Hele oude Win98 Games op mijn Nieuwe hardware+Windows 7 x64.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:47

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hello,

Ik heb nog een heleboel oude spellen die ik dolgraag wil spelen.

Denk hierbij aan GTA2, Midtown Madness 2, Natural Fawn Killers, Futurecop LAPD, F22 ADF DID etc.

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y189/MickeyMouseFreak/f22.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.smallrockets.com/pc/nfk/images/main.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.h4x3d.com/content/gta2.jpg

Voor mij zijn dat wel zo'n beetje de beste games die er ooit zijn uitgekomen.

Maar nu ik nieuwe hardware heb (CPU is x64, meer dan 300MB ram etc) willen de meeste games niet meer werken.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

PS: In F22 ADF kreeg ik in Windows XP geen muziek, in Win98 wel: nu run ik al een jaar op WIn7.

Specs:

Asus P5E Socket 775, X64 E3110 CPU. 4GB Ram DC.
Windows 7 x64 Ultimate.

Dosbox werkt waarschijnlijk niet (Games zijn niet voor DOS gemaakt) zou een Virtual PC, met Win98SE werken? (Denk het niet; zijn er wel moderne drivers voor mijn hardware?)
Groetjes.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

zou een Virtual PC, met Win98SE werken? (Denk het niet; zijn er wel moderne drivers voor mijn hardware?)
Lijkt me te proberen. Met Virtualbox kan ook natuurlijk.
Qua drivers hoef je niet aan je huidige PC te denken, je werkt dan immers op een virtuele PC met geëmuleerde hardware. Je zult dus drivers nodig hebben voor de hardware die geëmuleerd wordt, en dat zijn vaak goed ondersteunde ontwerpen.
Kwestie van de documentatie van je virtualiseer-omgeving doornemen :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ultraman schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:11:
[...]
Lijkt me te proberen. Met Virtualbox kan ook natuurlijk.
Qua drivers hoef je niet aan je huidige PC te denken, je werkt dan immers op een virtuele PC met geëmuleerde hardware. Je zult dus drivers nodig hebben voor de hardware die geëmuleerd wordt, en dat zijn vaak goed ondersteunde ontwerpen.
Kwestie van de documentatie van je virtualiseer-omgeving doornemen :)
Ware het niet dat de meeste door de TS genoemde games gebruik maken van Direct3D/DirectX, wat (nog) niet werkt in een VM omgeving. Dat gaat dus simpelweg niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met VirtualPC misschien niet nee, maar met bijvoorbeeld VMware (Workstation) kan het tegewoordig wel degelijk.
Nieuwste versies hebben gewoon DirectX9 support (dan moet je processor wel VT ondersteuning hebben).

[ Voor 17% gewijzigd door Vinnie op 22-12-2009 00:30 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik draai zelf AoE en AoE2 in mijn VMWare Workstation idd.
Werkt lekker snel, zijn toch maar oude spellen. Niet geprobeerd of ze in 7x64 werken, maar ik vind het prima zo. Kan lekker windowed spelen, bevalt me goed zo geëmuleerd, en ik wil ook nog een simcity 2000 doen, en die wil echt niet bij mij zonder workstation.

Beetje laat, maar heb zin om te replyen.
Wat is dat met die drivers?
Ik heb der gewoon Windows 2k opgezet en meteen daarna mijn spelletjes op geïnstalleerd.

[ Voor 25% gewijzigd door Amanoo op 22-12-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 18:39
GTA2 (uitgegeven door Rockstar, en al lange tijd beschikbaar via hun website) draait hier prima op een Turion64 X2, 2GiB ram & Win7 Pro x64. Gewoon, native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 07:17
Voor de volledigheid: heb je de betreffende compatibility modes onder Win7 geprobeerd?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 13:41
Dubbelop: http://www.rockstargames.com/classics/?id=3

[ Voor 59% gewijzigd door cc12 op 22-12-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

marco.meijer schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:31:
Ik draai zelf AoE en AoE2 in mijn VMWare Workstation idd.
Werkt lekker snel, zijn toch maar oude spellen. Niet geprobeerd of ze in 7x64 werken, maar ik vind het prima zo. Kan lekker windowed spelen, bevalt me goed zo geëmuleerd, en ik wil ook nog een simcity 2000 doen, en die wil echt niet bij mij zonder workstation.

Beetje laat, maar heb zin om te replyen.
Wat is dat met die drivers?
Ik heb der gewoon Windows 2k opgezet en meteen daarna mijn spelletjes op geïnstalleerd.
Serieus? Dan ga ik dat gelijk even proberen op mijn Core Duo laptop, waar ik sinds tijden Rogue Spear aan de praat probeer te krijgen (Windows 7 OS). Ben benieuwd..was in de veronderstelling dat het nog een no-go was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 11:13

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Exorcist schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:39:
[...]

Serieus? Dan ga ik dat gelijk even proberen op mijn Core Duo laptop, waar ik sinds tijden Rogue Spear aan de praat probeer te krijgen (Windows 7 OS). Ben benieuwd..was in de veronderstelling dat het nog een no-go was.
Zolang de DirectX/3D ondersteuning basaal blijft kan het best hoor. 3D rendering is hier iig geen probleem, zolang ik er geen hoge eisen aan stel of gekke/stoere dingen wil gaan doen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-08 14:24
Ik kan je zeggen dat Windows 98 draaien onder Virtualbox geen oplossing biedt, virtualbox ondersteunt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb de sterke verwachting dat je zelfs simpele 3D games zoals Half-Life 1 kan draaien in VMWare.
Ik heb van horen zeggen dat je met het slechtste van het slechtste in de onboard videokaart wereld al CSS kan draaien, zolang je processor het maar trekt. Maar dat is een veel zwaarder spel dan alles wat je daar boven hebt genoemd. Ik zou zeggen dat als je voor zoiets al crap nodig hebt, het runnen van oeroude 3D games in VMWare geen probleem mag zijn. Tis speculatie, maar probeer het gewoon. Je hebt toch niets te verliezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Amanoo op 22-12-2009 11:44 ]

Pagina: 1