Actieve subwoofer Philips aansluiten op receiver Kenwood

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gekocht voor een prikkie: Actieve subwoofer Philips SW3000/00S. Ik heb een receiver van Kenwood KR-V5570.

Deze nono heeft hulp nodig. Kan ik de subwoofer verantwoord aansluiten op de receiver ? De ingang van de subwoofer is (zwarte) audio ingang waar 1 tulpstekker in kan. Daarbij een Phaseschakelaar die op 0 of 180 kan. Stroomtoevoer aanwezig. Verder zit er niks op.

De receiver heeft geen uitgang voor een subwoofer qua benaming. Aanwezig zijn 4 x 2 aansluitingen voor front speakers (4 x R en 4 x L), 1 x 2 aanluitingen voor een centre speaker en 2 x 2 aansluitingen voor rear speakers. Nu nog vrij: 2 x 2 aansluitingen voor front speakers.

Help ! :?

BAWI ZELF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
je moet wellicht de sub aansluiten (respectievelijk linker en rechterkanaal zoals de fronts) op de aansluitingen voor de frontspeakers en dan de speakers op 'large' zetten. Dan de phase op 0 indien de sub voor bij de tv staat of 180 wanneer die naast de bank staat (toch ff testen voor zekerheid want is afhankelijk van akoestiek vd kamer). Dan de cut-off op +- 100Hz afhankelijk van je speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-08 12:06

FeaR

In GoT we trust

DayteX schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:48:
je moet wellicht de sub aansluiten (respectievelijk linker en rechterkanaal zoals de fronts) op de aansluitingen voor de frontspeakers en dan de speakers op 'large' zetten.
Maar moet de subwoofer dan geen high-level input hebben of iets dergelijks? En zoals ik het lees heeft de subwoofer van de TS alleen maar een cinch ingang en verder niets..

offtopic:
BAWI ZELF, groeten is hier op GoT niet nodig. Zie Het algemeen beleid #groeten

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:31:
Kan ik de subwoofer verantwoord aansluiten op de receiver ?
Nee

.

.

.

Ok, wil je nu per se je sub aansluiten heb je een high (speaker) naar low (tulp) level omvormer nodig, zoals de caliber LT3:
Afbeeldingslocatie: http://www.allesvoorindeauto.nl/catalog/images/Lt_3f.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Heeft je Kenwood niet (ook) een tape-out (of equalizer) uitgang ? Dan zou je nog kunnen proberen die te gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie uiteenlopende reacties !!!

We gaan eens wat proberen _/-\o_
Pagina: 1