdag 06 maart 2001 15:45 schreef surfpunk het volgende:

[..]
Zorgen dat de module van de 3com kaart als eerste geladen wordt dacht ik, of sla ik nu complete onzin uit?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Bij advanced options in de setup kan je met optie 72 en 73 de interface naam instellen. Maak van eth0 eth1 en van eth1 eth0....
Pagina: 1