Computerleken column, wat moet je ermee.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
In record tijd, 150 reacties waarvan nu 48 ongemod. Ik denk dat er tegen de 150 tweakertjes deuren hebben ingetrapt die uberhaupt nooit in het hangwerk hebben gezeten. Wat moet er met zo'n draad qua moddereten :?

Computerleken, wat moet je ermee?

* KeX vind een dergelijke column onderhoudend maar ziet het nut van de discussie met reacties in deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

Open deuren zet je op 0 of 1, meer niet IMO.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja.

Dit zijn altijde de fijne draden om te modereren. *kuch*

Vooral omdat er zoveel meningen gespuid (schrijf je dat zo ? :?) worden.

Filteren op trollen en flamebaits. Veel 0 - gemod. En soms eens wat hoger.

In zo'n draad gaat gewoon veel tijd zitten.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Wat moet je hier mee? ;
http://www2.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=277890
Aan de ene kant zeg ik flamebait, maar hij neemt toch de moeite (meermaals dacht ik).

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 17:47

Jaymz

Keep on moving !

/Ignore
---------------------------------
Is GEEN reaktie op post boven mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind die column deze week zo ranzig slecht dat ik 'm NIET modereer. eerst flamen tegen journalisten, toen zo'n proAMD verhaal en nu een flame tegen iedere niet-tweaker. Het stuit mij werkelijk dat tweakers zichzelf op zo'n voetstuk plaatsen. Ik heb mede mensen te respecteren en aan deze column kan ik om die reden niet meedoen.

Column = troll. :r

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de volgende column. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Journalistiek is OOK een vak, en vakmensen zijn duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Op dinsdag 06 maart 2001 10:17 schreef elsegre het volgende:
Wat moet je hier mee? ;
http://www2.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=277890
Aan de ene kant zeg ik flamebait, maar hij neemt toch de moeite (meermaals dacht ik).
Speelt op de man, mag VAN MIJ naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me helemaal bij ecteinascidin aan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand het nuttige tijdsbesteding vindt om 150 van die truttepostings te gaan lezen en er ook nog een oordeel over te vellen.

Dit is al het zoveelste column wat kant noch wal raakt en ongefundeerd bazelt. Een column IS een mening, dat weet ik wel, maar schakel dan de reageer mogelijkheid UIT bij columns. Op deze manier komt het concept 'column' niet uit de verf (ventilatie van een mening) maar komt die mening in de schijnwerpers te staan waar dan naar hartelust tomaten op mag worden geworpen.

Resultaat is een grote bak brei met allerlei meningen die niet in een context te plaatsen zijn.

Dus gaarne: OF geen columns meer, OF columns zonder reageermogelijkheid, zodat de columns ook blijven wat ze zijn: een mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Deze column staat heel dicht bij de persoonlijke ervaringen van alle lezers, omdat iedereen deze situaties kent. Daarom heeft ook iedereen een mening/ervaring te delen. Ik vind het geen probleem dat er op gereageerd wordt, alleen in sommige gevallen wordt de reaktietread een soort chatbox of GoT-kroeg en da's zwaaaar modder-eten. Dus vanuit moddereters-perspectief ontstaat de behoefte hier niet in te hoeven duiken. Je móét ook niet persé iedere tread moddereren, ik laat andere topics ook weleens ongemoeid. Voor de lezers/posters (en dus voor T.net) ligt het anders; een grote groep wil juist wel graag kunnen reageren. De "AMD in de grote wereld" reactie-tread vond ik over het algemeen zeer goed pruimen. Kennelijk speelt er erg mee over wat en hoe er geschreven wordt en door wie er op gereageerd wordt (publiek).

Vanuit het moddereters-perspectief bekeken, is het misschien een idee (naast de reeds geopperde), om ook voor Column's een beperkte reactie-score-bereik in te stellen (bijv. -1 tot +2, of in bepaalde gevallen -1 tot 0 :), danwel de discussie naar GoT te verhuizen.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Op dinsdag 06 maart 2001 10:20 schreef ecteinascidin het volgende:
Wordt toch tijd dat we de columns en artikelen kunnen gaan modden :P

Denk dat Mark (tis niet persoonlijk Mark) voorlopig boven de 0 zou kunnen posten 8-)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Op dinsdag 06 maart 2001 12:31 schreef testcase het volgende:
*knipperdeknip*

Vanuit het moddereters-perspectief bekeken, is het misschien een idee (naast de reeds geopperde), om ook voor Column's een beperkte reactie-score-bereik in te stellen (bijv. -1 tot +2, of in bepaalde gevallen -1 tot 0 :), danwel de discussie naar GoT te verhuizen.
Dat is waarschijnlijk de beste oplossing. Het liefst zou ik helemaal geen reacties willen zien, maar de behoefte is daar dus blijkbaar te groot voor. In zo'n situatie hoef je iig niet te speuren naar overwaarderingen of karma-valsspeeltruukjes.

* KeX denkt dan aan digitaal moddereten voor columns => 0=fout 1=goed.

Dit lost gelijk het zoeken naar onterechte flaimebates op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08
tja, had wat point's over.
zijn verwerkt in de colum, hoop 0:gemodereerd uitgedeeld.
Ben er nu ff doorheen

Maak van jouw probleem niet mijn probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar, ik begin met 44 modpunten en aan het eind van de draad zijn ze plots helemaal op? Raar. . . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
Bekend probleem, ga dadelijk wel weer ergens posten om wat puntjes te verzamelen.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mmmm, passen we wel allemaal op dat de moderaties an sich nog wel goed en objectief blijven?
Soms lijkt het erop dat groepen moddereters en wannabee-moddereters zo'n draad modereren en staat opeens alles op 0 :7.

Op dat moment schiet dit forum z'n doel voorbij ;), en dat kan wel 's problemen opleveren met opperhoofden en dat soort meuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabaqui
Ik lees eerst alles goed door (zoals het hoort) voordat ik aan een punt ga denken. bij de meeste was 0:gemodereerd IMO het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, over het algemeen laat ik die draden in eerste instantie een beetje op de achtergrond, zonde van de modpunten (ik ben één van de zeldzame die er doorgaans niet zo veel heeft) en zonde van de tijd.

Dat soort draden zijn primair bedoeld om je mening te uiten (althans zo benader _ik_ ze) en da's meteen lastig te modden.

Dergelijke draden krijgen van mij een snelle behandeling, ik haal alleen de ruwe kantjes eraf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenwolf
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deze column staat heel dicht bij de persoonlijke ervaringen van alle lezers, omdat iedereen deze situaties kent. Daarom heeft ook iedereen een mening/ervaring te delen.
Het idee achter deze column is IMO dat vrijwel iedere Tweaker deze ervaringen heeft, dus als "iedereen" een ervaring te delen heeft, zijn dat dan ook bijna allemaal dezelfde ervaringen. De vraag is of we daar op Tweakers.net wat mee opschieten, dit soort discussies hoort eigenlijk op GoT thuis.
Ik lees eerst alles goed door (zoals het hoort) voordat ik aan een punt ga denken.
Bij sommige artikels op T.net komt er een stortvloed aan reacties die bijna dezelfde inhoud hebben. Ikzelf heb dan altijd de neiging om dezelfde soort reacties naar hetzelfde niveau te modden. In deze column modereer ik bijvoorbeeld reacties als 'hé da's mijn nick' naar 0 (overbodig), en reacties met al die persoonlijke ervaringen naar 1 en eventueel 2, als het echt iets toevoegt.
Is dat een goede modereer-instelling? Zegt het maar, ik modereer ook maar pas...:)

Maar goed, ik zal eens kijken of ik de nieuwere reacties kan modden...

edit:
Wat toegevoegd en verduidelijkt

Never stop seeking what seems unobtainable...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
In deze column modereer ik bijvoorbeeld reacties als 'hé da's mijn nick' naar 0 (overbodig), en reacties met al die persoonlijke ervaringen naar 1 en eventueel 2, als het echt iets toevoegt.
Is dat een goede modereer-instelling? Zegt het maar, ik modereer ook maar pas...
In grote lijnen heb ik dat ook zo gedaan met die thread. Daarbij echte BS naar -1 en "grappig" niet meer dan 1 of 2.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op dinsdag 06 maart 2001 10:20 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik vind die column deze week zo ranzig slecht dat ik 'm NIET modereer. eerst flamen tegen journalisten, toen zo'n proAMD verhaal en nu een flame tegen iedere niet-tweaker. Het stuit mij werkelijk dat tweakers zichzelf op zo'n voetstuk plaatsen. Ik heb mede mensen te respecteren en aan deze column kan ik om die reden niet meedoen.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar de volgende column. :(
Het duurde even voordat iemand het zegt.. Gelukkig, ik ben niet de enige die de columns "niet optimaal" vind..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, als je een column ranzig vind, dan kun je dat (denk ik) beter uiten in het Lieve Adjes Forum, tenminste ik ga er van uit dat je doelt op de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Incidentele missers moeten kunnen. VOlgende keer is AVL en deze kan IMHO beter schrijven. Bij de volgende troll/flame column zit ik zeer zeker in LA. 't is niet geheel professioneel om zo'n jubel-column te schrijven en het vergroot het gat tussen die-hard tweakers en de rest.

Beetje nuance kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Mark Timmer wordt eigenlijk een beetje moe van het gezeur van bezoekers.

Oké, een aantal vindt het wel leuk om te lezen en een aantal niet. Dat is ondertussen wel duidelijk. Behoor je tot de groep mensen die het wel leuk vindt, mooi, lezen dan maar. Vind je er geen bal aan? Lees de komende columns dan gewoon niet meer.

Een column is een eigen mening. Het probleem met de combinatie van dit reactiesysteem en sommige bezoekers is dat velen schrijven 'ik vind de column stom' in plaats van 'ik heb een andere mening', als dat het geval is.

Vind je het helemaal niet leuk om een column te lezen over het genre onderwerpen dat ik hanteer, lees het dan niet. In de krant staan ook zat artikelen die ik niet interessant vind. Die lees ik dan gewoon niet, en ik ga niet meteen aan de krant doorgeven dat ze slechte artikelen schrijven.

Sommige mensen moeten gewoon eens leren de wereld iets breder te zien. Vind jij iets niet leuk, dan kan het misschien zo zijn dat een ander het wel leuk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 17:40

GaMeOvEr

Is een hork.

Het probleem is ook niet zozeer de columns die jij schrijft, maar meer wat dat bij de bezoekers teweeg brengt.

Dat is op zich ook geen probleem, maar nu komt het feit dat al die bagger gemodereerd moet worden.

Des te controversieeler jouw verhaal is, des te grotere bagger moeten wij wegmodderen.

Oplossing : schaf modereren af in columns.

Iedereen kan reageren en zijn mening uiten, zonder dat er gemodereerd hoeft te worden.

De incidentele misbruiker van het feit dat er niet gemodereerd wordt, kun je ook straffen door zijn reaktie te trashen.

Overigens komt jouw stukje tekst nogal over als een aanval op de aanwezigen in deze draad, maar ik ga er voor het gemak ff van uit dat je het zo niet bedoelt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark,

Gezeur zul je altijd houden, daar is niks aan te doen, het was ook geenzins mijn bedoeling om het onderwerp columns onde de loep te nemen, maar wel de "ellende" die het aan de andere kant oplevert.

Als ik een column de moeite waard vind, dan lees ik die (zelfs die van jou :) ), maar waar het (IMHO) hier om gaat is wat we moeten doen met het modden van de reacties, veel columns leveren in no time een paar honderd reacties op en dat mogen wij met z'n allen doorspitten.

Columns moeten blijven, er moet ook op gereageerd kunnen worden, maar we vragen ons af hoe we met modereren om moeten gaan, soms is er gewoon niet door heen te komen en krijg je een enorme vervuiling.

Voel je in de regel dus niet persoonlijk aangevallen, ja er zijn er altijd wel een paar die menen om de schrijver aan te moeten vallen, omdat ze de tekst/inhoud vinden zuigen, daar helpt het volgende tegen:

*zucht*

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Sommige mensen moeten gewoon eens leren de wereld iets breder te zien.
Da's de mooiste zin die jij ons geeft. Dit is precies datgene dat de column ontbeert namelijk. Je creeert met de column een behoorlijk beperkt blikveld. Ik zou er geen problemen mee hebben ware het niet dat je 99% van de bevolking om-niet-toedoende-feiten flamed.

De vraag is dus, zijn er geen betere onderwerpen te verzinnen waarmee je niemand tegen een zeer been schopt? Toekomstvoorspelingen doen het goed in columns, alsmede nieuwe technieken aan de horizon. Mocht je je aanbevolen houden, dan kan ik wel ff 10 pagina's scientific americain inscannen waar uitsluitend over koolstof-geleiding in context van Transistorren wordt besproken (stond niet op het web namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een column HOEFT geen breed blikveld te hebben. Immers, het is slechts een mening van de schrijver, die EEN bepaalde visie op een bepaald onderwerp wil laten zien. Voor de rest niets. Als je het er niet mee eens bent, wat goed mogelijk is, dan is dat bij columns botte pech. Veelal zie je in columns dan ook steken onder water naar andere columnisten als manier van tegengas, maar dat is dus IMHO onzin. T.net moet gaan nadenken wat men wil met die columns: doorgaan en geen reactie mogelijkheid of stoppen.

Je kunt WEL discussieren of de columnist goed is in het verwoorden van een mening en of het nut heeft of die columnist aan het woord komt. Bij de huidige lichting columnisten zet ik grote vraagtekens, ze hebben wel een mening, maar die is dermate vertroebeld of gebaseerd op onzin dat je nauwelijks nut kunt toeschrijven aan de mening die wordt verkondigd. Beetje Martin Healy in het kwadraat zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

OK, Otis heeft ook gelijk.

Om eerlijk te zijn zou een column gewoon als column bedoelt moeten zijn. Er zal gewoon een discussie moeten volgen en niet dat "dat heb ik ook" verhaal. Probleem met deze column wat ik eigenlijk niet kon vreten was dat de column zinloos tegen mensen loopt te schoppen. Ik vind het al vervelend als er 1 persoon direct of indirect wordt aangevallen (ook Bill Gates) en deze column was teveel van het goede. Ik ben van mening dat er columns mogelijk zijn die neutraal zijn. Informatief en neutraal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt. In feite is het dan een slecht geschreven column, want het geeft wel een mening maar een mening die je kunt negeren want hij is gebaseerd op FUD en vooroordelen. Aangezien dit niet de eerste keer is dat er zo'n rampzalig slecht column op t.net verschijnt, is het wellicht nuttig dat er eens diep over wordt nagedacht. Heeft weinig met modereren te maken, maar goed :)

Een column vol met dooddoeners zal veel lof oogsten bij de mensen met dezelfde bekrompen mening. Doe daar als columnist niet aan mee. Dus Mark, volgende keer aub research doen voordat je eens wat opschrijft. Is voor je eigen bestwil, want op deze manier is je moeite tevergeefs: de columns zijn op zijn zachtst gezegd ongefundeerde bazelpartijen, zonder enige vorm van waarde als in: "Goh, zo had ik het niet bekeken, zit wel wat in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Op donderdag 08 maart 2001 09:53 schreef ecteinascidin het volgende:
Ik ben van mening dat er columns mogelijk zijn die neutraal zijn. Informatief en neutraal. :)
Yup, Een mogelijkheid om het meer "neutraal" te maken zou geweest zijn een newbie en een "ouwe rot" te vinden en beide dezelfde vragen te stellen en hun antwoorden vergelijken. >:)

Volkomen neutraal is praktisch onmogelijk.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-10 21:18
Op donderdag 08 maart 2001 10:35 schreef dusty het volgende:

[..]

Yup, Een mogelijkheid om het meer "neutraal" te maken zou geweest zijn een newbie en een "ouwe rot" te vinden en beide dezelfde vragen te stellen en hun antwoorden vergelijken. >:)

Volkomen neutraal is praktisch onmogelijk.
Edit: Oke, speciaal voor ecteinascidin een edit :P.

Ga maar door met het zoeken naar een newbie.
* Tha_Snail biedt zich (nog) niet aan.
* Tha_Snail houdt zich desalniettemin aanbevolen.
* Tha_Snail is op dit forum, op ICQ en op mIRC aanspreekbaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Oi, bied je nu niet aan als je nog niet weet of er uberhaupt vraag naar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Snail
  • Laatst online: 11-10 21:18
Op donderdag 08 maart 2001 13:24 schreef ecteinascidin het volgende:
Oi, bied je nu niet aan als je nog niet weet of er uberhaupt vraag naar is.
Oke, ik heb m'n reactie maar aangepast na jouw inzichtvol gebabbel. En overal zou vraag moeten zijn naar newbies, de jeugd en de newbies hebben de toekomst. * Tha_Snail zal tot de nieuwste generatie moddereters horen ;).
Pagina: 1