Toon posts:

1 pc met 4 schermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met voor mijn bedrijf een setup te maken om op een beurs vanaf 1 pc verschillende content op 4 monitoren te laten zien. De setup ziet er als volgt uit:
  • Monitor 1 FOTOSLIDESHOW #1
  • Monitor 2 PROMOFILM
  • Monitor 3 STATISCHE FOTO
  • Monitor 4 FOTOSLIDESHOW #2
Nu heb ik al zo'n 3 uur op Tweakers en Google gezocht en veel 'bijna antwoorden' gevonden en zou er dan ook bijna aan beginnen om alle hardware en software aan te schaffen, zij het niet dat dit alles nogal prijzig is als het me toch niet lukt. Dus vandaar mijn vraag aan jullie of ik het allemaal goed inzie, voor ik een grote fout bega

Ik pak dus 2 dual videokaarten, die bouw ik in de pc. Neem 4 schermen die ik daarop aansluit. Dan installeer ik Ultramon die de boel naar de door mij aangewezen monitor stuurt. Zie ik dit allemaal goed? Het lijkt me veel te simpel :?

Er worden niet veel eisen gesteld aan de videokaarten (zoals bij gamen) welke kaarten kan ik daar dan het beste voor gebruiken? Moet ik ze aansluiten via HDMI, VGA of DVI? Prijs is uiteraard van belang, maar het belangrijkste is dat de boel stabiel draait en betrouwbaar is.

Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
het lijkt me makkelijker en goedkoper om 2 pc's te gebruiken waar je op ieder 2 schermen aansluit.

Ik weet niet precies hoe je 4 schermen op 1 pc moet aansluiten, maar zoals jij het beschrijft ben ik vrij zeker over dat het zo niet werkt.

[ Voor 42% gewijzigd door navlim op 22-12-2009 01:45 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:51

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ultramon heb ik niet echt veel mee gewerkt. Dus dat gedeelte weet ik niet zeker.
Maar volgens mij kun je gewoon idd 2 videokaarten kopen (een paar simpele) en deze installeren en zolang je ze maar niet in SLI oid draait moet het wel werken.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke uitgang je neemt, maar ik zou gewoon uit zekerheid gaan voor een videokaart die dvi of wel hdmi heeft. Daar kunnen alle hedendaagse monitoren zowat wel mee om, en anders kun je de dvi nog naar vga omzetten. Zo ben je iig zeker dat je geen problemen hebt met de ingangen op de schermen. Verder maakt het niet zo veel uit.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:08
Zoals je hier kunt lezen, moet het mogelijk zijn met 2 videokaarten in 1 systeem.

Ongetwijfeld heeft iemand hier zelf wel ervaringen mee, check ook het Flightsim topic.

ATI hydravision & Nvidia Nview zouden dit ook mogelijk moeten maken.
De ATI Firepro lijn is uitermate geschikt, ook voor quad opstelling. ( heel duur )
Bij Nvidia de Quadro NVS 4 serie
( redelijk betaalbaar )
Is huur trouwens geen optie ?

Nog gevonden uit een oud topic: handige_harrie in "Videokaart(en): 4 schermen onafhankelijk..."
Volgens de heren van Ultramon geen probleem, en dat was in 2006.

Ook hier bevestiging dat 2 videokaarten met X-fire/SLI ongebruikt prima werkt in quad opstelling.

Via deze link ook nog genoeg leesvoer. Bij de links van Tom's Hardware zie je ook welke hardware en hoe gebruikt wordt. Schijnt zelfs te werken icm een Mobo die onboard DVI en VGA heeft, met maar 1 extra videokaart, die dan ook weer 2 aansluitingen heeft.

[ Voor 66% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 03:07 ]

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Heb ff rondgeneusd op de site van matrox, die zijn redelijk toonaangevend in het mogelijk maken van set-ups met meerdere schermen. Deze dingen zijn echter wel prijzig, maar je hebt dan wel maar 1 videokaart nodig, die dan uiteraard wel 2 uitgangen heeft.

pricewatch: Matrox DualHead2Go Digital Edition
Meer info erover vind je hier.
http://www.matrox.com/gra...xm/connect_multiple_gxms/

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh? Hier heb je geen speciale software voor nodig :)

Gewoon 2 videokaarten kopen (liefst met 2 * DVI) en dan passief gekoeld.

Zo'n Matrox kaart en andere toepassingen heb je pas nodig als je één beeld over meerdere schermen wil verdelen (Flightsim bijv.). Dat heb jij in dit geval niet nodig :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 22-12-2009 02:37 ]

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben ook geen expert, maar volgens mij heb je idd alleen software nodig die de juiste monitor als output kan kiezen danwel een extended desktop waarbij je per monitor een app laat draaien en volgens mij kan da tprima met ultramon

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
En met de dingen die je op het scherm wilt laten zien, kun je op zoek gaan naar 2 budgetkaartjes. Als ze maar 2x DVI hebben is het goed (dat hebben de meeste)

• Tout
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06-2022
Zelf heb ik geen ervaring met windows op dit onderwerp. Maar onder Linux werkt dit ook met een onboard videokaart en een losse videokaart. Waarschijnlijk onder windows ook wel. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn.

edit: Je kunt trouwens ook gewoon de vga (dsub) uitgang gebruiken hoor. Of een mix van dvi en vga.

[ Voor 19% gewijzigd door Tout op 22-12-2009 02:53 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tout schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 02:51:
Zelf heb ik geen ervaring met windows op dit onderwerp. Maar onder Linux werkt dit ook met een onboard videokaart en een losse videokaart. Waarschijnlijk onder windows ook wel. Dit hoeft helemaal niet duur te zijn.
Onder Windows heb je inderdaad geen Software er voor nodig. Je hoeft alleen de slideshow even naar het goede scherm slepen, op volledig scherm klikken en het werkt :)
edit: Je kunt trouwens ook gewoon de vga (dsub) uitgang gebruiken hoor. Of een mix van dvi en vga.
Uhu, dat kan ook.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 13:59
navlim schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:44:
het lijkt me makkelijker en goedkoper om 2 pc's te gebruiken waar je op ieder 2 schermen aansluit.

Ik weet niet precies hoe je 4 schermen op 1 pc moet aansluiten, maar zoals jij het beschrijft ben ik vrij zeker over dat het zo niet werkt.
navlim schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 02:19:
Heb ff rondgeneusd op de site van matrox, die zijn redelijk toonaangevend in het mogelijk maken van set-ups met meerdere schermen. Deze dingen zijn echter wel prijzig, maar je hebt dan wel maar 1 videokaart nodig, die dan uiteraard wel 2 uitgangen heeft.

pricewatch: Matrox DualHead2Go Digital Edition
Meer info erover vind je hier.
http://www.matrox.com/gra...xm/connect_multiple_gxms/
Hier klopt dus geen hout van.

De TS heeft al genoeg al twee goedkope videokaarten (liefst wel PCIe) en een OS.

Pak een goedkoop budget bordje met 2 PCIe 16x sloten (8x electrisch is prima).
Zet er twee HD3450's in.
Zet ze vooral niet in Crossfire.
En je bent klaar.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1