dual dvi laptop via docking station ?

Pagina: 1
Acties:

• cooledspirit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-12-2024
Hoi,

ik denk erover een laptop te kopen. Ik ben op zoek naar een laptop die een soort van docking station heeft dat op zijn minst dual DVI toelaat of me toelaat een eigen grafische kaart in te pluggen.

In de woonkamer gebruik ik gewoon de laptop, maar op mijn bureau heb ik 2 19 inch DVI LCD monitors en nog andere multimedia devices. Het is niet de bedoeling om constant de connectoren van de monitors los te maken van de laptop, vandaar de vraag naar docking station. USB vga is geen optie.

Mocht dit docking station meerdere pci express kaarten ondersteunen, is dit helemaal het van het voor me.

Maar bestaat zo'n docking station of iets in die trand?
Er bestaat een oudere thread over dual DVI voor laptops, maar die dateert reeds van 2006.

Hartelijk dank,

Cooled.

[ Voor 8% gewijzigd door cooledspirit op 22-12-2009 01:08 ]

Verwijderd

Ik ben niet bekend met Laptops welke 2 DVI poorten hebben. Wat ik wel weet is dat de HP bussiness machines dit ondersteunen Elitebook 8xxx en 6xxx series alleen je moet wel opletten welk model je hebt, de laptop moet een "externe" grafische kaart hebben (hij moet Nvidia of ATI hebben). Samen met de HP Advanced docking station kun je 2 schermen aansluiten op je computer. Op het docking station zit 1 DVI aansluiting en op de laptop zelf zit nog een DVI aansluiting, waarmee je dus 2 externe schermen kunt aansluiten.

Een maat van mij heeft het werkend gekregen alleen het is zo wankel als een stuivertje op zijn kant. Er zitten nog al veel ogen en haken aan vast. Bijv, de laptop herkent de DVI port op het docking station alleen als er een monitor op is aangesloten voor de computer opstart (dus geen hot docking). Tevens moet je goed opletten welk model laptop en welke grafische kaart je hebt. De grote minpunt in mijn ogen is dat je een dure docking station (en een dure zakelijke laptop) moet aanschaffen en dan toch elke keer een DVI kabel op je laptop moet aansluiten.

Een betere oplossing is de Matrox GXM Dual head welke 1 DVI poort omtovert tot 2 poorten.
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/

Laptops met 1 DVI poort zijn er volop en die kun je dus met dit kastje omtoveren tot 2 DVI poorten.

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vergeet niet dat HDMI op connector na gelijk is aan DVI, dus met een HDMI+DVI notebook kom je er ook al.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12 01:54
In een dockingstation kan je de DVI aansluiting op de laptop zelf natuurlijk niet meer gebruiken.
Wel zit er ook een VGA aansluiting op een dockingstation, dus als je er 1 met DVI en 1 met VGA aansluit ben je klaar.

In sommige dockingsstations van HP en Dell kan je inderdaad videokaarten inbouwen.

Verwijderd

Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 02:57:
In een dockingstation kan je de DVI aansluiting op de laptop zelf natuurlijk niet meer gebruiken.
Wel zit er ook een VGA aansluiting op een dockingstation, dus als je er 1 met DVI en 1 met VGA aansluit ben je klaar.

In sommige docking stations van HP en Dell kan je inderdaad videokaarten inbouwen.
Ik weet niet hoe het zit met de docking stations van Dell maar met de stations van HP kan je alleen de DVI of de VGA connector gebruiken niet beide tegelijk. Als je DVI aansluit dan wordt de VGA poort gedeactiveerd.
Connect to a variety of peripherals with four USB ports, DVI-D and VGA monitor ports (only one external monitor supported), one network connector, and two audio jacks
Tevens het inbouwen van een grafische kaart gebeurd door een expresscard slot, zover ik weet hebben de HP docks geen PCI of PCI-x voor een externe kaart. Als je aan de slag gaat met ExpressCard dan kun je net zo goed de poort in je laptop gebruiken, daar heb je geen docking station voor nodig. Goede ExpressCard grafische oplossingen zijnof ongelovelijk duur of zijn qua performance nog in de vorige eeuw.

http://www.tomshardware.c...card-graphics,1933-2.html

De Matrox GxM is in mijn mening nog steeds de beste en goedkoopste oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2009 03:39 ]