[Windows 7] Winamp zeurt bij start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Deze week met mijn 3e en laatste systeem over op Win7. Gek genoeg blijft Winamp hier bij opstarten zeuren om toestemming om veranderingen aan te mogen brengen. Dat is met mijn andere twee Win7systemen niet als ik Winamp start. Ook als ik Winamp start als administrator, blijft hij de vraag stellen. Ik krijg het alleen weg door de UAC uit te zetten, maar dat is me al te drastisch. Alle instellingen verder gelijk op de drie systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 13:41
Op welke instelling staat je UAC dan nu op die laatste pc? De één na laagste? En hij staat dus net zo hoog/streng als op de andere pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
Staat in alle drie op de een na hoogtse, de standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan laat je Process Monitor een keer meelopen om te zien of dat rare Winamp niet iets wil wegschrijven in %windir% of %programfiles% ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Is de versie winamp op alledrie de machines dezelfde?
Het schijnt dat de (eenna)laatste versie wat problemen heeft

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
Voor de zekerheid versie 5.571 Build 2810 net geinstalleerd, maar geen soelaas. Blijft nog steeds om toestemming zeuren om veranderingen op de PC aan te brengen als ik Winamp start.
Voor zover ik kan zien staan de instellingen van alle drie de Win7 systemen gelijk en ook de instellingen van Winamp. Het idee om Process Monitor mee te laten lopen moet ik nog ff bekijken. Is geloof ik onderdeel van Sys Internal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Mogelijke workaround: de map ´Winamp´ in Program Files (x86).
Pas van deze map aan: de rechten/machtigingen van deze map: 'alle gebruikers' volledig beheer geven.
Deze workaround is niet netjes maar werkt bij mij wel.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
bitshape schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:07:
Mogelijke workaround: de map ´Winamp´ in Program Files (x86).
Hartelijk dank, maar ook dit is niet de oplossing voor mij. Zowel van de map Winamp als van de map DFX volledig beheer aan alle gebruikers toegekend, maar UAC blijft nog steeds de vraag stellen als ik Winamp start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus, zit ie niet in de Program Files folder te klussen maar ergens anders.

process monitor is je vriendje :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1